bekleding schuifdak demonteren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2009 21:42 #1075443 door V700 register
bekleding schuifdak demonteren is gemaakt door V700 register
Het schuifdak van mijn 745 sluit niet helemaal fijn meer, voornamelijk de linkerachterhoek ligt te laag en de hele voorkant van het schuifdakpaneel
daarbij komt dat de nulstand iets te ver naar achter is komen te liggen in de loop der jaren, kabel opgerekt waarschijnlijk
nou wilde ik het schuifdak netjes afstellen, zodattie er netjes inligt, en gelijk iets naar voren

ik heb geprobeerd het paneeltje voorzichtig los te trekken, maar kreeg er weinig beweging in zonder gekraak enzo, om niets kapot temaken ben ik er maar even mee gestopt
als het schuifdak opengeschoven is, moet ik het laatste stukje helpen door de windafleider naar beneden te duwen omdat het schuifdak er anders tegenaan schuift, dit zal vermoedelijk komen door te ver afgesleten geleideblokjes?
zijn die nog te koop ergens, of moet ik daar zelf iets op proberen te verzinnen?

alvast bedankt voor de reacties en hulp

groeten
Arjan Schram

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2009 00:45 #1242616 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niemand?
niemand?

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2009 00:52 #1242617 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic jawel
de meeste delen zijn nog verkrijgbaar bij de dealer. en welk bouwjaar is je schuifdak? in de 7 serie zijn er 3 gebruikt meen ik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2009 08:39 #1242618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic datum deel 1 is januari
datum deel 1 is januari 1990, dus het schuifdak zal ook bouwjaar 1989 hebben

de meeste spullen nog verkrijgbaar bij de dealer?????????????????????
hahaha dat klinkt niet als wat ik gewend ben van Alfa, daar is een heleboel al niet meer leverbaar als de auto's een jaar of 10 zijn

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2009 19:01 #1242637 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic zekers
Modeljaar 1990 dus, en de onderelen kun je zo bestellen bij de dealer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2009 21:57 #1242640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorkomen is natuurlijk
voorkomen is natuurlijk beter dan genezen

dus hoe gaat die bekleding los, gewoon lostrekken, of is er een of ander handigheidje voor?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2012 16:45 #1363240 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekleding schuifdak demonteren

Als de hemel eruit is, is de bekleding van het schuifdak is als volgt te demonteren:
Zet het schuifdak in de kantelstand en haal de bekleding aan de achterkant los van het luik. Het zit daar vast met twee veertjes die achter een lipje op de bekleding zitten.
Sluit het dak en schuif het halverwege. De bekleding kan nu aan de voorkant van twee klemmetjes worden geschoven naar achter toe.
De bekleding is nu helemaal los en kan onafhankelijk van het luik worden geschoven, echter niet verder dan halvewege het luik omdat het dan tegen de aandrijving van het luik aanloopt.
Zet het luik nu weer in de kantelstand zodat deze blokkade uit de weg is. Nu kan de bekleding helemaal naar achter worden geschoven.
Haal nu de waterbak die tegen het dak zit los en laat hem aan de achterkant iets zakken. Daar is het bekledingpaneel nu bereikbaar en kan het eruit worden gehaald. Eerst de twee achterste lipjes tegelijk, daarna kan het paneeltje schuin uit de rails worden genomen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC