Gorderverklikkers import 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2008 11:48 #1071505
door V700 register
Gorderverklikkers import 960 is gemaakt door V700 register
Beste iedereen,

Even een simpele en korte vraag om tbv een stukje geruststelling.
Volgens mij werken de airbags niet wanneer de gordel niet gebruikt wordt. Nu heb ik een tijd geleden de gordelvanger vervangen, en kwam dus die draad tegen die daar aan zit. Lijkt mij voor de gorderverklikker, maar deze is niet aanwezig op de auto. Het is een '95 965 geimporteerd uit Italie. Klopt het dat hier geen verklikker op zit? Volgens VADIS zit ie in het dak, in het paneel wat de dakraammotor afschermt.
Hoe weet ik zeker dat de airbags actief zijn?

Even een simpele en korte vraag om tbv een stukje geruststelling.
Volgens mij werken de airbags niet wanneer de gordel niet gebruikt wordt. Nu heb ik een tijd geleden de gordelvanger vervangen, en kwam dus die draad tegen die daar aan zit. Lijkt mij voor de gorderverklikker, maar deze is niet aanwezig op de auto. Het is een '95 965 geimporteerd uit Italie. Klopt het dat hier geen verklikker op zit? Volgens VADIS zit ie in het dak, in het paneel wat de dakraammotor afschermt.
Hoe weet ik zeker dat de airbags actief zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2008 15:04 #1222330
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais
Als je geen gerikketikketikketik of doingdoing hoort als je de gordel niet om hebt als je start, kan het zijn dat het relais er gewoon uit is. Het lijkt mij persoonlijk sterk dat een IT versie geen gordelverklikker kent, terwijl de NL, DE en US auto's dat wel hebben.
<a href="/node/16015" target="_blank">Hier </a>een discussie over het betreffende relais en waar hij zit.
En <a href="/node/16002" target="_blank">hier </a>een handleiding over het vervangen van de rode intervalrelais (de gordelverklikker zit er rechts naast, vandaar...).
Mocht je nog een gordelrelais zoeken, dan heb ik zowel de rikketik als de doing liggen.
<a href="/node/16015" target="_blank">Hier </a>een discussie over het betreffende relais en waar hij zit.
En <a href="/node/16002" target="_blank">hier </a>een handleiding over het vervangen van de rode intervalrelais (de gordelverklikker zit er rechts naast, vandaar...).
Mocht je nog een gordelrelais zoeken, dan heb ik zowel de rikketik als de doing liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2008 15:45 #1222332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar waar zit dat lampje
Maar waar zit dat lampje dan? Er is geen lampje op t dash te zien met contact aan, gordel al dan niet vast. Of is er geen lampje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2008 10:31 #1222422
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan iemand bevestigen of een
Kan iemand bevestigen of een 960 uit 95 naast een doing doing of andere herrieschopper ook nog een lampje kent?
edit: check, het lampje behoort links naast het SRS lampje te zitten...deze heb ik nog nooit op zien lichten, dus eerst maar even kijken of dat relais uberhaubt aanwezig is.
edit: check, het lampje behoort links naast het SRS lampje te zitten...deze heb ik nog nooit op zien lichten, dus eerst maar even kijken of dat relais uberhaubt aanwezig is.
Moderators: Jerry Stam