Hoe haal ik mijn achterbank rugleuning en hoofdsteunen los?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2009 14:56 #1073078
door Peter van Luijk
Hoe haal ik mijn achterbank rugleuning en hoofdsteunen los? is gemaakt door Peter van Luijk
Hoe krijg ik mijn bank eruit, zodat ik mijn hoedenplank weg kan halen en dan de D-stijl bedekking zodat ik goed naar mijn achterruit kan kijken?
Auto: 740 GL sedan tussenmodel 91.
Gaarne hulp en tips.
Bij voorbaat wederom dank.
Ja, ik weet het, de winter is voorbij en heb er voorlopig geen last meer van. standje 5 op de vertilator blaast hem ook schoon maar toch wil ik hem maken.
Klopt het ook dat die draden tussen de lamellen van de ruit zitten? Zo lijkt het als ik er krachtig naar kijk.
Auto: 740 GL sedan tussenmodel 91.
Gaarne hulp en tips.
Bij voorbaat wederom dank.
Ja, ik weet het, de winter is voorbij en heb er voorlopig geen last meer van. standje 5 op de vertilator blaast hem ook schoon maar toch wil ik hem maken.
Klopt het ook dat die draden tussen de lamellen van de ruit zitten? Zo lijkt het als ik er krachtig naar kijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2009 17:18 #1231281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten
Kun je rechtstreeks op de ruit meten ? Zeg maar waar de stekkertjes op de draden van de ruit zijn aangesloten ? Dan kun je al snel in de juiste richting gaan zoeken. Stekkertjes losnemen en meten of je met ingeschakelde verwarming 12V in de stekker meet, met eveneens losgekoppelde stekkertjes de weerstand meten op beide punten. Officieel heet de achterste stijl bij de sedens volgens mij de C-stijl. Alleen de estates hebben een D-stijl, achter het achterste zijruit. Maar dan speel ik voor kniesoor, het is wel duidelijk wat je bedoelt.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2009 17:51 #1231284
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Weggewerkt
Die zitten dus, of in ieder geval aan de linkerzijde, achter de C-stijl bedekking van kunststof. Heb bovendien ook geen multimeter.
Misschien iets voor Gemert...
Desondanks zijn tips zeer welkom.
Misschien iets voor Gemert...
Desondanks zijn tips zeer welkom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2009 18:14 #1231289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als je geen multimeter hebt,
als je geen multimeter hebt, kun je in ieder geval nakijken of de aansluitingen goed gemonteerd zijn, en of de zekering goed is. Dan weet je al iets meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2009 18:27 #1231291
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op zich
Op zich zou je kunnen overwegen een multimeter aan te schaffen. Bij de bouwmarkt verkrijgbaar voor 10-25 euro. Je gebruikt m niet dagelijks/wekelijks en het gaat er vaak om of er nu wel of niet 12V ergens op staat (zoals in dit geval) waarbij de decimalen achter de komma minder van belang zijn. Meer geld hoef je er dus ook niet aan uit te geven.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2009 18:57 #1231295
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Overwegen waard idd
Maar blijft staan dat ik goed wil kijken en dus mijn hoofdsteunen en hoedenplank weg wil hebben, of kan ik er ook bij via de gordelhouders?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2009 23:51 #1231324
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic spanningszoeker
Hallo Henk, VolvistiMisschien is het dan handiger om een spanningszoeker aan te schaffen. Vraag wel om het echte spul, want op de plank waar je zelf bij kunt, ligt vaak het slechtere spul.Een goeie spanningszoeker kan wat meer hebben dan een multimeter (geen display, dus geen krassen daarop. Geen knoppen. Geen batterij die leeg kan lopen. Als ie valt kan eigenlijk alleen het puntje minder spits worden. Etc.), neemt minder plaats in beslag en is wat gemakkelijker in het gebruik. Neem er wel een specifiek voor de auto. En met maar één lampje. Midlock is een goed merk.
groetjes
Mathy
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam