Riem rafelt af. Wat is wijsheid?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 20:12 #1257956 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Strekkende meter?
Hallo Guy, Volvisti
Is er bij de automaterialenhandel geen gordel per strekkende meter te krijgen?  De oude opmeter, de nieuwe op lengte maken en dan op het oprolmechanisme monteren.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 01:08 #1258034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gebruikt
Gewoon een goeie gebruikte monteren. Aansteker erbij is leuk voor de APK, maar voor je het weet sta je weer. Een nieuwe rollen heb ik al eens geprobeerd met de Twingo. Voor de paar tientjes op de sloop, was ik veeeeel sneller klaar.

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 13:16 #1258070 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic goed idee

Mathy schreef : Hallo Guy, Volvisti
Is er bij de automaterialenhandel geen gordel per strekkende meter te krijgen?  De oude opmeter, de nieuwe op lengte maken en dan op het oprolmechanisme monteren.
groetjes
Mathy

Kan het zo? Ik heb verwacht iets aan het uiteinde... Lus of oog. En de gesp dan? Moet het met draad en naald omgenaaid worden?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 23:57 #1258183 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zou je na moeten vragen
Hallo Guy

guyhorn schreef : Kan het zo? Ik heb verwacht iets aan het uiteinde... Lus of oog. En de gesp dan? Moet het met draad en naald omgenaaid worden?

Ik meen dat ooit ergens gezien te hebben.  Of het ook echt kan, kan ik je niet vertellen.  Maar als het kan, is het vele malen beter dan er een van de sloop halen.  Een gordel is na de eerste aanrijding niet meer betrouwbaar.  En bij een gebruikte gordel weet je nooit helemaal zeker of ie niet bij een ongeval belast is.  Maar een auto die op de sloop staat, staat daar vaak omdat ie bij een ongeluk betrokken was.  En dan is de kans dat de gordel al een keer belast is wel erg groot.  Bij de volgende aanrijding is zo'n gordel niet betrouwbaar.  Maar dat wil je zelf niet aan den lijve ervaren.  Dus nooit een tweederhands gordel gebruiken!
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC