''rolgordijnen''
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2009 09:14 #1077325
door V700 register
''rolgordijnen'' is gemaakt door V700 register
Ik heb twee nog nieuwe ''rolgordijnen'' voor de achterruit van mijn 760 (1986) op de kop getikt. Ik zie in de handleidng dat de houders in de hoedenplank liggen en dat er moet worden gezaagd. In de hoedenplank is de te maken uitsparing lichtjes voorbewerkt. Nu krijg ik allerlei adviezen over hoe te zagen. Natuurlijk vanaf de onderkant, maar waarmee? Een proef met een hoedenplank van een recenter bouwjaar ging niet bepaald geweldig. Met decoupeerzaag (aanbevolen maar voor mij in ieder geval een ramp) maar ook met een gewone zaag 'trok' ik nogal aan de bekleding bovenop. Aangezien de bekleding van een ouder type nog wat, noem het maar, ruwhariger is, maak ik me enigszins zorgen. Zo'n hoedenplank vind je niet zo snel weer.
Iemand een advies?
Groet,
Wart
Iemand een advies?
Groet,
Wart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2009 11:44 #1252763
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Holpijp
Met een holpijp uitstansen?
Je ondersteunt de hoedenplank b.v. op een stuk hardhout.
Je ondersteunt de hoedenplank b.v. op een stuk hardhout.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2009 11:48 #1252764
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ehh
Timen, wat is een holpijp? Ik ken wel een holpijp, maar dat is een plantje...

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2009 12:31 #1252770
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Figuurzaag.
Klein gaatje boren en dan met de figuurzaag voorzichtig met de hand uitzagen. Dat is de beste manier om beschadigingen te voorkomen. Kost ietsje meer tijd maar dat moet je er maar voor over hebben. Staat bij mij ook nog op het program. Mijn rolgordijn voor de 760 ligt ook al bijna 2 jaar klaar. Maar het is een klusje dat niet moeilijk is maar waar je even heel rustig de tijd voor moet nemen. En dat is er dus nog niet van gekomen.
Trouwens een holpijp is een holle pijp waar je net bovenop met een hamer op kunt slaan om zo een mooi rond gat te slaan. Aan boord had ik ook een uitgebreide set hiervan. In combinatie met een groot stuk Klingerit ( pakkingmateriaal) was ik zo in staat om allerlei pakkingen voor de motoren en compressoren te maken als dat nodig was.Met de holpijpjes kon ik perfect mooie ronde (bout)gaten in de pakkingen slaan.
Groeten, Jan.
Trouwens een holpijp is een holle pijp waar je net bovenop met een hamer op kunt slaan om zo een mooi rond gat te slaan. Aan boord had ik ook een uitgebreide set hiervan. In combinatie met een groot stuk Klingerit ( pakkingmateriaal) was ik zo in staat om allerlei pakkingen voor de motoren en compressoren te maken als dat nodig was.Met de holpijpjes kon ik perfect mooie ronde (bout)gaten in de pakkingen slaan.
Groeten, Jan.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2009 14:38 #1252788
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic holpijp
is wat het woord zegt een holle buis met scherpe rand die je door het materiaal heenslaat om rafels te voorkomen
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2009 14:40 #1252789
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic holpijp
Sorry jan

Ik zie nu pas dat jij de vraag al beantwoord had.

Ik zie nu pas dat jij de vraag al beantwoord had.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2009 15:53 #1252797
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank,
Timen, Jan, Ries, bedankt. Zo''n holpijp lijkt me een goede manier om inderdaad geen rafels te maken. Ik ga binnenkort een poging wagen. Ik 'zet' een fotootje als het is gelukt.
Groet,
Wart
Groet,
Wart
Moderators: Jerry Stam