Het is een beetje lauw binnen in de wagen (965)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2009 18:27 #1071719
door V700 register
Het is een beetje lauw binnen in de wagen (965) is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb weer wat maar ook met koude. Maar ook met warmte schijnbaar. Zo valt het ons op dat het moeilijk warm te stoken is binnen in de wagen, zelfs als de ''temperatuurknop'' op max. staat en de rest op aut. komt er uit de blaasmonden maar een lauw-warme lucht maar wel met normale blaassnelheden. Van de 740 daarentegen kan je een echte sauna maken als je wilt.
Welke 960 rijders hebben dit nog meer of is dit iets typisch voor dit model? Koelwater/thermostaat en de kachelradiator zijn kort geleden vernieuwd trouwens dus daar zal ik het niet moeten zoeken.
Groet Rik
Ik heb weer wat maar ook met koude. Maar ook met warmte schijnbaar. Zo valt het ons op dat het moeilijk warm te stoken is binnen in de wagen, zelfs als de ''temperatuurknop'' op max. staat en de rest op aut. komt er uit de blaasmonden maar een lauw-warme lucht maar wel met normale blaassnelheden. Van de 740 daarentegen kan je een echte sauna maken als je wilt.
Welke 960 rijders hebben dit nog meer of is dit iets typisch voor dit model? Koelwater/thermostaat en de kachelradiator zijn kort geleden vernieuwd trouwens dus daar zal ik het niet moeten zoeken.
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2009 18:30 #1223386
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kou
Mijn 940 diesel heeft hetzelfde probleem en ik verdacht mijn ECC maar intussen heb ik wat uitgeprobeerd. Een stuk karton tussen de fan en de radiateur en toen werd het pas warm. Probleem ?! De viscose-koppeling want mijn fan draait altijd dus koelt ook met -10.
Jacques
Jacques
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2009 18:37 #1223389
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet
hoi!
Ik heb dit absoluut niet, ook niet met -10 laatst, was echt bijzonder warm binnen. Overigens wel nadat de thermostaat (vorig jaar) vervangen was.
Temp.sensor binnen in orde?
Ik heb dit absoluut niet, ook niet met -10 laatst, was echt bijzonder warm binnen. Overigens wel nadat de thermostaat (vorig jaar) vervangen was.
Temp.sensor binnen in orde?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2009 18:45 #1223390
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
ik kan in mijn 960 een sauna maken als ik wil dus geen 960 kwaal (verhaal)
Zal toch ergens in jou 960 zitten.
Als je gasgeeft blijft blower dan even hard blazen ? (anders heb je een vacuum lek)
Zal toch ergens in jou 960 zitten.
Als je gasgeeft blijft blower dan even hard blazen ? (anders heb je een vacuum lek)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2009 22:27 #1223418
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herken dit ook niet. Ook bij
Herken dit ook niet. Ook bij mij valt er een sauna te maken.
Succes met de zoektocht!
Groeten,
Richard
Succes met de zoektocht!
Groeten,
Richard
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2009 00:41 #1223436
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Hoort niet
Nee hoor, bij mij is het met temperatuur op max echt hete lucht die uit de blaasmonden komt.
Wat doet je koelwatertemperatuurmeter?
Wat doet je koelwatertemperatuurmeter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2009 09:43 #1223449
door V700 register
De koelwatermeter staat binnen 2km mooi in het midden. Deze was vorig jaar nog vervangen evenals de kachelradiator. Plotseling vraag ik mij af of er hier bij het weer in elkaar zetten door het garage (Geen Volvo) iets fout kan zijn gegaan. Of kan je dit maar op 1 manier weer in elkaar zetten?
Dit, omdat ik het idee heb dat enkele standen van de blaasrichtingen niet helemaal werken zoals het zou moeten. Schoot mij nu even te binnen....
Beantwoord door V700 register in topic Mooi in het midden
]Eric Bakker schreef : Wat doet je koelwatertemperatuurmeter?
De koelwatermeter staat binnen 2km mooi in het midden. Deze was vorig jaar nog vervangen evenals de kachelradiator. Plotseling vraag ik mij af of er hier bij het weer in elkaar zetten door het garage (Geen Volvo) iets fout kan zijn gegaan. Of kan je dit maar op 1 manier weer in elkaar zetten?
Dit, omdat ik het idee heb dat enkele standen van de blaasrichtingen niet helemaal werken zoals het zou moeten. Schoot mij nu even te binnen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2009 09:52 #1223450
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werkt de kachelkraan wel
Werkt de kachelkraan wel naar behoren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2009 12:06 #1223456
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Tja, hoe komen we daar nu achter en waar zit die kraan eigenlijk? In de buurt van de kachelradiator?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2009 12:16 #1223457
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tegen je schutbord
De warmwaterleidingen komen langs de uitlaat naar achteren, tussen blok en schutbord en net voordat ze ter hoogte van het stuur naar binnen gaan, zit een klep met een luchtslangetje.
Als je het weet, is het eenvoudig. Gewoon met draaiende motor de temperauurregelaar bedienen van min naar max en even lijken naar de stand van de klep in de waterleiding.
Als je het weet, is het eenvoudig. Gewoon met draaiende motor de temperauurregelaar bedienen van min naar max en even lijken naar de stand van de klep in de waterleiding.
Moderators: Jerry Stam