Volvo standkachel inbouwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2009 19:46 #1076384 door V700 register
Volvo standkachel inbouwen is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
 Onlangs heb ik de hand kunnen leggen op een originele volvo standkachel met timer. Het is een model op benzine, en hij was gemonteerd op een 760. Wie goed leest kan de conclusie trekken dat de kachel met toebehoren nu niet meer ingebouwd is en in een doos zit met alle bedrading.
 Dus nu zit ik met een paar problemen:
-Hoe sluit ik alle kabels aan? Ik heb het al deels uitgezocht, en blijf hangen op de aansluitingen in de auto (onder het dashboard). Een schema zou heel handig zijn.
-Hoe zit de standkachel gemonteerd in de motorruimte? verticaal links naast de radiateur?
-Waar zit de elektrische koelvloeistofpomp gemonteerd? Zit deze in de tussen de bypass van de motor (dus waar de koelvloeistof doorheen stroomt als de thermostaat nog dicht is) of dicect tussen 1 van de slangen op de kachelradiator?
Dus kortom foto`s van origineel ingebouwde systemen en/of schema`s zijn zeer welkom. Alvast bedankt voor de input.

groeten,
Tinus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2009 20:09 #1247224 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Beschrijving
Hallo Martin
Een inbouwhandleiding heb ik helaas niet voor je, maar wel wat beschrijvingen. De belangrijkste daarvan is in Duits. Heb je daar wat aan? Stuur dan even een PB en vermeldt daarin nog even waar het over gaat.
BTW ik vermoed dat de beschrijving uit Vadis komt, dus misschien dat in de Engelse of Nederlandse versie van Vadis ook een dergelijke tekst staat.
groetjes
Mathy
PS mocht je nog ergens zo'n standverwarming vinden, geef dan even een seintje. Nieuw bij Volvo kosten ze ruim 800 euro. Ex montageset die nog eens iets van 250 euro kost.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 09:05 #1247259 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Standkachel

Mathy schreef : PS mocht je nog ergens zo'n standverwarming vinden, geef dan even een seintje. Nieuw bij Volvo kosten ze ruim 800 euro. Ex montageset die nog eens iets van 250 euro kost.

Ik heb er een in de V70 en man wat een luxe is dat zeg! Als ze er voor de 945 ook zijn hou ik me eveneens aanbevolen maar dan tegen wat meer vriendelijke prijzen.
We gaan eens op standkachel zoektocht. 
Groeten uit Prinsenbeek
Ries van Lomwel
Volvo 945 estate MY 1998 Olive green
V70 2.4T MY 2002 Nautic blue

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 20:34 #1247318 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, met de hulp van mathy
Nou, met de hulp van mathy ben ik al iets verder gekomen. Ik weet nu:
- Waar de koelvloeistofpomp geplaats moet worden.
- Dat de het benzine pompje onder een bepaalde hoek geplaatst moet worden.
- Hoe de timer werkt en hoe de kachel zelf werkt.
 Maar nu ben ik dus nog benieuwd naar de elektrische aansluitingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 20:54 #1247322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hm
Wellicht speelt hier mee dat de 760 ECC had (temperatuurgeregelde airco) en jouw 740 niet ? De unit stuurt de kleppen van de ECC aan zodat de warme lucht op volle kracht het interieur binnenkomt. Als je geen ECC hebt, kun je ook handmatig de temperatuur op "heet", de ventilator op "snel" en de richting op "ontwaseming" zetten. Of en hoe je dan die controleunit nog moet foppen (omdat er geen signaal terugkomt van de ECC) weet ik niet. Ik weet ook niet zeker of er verschillende controle units zijn voor de verschillende ventilatiesystemen.Heb <a href="/node/14011" target="_blank">dit </a>ooit eens gescand en op de site gezet. Je zou ook eens contact op kunnen nemen met de firma <a href=" www.sterk.nl/nl/home.htm " target="_blank">Sterk, zij vertegenwoordigen nu Ardic die de 091 B/D standkachel heeft geleverd (als origineel Volvo). Heb ook al eens contact opgenomen met Sterk. Contact verliep erg plezierig en ze hebben me informatie opgestuurd.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 21:37 #1247332 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Da's sterk
Hallo Henk
Die Ardic voor personenauto's die Sterk levert lijkt onder de kap wel heel erg op de 091 B/D. Zou toch mooi zijn als je zo'n ding aan kon passen, zodat ie op de originele manier in de auto past en dat als ie een stuk goedkopere zou zijn dan het origineel. En met een beetje geluk is ie technisch ook nog beter dan de 091.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2009 22:34 #1247664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, dat is het!! Die 760
Ja, dat is het!! Die 760 moet bijna wel ECC gehad hebben. Dus kan het goed zijn dat ik een paar aansluitingen weg kan denken (ik heb immers geen ECC). Maar welke aansluitingen moet ik dan nog bekijken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC