Subwoofer inbouwen, waar laat ik die?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan zou je kunnen overwegen op zoek te gaan naar zo'n "vaste" (iig een verharde) hoedenplank zoals ik die hebBaseman schreef :
Deze had ik dus nog niet bedacht en lijkt me een uitstekend idee, ter aanvang.Of het dat wordt weet ik niet.Ik wilde vandaag mijn versterker in de auto aansluiten, maar doordat er weer een 850-ert met radio bleef hangen (was wel gezellig, dat dan weer wel) is het er niet van gekomen.Mathy schreef :
- Onder een zelfgemaakte of verstevigde rolhoes met hoedenplank
Goed, een rolhoes met hoedenplank zoeken dus........
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De originele hoedenplank van de rolhoes is niet zo heel erg stevig. Ik weet niet hoe zwaar die subwoofer van jou is, maar misschien is het handiger om zelf een hoedenplank te maken en te bekleden. De rolhoes op zich schijnt dezelfde te zijn als die zonder hoedenplank.Baseman schreef : Goed, een rolhoes met hoedenplank zoeken dus........
Zo'n rolhoes moet er ook af en toe uit. En da's zonder subwoofer al een klusje waar je geduld voor nodig hebt.
Wat je eventueel ook nog zou kunnen overwegen, is om een kist te maken die je tegen de achterbank kunt zetten. Maar dan zo, dat je hem vast kunt zetten, maar hem er ook met enkele handgrepen weer uit kunt schuiven. Zo'n kist gaat er waarschijnlijk gemakkelijker uit dan een rolhoes met hoedenplank en subwoofer. En kan waarschijnlijk ook beter tegen een stootje. In die kist is mischien ook nog wel plek voor een versterker, die je, als de subwoofer (met kist) niet in de auto zit, ook alleen maar dood gewicht is. Zet er dan nog iets op, waarmee je de kist in één keer (aan één of beide kanten) EN mechanisch EN elektrisch met de rest van de auto verbindt en je hebt de (bijna) ideale oplossing.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat bedoelde ik ook in mijn bericht van gisteren of zo............................Mathy schreef : Wat je eventueel ook nog zou kunnen overwegen, is om een kist te maken die je tegen de achterbank kunt zetten. Maar dan zo, dat je hem vast kunt zetten, maar hem er ook met enkele handgrepen weer uit kunt schuiven. Zo'n kist gaat er waarschijnlijk gemakkelijker uit dan een rolhoes met hoedenplank en subwoofer. En kan waarschijnlijk ook beter tegen een stootje. In die kist is mischien ook nog wel plek voor een versterker, die je, als de subwoofer (met kist) niet in de auto zit, ook alleen maar dood gewicht is. Zet er dan nog iets op, waarmee je de kist in één keer (aan één of beide kanten) EN mechanisch EN elektrisch met de rest van de auto verbindt en je hebt de (bijna) ideale oplossing.
mderijke schreef : Of inderdaad iets tussen de wielkasten tegen de achterbank aan (wat je met een stekkerverbinding vastzet) en makkelijk te vewijderen is als de bank een keer plat moet.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Sorry. Ik heb er nog even aan gedacht om terug te lezen of er al iets dergelijks staat, maar heb dat helaas niet gedaan.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb eens een radio gekocht waar de zooi ij zat, maar de interne bedrading van de versterker is tamelijk anders dan de standaard lichtgrijze Volvo V70 (MY 01->) stekker en ondanks dat ik het zaakje hem omgestoken en hij aangesloten is, ben ik niet gelukkig met de situatie.
Het systeem lijkt ontworpen te zijn voor een ander model dan de mijne (duh) en ga er geen energie meer in steken.
De set <a href=" link.marktplaats.nl/264163476 " target="_blank">staat hier te koop, is voor een S/V40 van MY 01-> 04 maar past ook in een V70 van diezelfde bouwjaren.