Subwoofer inbouwen, waar laat ik die?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 15:20 #1241769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kast

Baseman schreef : Goed, een rolhoes met hoedenplank zoeken dus........

Dan moet je er wel een kast ombouwen voor de betere bassen (familie..???? )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 16:29 #1241774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vaste

Baseman schreef :

Mathy schreef :

• Onder een zelfgemaakte of verstevigde rolhoes met hoedenplank

Deze had ik dus nog niet bedacht en lijkt me een uitstekend idee, ter aanvang.Of het dat wordt weet ik niet.Ik wilde vandaag mijn versterker in de auto aansluiten, maar doordat er weer een 850-ert met radio bleef hangen (was wel gezellig, dat dan weer wel) is het er niet van gekomen.
Goed, een rolhoes met hoedenplank zoeken dus........

dan zou je kunnen overwegen op zoek te gaan naar zo'n "vaste" (iig een verharde) hoedenplank zoals ik die heb

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 17:02 #1241775 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Steviger
Hallo Bas

Baseman schreef : Goed, een rolhoes met hoedenplank zoeken dus........

De originele hoedenplank van de rolhoes is niet zo heel erg stevig. Ik weet niet hoe zwaar die subwoofer van jou is, maar misschien is het handiger om zelf een hoedenplank te maken en te bekleden. De rolhoes op zich schijnt dezelfde te zijn als die zonder hoedenplank.
Zo'n rolhoes moet er ook af en toe uit. En da's zonder subwoofer al een klusje waar je geduld voor nodig hebt.
Wat je eventueel ook nog zou kunnen overwegen, is om een kist te maken die je tegen de achterbank kunt zetten. Maar dan zo, dat je hem vast kunt zetten, maar hem er ook met enkele handgrepen weer uit kunt schuiven. Zo'n kist gaat er waarschijnlijk gemakkelijker uit dan een rolhoes met hoedenplank en subwoofer. En kan waarschijnlijk ook beter tegen een stootje. In die kist is mischien ook nog wel plek voor een versterker, die je, als de subwoofer (met kist) niet in de auto zit, ook alleen maar dood gewicht is. Zet er dan nog iets op, waarmee je de kist in één keer (aan één of beide kanten) EN mechanisch EN elektrisch met de rest van de auto verbindt en je hebt de (bijna) ideale oplossing.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 21:16 #1241796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pikken...????

Mathy schreef : Wat je eventueel ook nog zou kunnen overwegen, is om een kist te maken die je tegen de achterbank kunt zetten. Maar dan zo, dat je hem vast kunt zetten, maar hem er ook met enkele handgrepen weer uit kunt schuiven. Zo'n kist gaat er waarschijnlijk gemakkelijker uit dan een rolhoes met hoedenplank en subwoofer. En kan waarschijnlijk ook beter tegen een stootje. In die kist is mischien ook nog wel plek voor een versterker, die je, als de subwoofer (met kist) niet in de auto zit, ook alleen maar dood gewicht is. Zet er dan nog iets op, waarmee je de kist in één keer (aan één of beide kanten) EN mechanisch EN elektrisch met de rest van de auto verbindt en je hebt de (bijna) ideale oplossing.

Dat bedoelde ik ook in mijn bericht van gisteren of zo............................

mderijke schreef : Of inderdaad iets tussen de wielkasten tegen de achterbank aan (wat je met een stekkerverbinding vastzet) en makkelijk te vewijderen is als de bank een keer plat moet.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 21:31 #1241798 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oeps!
Hallo Maarten
Sorry. Ik heb er nog even aan gedacht om terug te lezen of er al iets dergelijks staat, maar heb dat helaas niet gedaan.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2009 21:57 #1241803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet te serieus

Mathy schreef : Sorry. Ik heb er nog even aan gedacht om terug te lezen of er al iets dergelijks staat, maar heb dat helaas niet gedaan.

Dat "Pikken" niet te serieus nemen Mathy,

Ik ben niet zo gauw op m'n edele deel getrapt, maar wel vaak ietwat melig......... (Je kent me onderhand toch)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2009 08:56 #1241822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zie er vanaf.
Ik zie er vanaf, althans, met de spullen die ik nu heb.
Ik heb eens een radio gekocht waar de zooi ij zat, maar de interne bedrading van de versterker is tamelijk anders dan de standaard lichtgrijze Volvo V70 (MY 01->) stekker en ondanks dat ik het zaakje hem omgestoken en hij aangesloten is, ben ik niet gelukkig met de situatie.
Het systeem lijkt ontworpen te zijn voor een ander model dan de mijne (duh) en ga er geen energie meer in steken.
De set <a href=" link.marktplaats.nl/264163476 " target="_blank">staat hier te koop, is voor een S/V40 van MY 01-> 04 maar past ook in een V70 van diezelfde bouwjaren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC