Dagteller functioneert niet naar behoren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 09:12 #1071290
door V700 register
Dagteller functioneert niet naar behoren is gemaakt door V700 register
Volvisti,
Na ruim 400.000 km in mijn 940 uit 1996 functioneert de dagteller niet helemaal goed meer (niet goed doorlopen vd teller en "half" doorlopen). Waarschijnlijk heeft dat te maken met de uitgesleten radartjes vd teller of zijn ze gewoon vies. De overige zaken doen het gewoon goed.
Wat kan ik nu het beste doen ? Ik wil een goed lopnde dagteller.
Heeft iemand een schema van demonteren tellerunit ?
Zijn gebruikte tellerunits te koop ? Zo ja waar moet ik dan zijn ?
alvast bedankt voor het meedenken
Na ruim 400.000 km in mijn 940 uit 1996 functioneert de dagteller niet helemaal goed meer (niet goed doorlopen vd teller en "half" doorlopen). Waarschijnlijk heeft dat te maken met de uitgesleten radartjes vd teller of zijn ze gewoon vies. De overige zaken doen het gewoon goed.
Wat kan ik nu het beste doen ? Ik wil een goed lopnde dagteller.
Heeft iemand een schema van demonteren tellerunit ?
Zijn gebruikte tellerunits te koop ? Zo ja waar moet ik dan zijn ?
alvast bedankt voor het meedenken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 09:41 #1220955
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen dagteller ?
Alleen de dagteller ? Meestal is het dan ook de kmstand die niet meeloopt, oorzaak dan is een afgesleten tandwieltje. Het is een mechanisch telwerkje, denk dus het een mechanische storing is. Er zijn verschillende mensen/bedrijven die tellers kunnen repareren, zou eens met hen contact opnemen. Mogelijk kunnen zij je aan onderdelen helpen. Even rondbellen kan dan wel lonen denk ik. Zou niet voor een andere 2e handse gaan, kans lijkt me vrij groot dat je (binnen afzienbare tijd) met dezelfde storing zit. Tip: Alleen stilstaand je dagteller resetten, de boel schijnt snel te slijten/kapot te gaan als je het rijdend doet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 09:55 #1220958
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Het is echt alleen de dagteller, de rest functioneert echt goed.
Behalve dan dat de verlichting in de unit niet helemaal helder meer is...............
Ik woon in Assen. Weet jij bij welke bedrijven/menen ik kan proberen ?
Behalve dan dat de verlichting in de unit niet helemaal helder meer is...............
Ik woon in Assen. Weet jij bij welke bedrijven/menen ik kan proberen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 10:11 #1220961
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Googlen
Even googlen of zoeken op MP. Ik weet zo uit mijn Casu uit Utrecht, maar die is denk ik niet de goedkoopste.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 10:55 #1220966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema/plaatje
Kan iemand me nog wel even laten zien hoe ik de tellerunit kan demonteren ?
10-12-2008 11:12 #1220967
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ik hoop het
Ik heb een handleiding online staan voor de <a href="
bekijk.mijn.volvos.nu/740-90-2/cockpit-rebuild.html
:">demontage van een 7 serie tellerset, maar een 9... volgens mij heeft niemand die nog (gedocumenteerd) schoongemaakt.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 21:18 #1221004
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schema
Tja....... bedankt jan maar ik vrees dat ik daar niet heel veel aan heb.........
IEMAND een handleiding/schema ?
IEMAND een handleiding/schema ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2008 21:43 #1221008
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weten
Wat wil je weten ? Hoe je de rand om het plexiglas heen wegkrijgt, zodat je bij de 4 schroeven kunt weermee de hele bak vastzit ?Aan beide kanten zit een gleufje, daar moet je met een platte schroevendraaier oid in om veren op zij te duwen. Heb je de veer genoeg opzij geduwd, dan kun je de rand aan die kant een stukje naar je toe trekken. Doe dat eerst links en dan rechts, of omgekeerd. Let goed op dat wat je erin steekt plat genoeg is om niet tegen de zijkanten van de gleuf vast te lopen waardoor de veer niet genoeg ingedrukt wordt om de lijst los te laten. Had ik namelijk wel, tot ik gevoelloze vingertoppen had van het trekken. Moet je hard trekken, dan heb je de veer nog niet ver genoeg ingedrukt. Daarna de vier schroeven losmaken, je kunt dan de tellerunit naar je toe trekken. Stekkers aan achterkant losmaken.Hoe het verder moet, weet ik niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2008 21:35 #1221123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2011 17:29 #1328163
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic De mijne is ook defect
Sinds een paar dagen doet mijn dagteller het ook niet meer (de km-teller werkt daarentegen nog steeds prima).
Het lijkt er op dat er in de mechaniek iets kapot is want de "1-km" aanduiding draait gewoon maar de "10-km" aanduiding draait niet door.
Bij het resetten krijgen de getallen een "zwiep" en de 10-km aanduiding draait dan een paar keer rond, de rest gaat netjes naar 0.
Ik had al gemerkt dat de laatste weken het resetten wat zwaar ging maar goed dat is nooit soepel gegaan.
Vraag is dus: kan je de dagteller-unit vervangen terwijl de rest bij het oude blijft? (ik wil zo graag mijn originele km-stand behouden)
Het lijkt er op dat er in de mechaniek iets kapot is want de "1-km" aanduiding draait gewoon maar de "10-km" aanduiding draait niet door.
Bij het resetten krijgen de getallen een "zwiep" en de 10-km aanduiding draait dan een paar keer rond, de rest gaat netjes naar 0.
Ik had al gemerkt dat de laatste weken het resetten wat zwaar ging maar goed dat is nooit soepel gegaan.
Vraag is dus: kan je de dagteller-unit vervangen terwijl de rest bij het oude blijft? (ik wil zo graag mijn originele km-stand behouden)
Moderators: Jerry Stam