Deurmechanisme kapot, wat nu?
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Misschien zit hij wel vastgevroren...
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het hendeltje van de deurkruk aan de buitenkant was niet helemaal teruggekomen. Als je dan de auto op slot doet, mist hij blijkbaar een palletje ofzo. Het hendeltje teruggeduwd en de auto 2x op slot gedaan en ontgrendelt: joepie!! Soms zit het mee!
Ik hoop dat het bij jou ook werkt.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
goede tip!<pre> </pre>Baseman schreef : Ik zou je adviseren de andere kant ook los te maken, het paneel dus, zodat je ziet wat er binnenin zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
..............maar werkt denk ik niet.wp001 schreef : Vermoedelijk is er een stangetje losgeraakt. Het raam zover mogelijk naar beneden en met een lasdraad van 1.5- 2 mm waaraan je een oogje hebt gemaakt gaan hengelen. Het duurt even maar je krijgt vast beet. Vooral wanneer je de vis iets in het licht zet.
Hij zit niet op kinderslot, anders ging ie van buiten wel open.Ik neem aan dat het pinnetje niet omhoog schiet, bij ontgrendelen.Daarnaast neem ik aan dat er geprobeerd is, de deur van binnen uit te openen, wat ook niet lukte.
Dan heb je alle stangetjes gehad en kan het enkel nog in het slot zitten en heeft hengelen geen zin.
Maar misschien heb je geluk.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Eerst eens gekeken hoe het precies zat op (lees 'in') de rechter deur. Meteen werd duidelijk dat in de defecte linker deur een schroef van de ontgrendelingshandle binnen los moest zijn gegaan. Deze bedient weer een ander stangeltje dat naar achteren gaat. Daaraan zit nog een ander stangetje dat het deurslot bedient (duidelijk ?).Gelukkig kon ik de deurbekleding zo lostrekken! Bij mijn deuren zitten nog geen gaatjes en pinnetjes aan de onderkant maar gewoon rondom van die drukpluggen.Nieuwe schroef erin en klaar.