Gesp van een rolgordel vervangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2009 16:10 #1073586
door V700 register
Gesp van een rolgordel vervangen? is gemaakt door V700 register
Hoi,
Weet iemand of het mogelijk is om een gesp van een rolgordel te vervangen voor een ander type? Ik ben sinds een tijdje in het gelukkige bezit van een rolgordel voor de middelste zitplaats achter in de 740 sedan maar de gesp is van het verkeerde type.
Ik heb al gecheckt of het niet mogelijk is om een complete rolgordel uit een sloper te halen welke wel van de correcte gesp is voorzien maar volgens VADIS zijn de rolgordels links- en rechtsachterin horizontaal gemonteerd waar de accesoire vertikaal gemonteerd dient te worden. De gordel zal dus hopeloos blokkeren wanneer deze in de verkeerde stand staat.
Blijft het vervangen van de gesp dus over. De vraag is dus, kan dat en zo ja hoe doe je zoiets?
Groet,
Támas
Weet iemand of het mogelijk is om een gesp van een rolgordel te vervangen voor een ander type? Ik ben sinds een tijdje in het gelukkige bezit van een rolgordel voor de middelste zitplaats achter in de 740 sedan maar de gesp is van het verkeerde type.
Ik heb al gecheckt of het niet mogelijk is om een complete rolgordel uit een sloper te halen welke wel van de correcte gesp is voorzien maar volgens VADIS zijn de rolgordels links- en rechtsachterin horizontaal gemonteerd waar de accesoire vertikaal gemonteerd dient te worden. De gordel zal dus hopeloos blokkeren wanneer deze in de verkeerde stand staat.
Blijft het vervangen van de gesp dus over. De vraag is dus, kan dat en zo ja hoe doe je zoiets?
Groet,
Támas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2009 17:12 #1234329
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gordelvanger ?
Is het niet makkelijker een andere gordelvanger te monteren ? Volgens mij krijg je gesp er niet op zo'n manier af dat je er een andere gesp netjes op kunt zetten. Het oprolmechanisme loshalen is niet makkelijk, de andere kant past niet door de gesp en die moet je later weer robuust vast kunnen zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2009 17:39 #1234330
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan wel maar wil ik niet...
Hoi Henk,
Groet,
Támas
Dat kan wel maar dat wil ik niet. Je hebt dan namelijk een andere gesp in het middden dan dat je aan de zijkanten hebt. En dat kan natuurlijk niet...henk 940LPT schreef : Is het niet makkelijker een andere gordelvanger te monteren ? Volgens mij krijg je gesp er niet op zo'n manier af dat je er een andere gesp netjes op kunt zetten. Het oprolmechanisme loshalen is niet makkelijk, de andere kant past niet door de gesp en die moet je later weer robuust vast kunnen zetten.
Groet,
Támas
Moderators: Jerry Stam