temperatuur meter in dashboard v90

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 22:02 #1071699 door V700 register
temperatuur meter in dashboard v90 is gemaakt door V700 register
op mijn dashboard zit een temperatuur meter met een ijs lampje welke aangaat ( brandt oranje) indien de temp. onder de 2 graden zakt. echter kun je de temperatuur van het moment niet aflezen in het donker. weet iemand of deze meter verlicht is normaal en dus ook te zien is in het donker?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 22:09 #1223323 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Ik denk het wel...
Ik weet niet of het in een V90 hetzelfde is, maar in mijn 945 en vele met mij, is de tempratuur meter verlicht.
Het is wel even een toer het lampje te vervangen, maar het loont uiteraard wel!

Succes en Gulle Groet,

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 22:29 #1223324 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic verlicht.
Hallo Jan,
ook in de s/v90 is de schaal van de buitentemperatuur verlicht. Als je dunne lenige handjes hebt kun je het vanaf de onderkant vervangen, maar de meeste mensen zullen hiervoor toch de klokkenwinkel even moeten losmaken.
Succes, Jan.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 22:31 #1223325 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: temperatuur meter in dashboard v90
Jazekers is die verlicht. Wel een duur lampje, 4 a 5 euro bij de dealer.(lampje en fitting zijn één)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2009 23:50 #1223335 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wordt lastig
Hallo Jan, Volvisti

jsnijder schreef : Als je dunne lenige handjes hebt kun je het vanaf de onderkant vervangen, maar de meeste mensen zullen hiervoor toch de klokkenwinkel even moeten losmaken.

Ik heb het via de achterkant geprobeerd. Maar op het moment dat ik bij het lampje kon, kon ik niet genoeg kracht zetten om het rond te draaien. De binnenverlichting zit in een zwart kastje dat aan de onderkant van de klokkenwinkel naar achter uitsteekt. En het lamp zit aan de bovenkant van dat kastje, bijna tegen de achterkant van de klokkenwinkel. Ik zou dus adviseren om de klokkenwinkel eruit te halen. Hoe dat precies gaat bij een V90 weet ik niet.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 11:14 #1223351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedkoper
Voor de 940 heb ik een lampje bij een automaterialenzaak gehaald, het kapotte lampje als voorbeeld meegenomen. Het is gewoon een wit lampje, dus mi ben je niet aan originele volvo lampjes gebonden. Zo uit mijn hoofd € 1.75 per stuk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 17:10 #1223377 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat gaat heel anders bij een V90.
Bij mij lukt het prima via de onderkant is wel een beetje op gevoel en kracht zetten is ook niet even makkelijk, maar lukt wel, ik zou als ik een 940 had ook even de tellerbak er uit vissen, alleen bij een V90/960 zou ik het toch echt van onder proberen.Bij een 960 moet je namelijk het dashboard voor een groot deel demonteren om het tellerhuis er uit te wippen, alle schakelaars ontkoppelen, dan het nephoutwerk verwijderen, dus ook de complete middenconsole en vervolgens het zwarte kunstof deel boven waar de ventilatieroosters in zitten en dan pas kan je tellerhuis er uit.Dus het is niet zo simpel als twee pennetjes weg drukken zoals bij een 940 en zou ik er voor kiezen om de schopplaat te verwijderen en dan een beetje priegelen om het lampje te verwijderen, ben je heel veel sneller klaar.Gr Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 17:09 #1348291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klipjes
Die klikpjes opzij duwen lukt mij ook niet. Zal morgen eens kijken of de handjes van mijn vrouw klein genoeg zijn voor een open-schopbord operatie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2012 15:10 #1348612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic binnenverlichting
Doet het bij mij ook niet, maar de binnenverlichting en leeslampjes wel. Die kun je ook aan doen om hem af te lezen. Vind het wel mooier zo, anders heb je een verlicht hoekje in je tellerbak zitten...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC