Achterbank 944 verwijderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 13:06 #1072161
door V700 register
Achterbank 944 verwijderen is gemaakt door V700 register
Hoi,
Naar aanleiding van mijn eerdere vraag over het verwijderen van het skiluikje, ben ik er vandaag eindelijk toe gekomen dit ook ten uitvoer te brengen (hartelijk dank aan iedereen die mij uitgelegd heeft hoe dit in zijn werk gaat, zonder jullie was dit nooit gelukt!).
Nu is ondertussen de gehele kofferruimte ontdaan van alle plastic panelen zodat ik nu de mogelijkheid heb om mijn (universele, op ebay duitsland bestelde,) elektrische antenne te monteren en te bekijken langs waar ik het beste mijn signaal- en luidsprekerkabels leg voor de audio-installatie (het lijkt me het makkelijkst om de stroomvoorziening in een stevig omhulsel onder de wagen door te leggen), en ik ben tot de conclusie gekomen dat het het makkelijkst lijkt om de rugleuning van de achterbank te verwijderen om makkelijk de kabels in de kabelgoten te krijgen.
Volgende zaken zijn al verwijderd: - alle plastic panelen in de kofferbak - zitting van de achterbank - middelste hoofdsteun - middenarmsteun + houders
Ook heb ik al gevonden dat de rugleuning aan de onderkant vast zit met 2 ogen die achter een lipje hangen, deze lipjes heb ik ondertussen al omgebogen, dus aan de onderkant zit alles al los.
Wat moet er nog los?
groetjes,Isabelle
Naar aanleiding van mijn eerdere vraag over het verwijderen van het skiluikje, ben ik er vandaag eindelijk toe gekomen dit ook ten uitvoer te brengen (hartelijk dank aan iedereen die mij uitgelegd heeft hoe dit in zijn werk gaat, zonder jullie was dit nooit gelukt!).
Nu is ondertussen de gehele kofferruimte ontdaan van alle plastic panelen zodat ik nu de mogelijkheid heb om mijn (universele, op ebay duitsland bestelde,) elektrische antenne te monteren en te bekijken langs waar ik het beste mijn signaal- en luidsprekerkabels leg voor de audio-installatie (het lijkt me het makkelijkst om de stroomvoorziening in een stevig omhulsel onder de wagen door te leggen), en ik ben tot de conclusie gekomen dat het het makkelijkst lijkt om de rugleuning van de achterbank te verwijderen om makkelijk de kabels in de kabelgoten te krijgen.
Volgende zaken zijn al verwijderd: - alle plastic panelen in de kofferbak - zitting van de achterbank - middelste hoofdsteun - middenarmsteun + houders
Ook heb ik al gevonden dat de rugleuning aan de onderkant vast zit met 2 ogen die achter een lipje hangen, deze lipjes heb ik ondertussen al omgebogen, dus aan de onderkant zit alles al los.
Wat moet er nog los?
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 13:43 #1226057
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Isabelle,
ik weet 100%
Hoi Isabelle,
ik weet 100% zeker dat dat hier op de site al meerdere keren is uitgelegd. Volgens mij heb ik het zelfs in het topic dat jij aanhaalt uitgelegd. Ben nu even te lui het op te zoeken, maar ik denk dat je met de zoekfunctie een pasklaar antwoord moet kunnen vinden. Zo heb ik het indertijd ook uitgevonden
Groeten,
Richard
ik weet 100% zeker dat dat hier op de site al meerdere keren is uitgelegd. Volgens mij heb ik het zelfs in het topic dat jij aanhaalt uitgelegd. Ben nu even te lui het op te zoeken, maar ik denk dat je met de zoekfunctie een pasklaar antwoord moet kunnen vinden. Zo heb ik het indertijd ook uitgevonden
Groeten,
Richard
- Maarten Varewyck
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2009 16:08 #1226059
door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic omhoog
gewoon je rugleuning omhoog duwen nu? als je zeker die twee 'lipjes' losgemaakt hebt met die ringetjes.
groetjes
Maarten
groetjes
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 20:16 #1226083
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoofdsteun eruit.
Inderdaad is het al eens uitgelegd geweest, maar gezien je zover bent, kan het met een korte regel afgedaan worden, denk ik:De midden hoofdsteun moet eruit.
Achter de bevestiging van de hoofdsteun, lopen twee stalen 'kabels' die be leuning op zijn plek houden.Los halen, daarvoor moet je de onderkant van de plastic kap even naar je toe trekken, daar zit 3 x dop 10 moer achter.
Succes.
Achter de bevestiging van de hoofdsteun, lopen twee stalen 'kabels' die be leuning op zijn plek houden.Los halen, daarvoor moet je de onderkant van de plastic kap even naar je toe trekken, daar zit 3 x dop 10 moer achter.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 21:22 #1226087
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoofdsteun is er al uit.
De middenste hoofdsteun is er al uit, de buitenste hoofdsteunen nog niet.
Onderaan de rugleuning lopen 2 stalen kabels en achter de bevestiging van de middenhoofdsteun is er ook nog een te voorschijn gekomen.
De lipjes onderaan zijn reeds omgebogen en de oogjes er van gehaald, dus als ik het goed begrijp is het nu gewoon een kwestie van de rugleuning omhoog te duwen? Ik veronderstel dat de buitenste hoofdsteunen er daarvoor ook uit moeten (ik veronderstel dat dat die 4 boutjes/moertjes zijn die ik nu nog in de koffer zie)? Ik zie behalve die 4 boutjes/moertjes waarvan ik vermoed dat ze de buitenste hoofdsteunen op hun plek houden, ook nog 3 (op het eerste zicht, heb niet goed genoeg gekeken om met zekerheid te kunnen zeggen of er nog meer zijnof niet) rode vierkante plastic 'tapjes', die hebben dus niets te maken met de rugleuning van de achterbank?
groetjes,Isabelle
Onderaan de rugleuning lopen 2 stalen kabels en achter de bevestiging van de middenhoofdsteun is er ook nog een te voorschijn gekomen.
De lipjes onderaan zijn reeds omgebogen en de oogjes er van gehaald, dus als ik het goed begrijp is het nu gewoon een kwestie van de rugleuning omhoog te duwen? Ik veronderstel dat de buitenste hoofdsteunen er daarvoor ook uit moeten (ik veronderstel dat dat die 4 boutjes/moertjes zijn die ik nu nog in de koffer zie)? Ik zie behalve die 4 boutjes/moertjes waarvan ik vermoed dat ze de buitenste hoofdsteunen op hun plek houden, ook nog 3 (op het eerste zicht, heb niet goed genoeg gekeken om met zekerheid te kunnen zeggen of er nog meer zijnof niet) rode vierkante plastic 'tapjes', die hebben dus niets te maken met de rugleuning van de achterbank?
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 21:33 #1226090
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan is ie los, toch?
Volgens mij moet je dan de onderkant van de bank, een cm of 10 naar je toen halen en de bank omhoog kunnen duwen.Ik hem in mijn sedan de bank er ook uit gehad, maar kan me niet heugen dat er meer vast zat, dan die twee lipjes onderaan en de beugel onder de midden-hoofdsteun.
Kwestie van omhoogschuiven dus.
Kwestie van omhoogschuiven dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 22:36 #1226100
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen hoofdsteuntjes demonteren dus?
Die buitenste hoofdsteuntjes hoeven dus niet gedemonteerd te worden? Die houden toch de boel tegen, of zitten die niet vast met die 4 boutjes die ik nog zie in de kofferruimte, maar aan de rugleuning zelf?
Morgen even proberen...
Morgen even proberen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 22:41 #1226103
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij niet.
Ik kan het me niet herinneren, ik heb de bank er met steuntjes en al uitgehaald.
Staat het niet in VADIS?Ja dus, ik heb het net gevonden, ik zal het aan je eerste posting als bijlage hangen.Overigens is dit hetzelfde, als inmiddels boven beschreven, hij zou er dus uit moeten kunnen.
Staat het niet in VADIS?Ja dus, ik heb het net gevonden, ik zal het aan je eerste posting als bijlage hangen.Overigens is dit hetzelfde, als inmiddels boven beschreven, hij zou er dus uit moeten kunnen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 23:34 #1226109
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vadis
Ik had al gekeken in Vadis, maar blijkbaar verkeerd gekeken. Ik had namelijk via de onderdelencatalogus gehoopt een 'exploded view' te vinden van de achterbank, maar de prent die ik te zien kreeg had helemaal geen hoofdsteuntjes, vandaar dat ik niet wist of deze er eerst uit moesten, of als ze gewoon mee los kwamen met de rugleuning.
Ik had al wat getrokken aan de rugleuning, maar aangezien ik niet zeker was durfde ik er niet echt kracht achter zetten. Nu weet ik dat dat dus wel mag, en aangezien ik flink heb moeten duwen aan de zitting vooraleer ze er uit kwam, zal dit bij de rugleuning dus waarschijnlijk ook wat kracht vergen.
Ik had al wat getrokken aan de rugleuning, maar aangezien ik niet zeker was durfde ik er niet echt kracht achter zetten. Nu weet ik dat dat dus wel mag, en aangezien ik flink heb moeten duwen aan de zitting vooraleer ze er uit kwam, zal dit bij de rugleuning dus waarschijnlijk ook wat kracht vergen.
06-02-2014 22:42 #1401373
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Nuttige post
Zeer handig, de pdf voor het verwijderen van de achterbankg van een 944. Iets voor de handleidingen database? Ik heb vandaag in een uurtje de bank verwijderd, berg zooi verwijderd met een stofzuiger, kabel voor een CD wisselaar dorogevoegd naar de kofferbak en bank weer gemonteerd dankzij deze handleiding. Bedankt.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Moderators: Jerry Stam