Bestuurdersstoel restaureren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 13:20 #1071889 door V700 register
Bestuurdersstoel restaureren is gemaakt door V700 register
De bestuurdersstoel van mijn 940 sedan is nogal 'doorzeten' en vertoont enkele gaten.
Niet alleen is dit wat jammer omdat de rest van het interieur in vrij goede staat verkeert, ook is het nogal oncomfortabel bij lange ritten.
Bij mijn vorige wagen had ik zelf de zetels herbekleed omdat ik het originele stofje maar niks vond, maar bij deze wil ik het interieur origineel houden. Het gaat om een grijs stoffen interieurtje zonder plastic aan de achterkant van de stoelen.
Is die bekleding en mousse nog los te verkrijgen bij de volvo dealer, of dien je daar meteen een complete stoel te kopen? Zo ja, weet iemand wat de kostprijs daarvan zou zijn voor enkel de bestuurdersstoel?
groetjes,Isabelle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 13:45 #1224680 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Zitkussen
Hallo Isabelle,
De zitkussens (het schuimrubber) zijn gewoon te bestellen bij de dealer, de prijs weet ik niet meer, ik dacht rond de 150 Euro, maar het kan ook minder zijn.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 22:39 #1224746 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ja
Hallo Isabelle
Is inderdaad nog te krijgen. Ik heb voor m'n zitting (schuimrubber) iets van 120 tot 130 euro betaald. Het is een gewone zitting, je kunt ook de dunnere versie krijgen, maar of je bekleding dan nog past is de vraag. De bekleding krijg je waarschijnlijk ook los, maar ik meen dat je de stof ook per strekkende meter kunt bestellen. Let er wel op, dat je de goeie stof cq. bekleding bestelt. Op het VIN-plaatje staat ook het nummer van de bekleding die er in de fabriek ingezet is. Het is een viercijferige code die begint met een 5 of een 6.
groetjes
Mathy
[edit: met "stof" bedoel ik het materiaal op zich, dat nog niet op maat geknipt en aan elkaar genaaid is]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 22:56 #1224748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smak geld voor wat schuimrubber...
Noem mij een krent (en dat als vlaamse), maar 120 à 130 euro vind ik een smak geld voor wat schuimrubber, geld dat ik daar niet voor over heb.
Ik denk dat ik ooit maar eens inspecteer hoe ik het goedkoper terug wat vorm zou kunnen geven. Blij te horen dat de stof ook per lopende meter te bestellen is, een zetelbekleding in elkaar zetten, dat houdt niet zo veel in, dat kan ik zelf doen en eigenlijk moeten alleen maar de beschadigde stukken vervangen worden.
Eerst dus eens kijken voor de vorm er weer in te krijgen op een goedkopere manier...
groetjes,Isabelle

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 23:30 #1224752 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Slopen
Hallo Isabelle
Je zou kunnen kijken of je een stoel van dezelfde vorm uit een sloper kunt vinden, waarvan de zitting nog in orde is.
Als je de oude bekleding los haalt, kun je de vorm daarvan overzetten op de nieuwe stof. Zo doen bekledingsbedrijven, tenminste die op televisie, het ook.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 23:58 #1224756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Past de mousse van een
Past de mousse van een passagierszetel trouwens niet, de kans ik groter dat ik een passagiersstoel vind met frisse mousse. Mij lijkt dat de vorm hetzelfde is en er enkel wat gaatjes aan de verkeerde kant zitten?
En inderdaad, ik heb zelf de stoelen van mijn vorige wagen herbekleed en toen heb ik ook de originele bekleding uit elkaar gehaald en gebruikt als patroon :)
groetjes,Isabelle

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2009 01:55 #1224766 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic GB sloop..
Probeer het eens in Engeland, dat is toch aan de overkant van België!!??.
Left hand drive stoelen zijn hier altijd versleten.................

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2009 06:56 #1224769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zittingen
De zittingen (L en R) zijn toch gewoon uitwisselbaar ? Je hebt niet perse een zitting nodig die van een linkerstoel komt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC