"Hemeltje" 740 GL

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2009 14:28 #1075459 door V700 register
"Hemeltje" 740 GL is gemaakt door V700 register
Beste Lezer,
 Het 'hemeltje' van de cockpit van mijn 740 GL uit 1986 is los en half vergaan. Lijmen lijkt geen optie meer, en de bruinige viltlaag dwarrelt naar beneden. Ik heb begrepen dat dit een bekend probleem is van de 700-serie.
Wie weet een oplossing??
 Is het mogelijk het hele doek te verwijderen incl. de viltlaag?
 Is het aanbrengen van een schuifdak misschien wat?
Rechtsreeks mailen mag ook naar: h<a href="mailto:hans.elbersen@commun-art.nl">ans.elbersen@commun-art.nl
Groet,
Hans Elbersen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2009 19:59 #1242662 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hemeltje 740
Hallo Hans het is inderdaad een bekend probleem,zelf heb ik hier gelukkig geen ervaring mee.Gebruik de zoekfunctie maar eens want er is uitgebreid over geschreven op deze site.
Succes
&#160;
Peter Mulder

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 22:50 #1244433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hemeltje 741 Estate vervangen
Hey Hans,

ik heb een Rode Volvo 740 GL Estate van 1989 met ongeveer 350000 km op de klok. Het hemeltje was al langer een doorn in mijn oog. Al dikwijls gezocht naar een oplossing, heel wat internetopzoekwerk gedaan maar tot vorige week niks veranderd. Ik heb bij Volvo zelf geïnformeerd, prijs opgevraagd voor een originele hemel, ik viel bijna achterover: €660!!! En voor een Estate met open dak, zoals onze "Rode" is het niet meer beschikbaar. Mijn echtgenote die meestal de bestuurder is van onze "Rode" was de hele toestand al meer dan beu.
Uiteindelijk heb ik samen met mijn zoon de hemel gesloopt, het doek van het karton gestript, het schuifdak gedemonteerd, ook dat helemaal van doek ontdaan en dan de hele zooi met een soort schuimrubber bekleed. Schitterend resultaat.
Één minpuntje: het schuimrubber is een beetje te dik zodat het schuifdak niet meer kan geopend worden. Nu is dat niet een groot probleem, door het desintegreren van het oude hemeltje was dat ook al een hele tijd niet meer mogelijk. Mijn vrouw heef ter ook geen moeite mee. Bijkomend voordeel is dat het schuimrubber een dempend effect heeft op de auto. Rijdt majestueus nu, althans dat vinden wij.
Het demonteren en weer monteren van het schuifdak was wel een karwei, vooral omdat je daar niet kan in "trainen". Je doet dit één keer (hopelijk) en kan dus geen automatisme kweken. 
Misschien is het inbouwen van een hemeltje van een 940 ook een goede mogelijkheid, het grijskleurige schuimrubber heeft ook iets strak hoor.
Groetjes en succes met het  hemeltje,
Rudy
Volvo GL Estate, Bordeauxrood, 1989
Volvo V70 Antracietgrijs 2007 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC