Auto zeer vochtig (ramen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2008 20:16 #1071242
door V700 register
Auto zeer vochtig (ramen) is gemaakt door V700 register
Mijn auto is van binnen zeer vochtig, het gaat dan om de ramen die nat zijn. Auto heeft geen lekkage. Wat helpt hiertegen?
Pieter
Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2008 21:20 #1220703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoonmaken
Goed schoonmaken met spritus oid. Vieze ramen pakken meer condens op dan schone.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2008 21:46 #1220706
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic KOFFERBAK
Hé hallo
Is de kofferbak ook droog?
Het kan bijna niet anders dan dat je water ergens in de auto hebt .Is de vloerbedekking droog? is het isolatiemateriaal er onder droog?
Arico aanwezig? gebruik je deze ook ?

Is de kofferbak ook droog?
Het kan bijna niet anders dan dat je water ergens in de auto hebt .Is de vloerbedekking droog? is het isolatiemateriaal er onder droog?
Arico aanwezig? gebruik je deze ook ?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2008 21:49 #1220708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitdampen
Pieter, het gebeurt mij ook wel eens dat ik de auto parkeer in de garage en dan de volgende dag nat is. Een middagje in de zon met de ramen open doet wonderen.
Natuurlijk is het ook verstandig om niet met natte kleding in te stappen want dat veroorzaakt mede het vocht op je ramen. Hoewel het niet altijd lukt, doe ik de natte jassen meestal in de kofferbak en hang ze thuis te drogen.
Die tip van Bart ken ik niet maar zoals het zich laat aanzien, zal het vocht niet op je ramen neerslaan. Maar daarmee verdwijnt het vocht nog niet uit je auto.
Natuurlijk is het ook verstandig om niet met natte kleding in te stappen want dat veroorzaakt mede het vocht op je ramen. Hoewel het niet altijd lukt, doe ik de natte jassen meestal in de kofferbak en hang ze thuis te drogen.
Die tip van Bart ken ik niet maar zoals het zich laat aanzien, zal het vocht niet op je ramen neerslaan. Maar daarmee verdwijnt het vocht nog niet uit je auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2008 21:57 #1220710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic glycerine en condens/beslagen ramen
Ervan uitgaande dat er echt geen lek inzit en dat je nog steeds een komplete hemel in je auto hebt:
Ramen / Ruiten kun je goed schoonmakenMet water waarin wat citroensap is opgelost. Gebruik een eetlepel sap per liter lauwwarm water. Zijn de ramen erg vies, doe dan per liter warm water een paar druppels afwasmiddel, een scheutje schoonmaakazijn en een scheutje spiritus. Voeg meer spiritus toe naarmate de ramen vetter zijn. Wrijf ze na met proppenkrantenpapier, dan krijg je geen strepen.
en dan :
Maak de ramen schoon en behandel ze met wat glycerine Op een doek en je voorkomt beslagen ramen.
Glycerine kun je bij de betere drogist kopen, een klein flesje van 100ml kost je circa 1,50 euro. Daar kun je wel een paar keer je ramen mee doen !
succes! Rudiger
Ramen / Ruiten kun je goed schoonmakenMet water waarin wat citroensap is opgelost. Gebruik een eetlepel sap per liter lauwwarm water. Zijn de ramen erg vies, doe dan per liter warm water een paar druppels afwasmiddel, een scheutje schoonmaakazijn en een scheutje spiritus. Voeg meer spiritus toe naarmate de ramen vetter zijn. Wrijf ze na met proppenkrantenpapier, dan krijg je geen strepen.
en dan :
Maak de ramen schoon en behandel ze met wat glycerine Op een doek en je voorkomt beslagen ramen.
Glycerine kun je bij de betere drogist kopen, een klein flesje van 100ml kost je circa 1,50 euro. Daar kun je wel een paar keer je ramen mee doen !
succes! Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2008 22:34 #1220714
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb je airco?
Het is al eens gevraagd, heb je airco en gebruik je die ook?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2008 22:46 #1220718
door V700 register
Sommige airco systemen slaan niet meer aan beneden een bepaalde temperatuur.
Beantwoord door V700 register in topic Temperatuur
edebree schreef : Het is al eens gevraagd, heb je airco en gebruik je die ook?
Sommige airco systemen slaan niet meer aan beneden een bepaalde temperatuur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2008 23:39 #1220719
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor alle tips en
Dank voor alle tips en reacties. De hemel (van de auto) is vorig jaar vernieuwd, ik heb echt geen lekkage en geen kofferbak, want een estate. De acheteraf ingebouwde airco werkt niet meer (en 850 Euro reparatie vind ik teveel). Ik ga in ieder geval de tips voor het schoonmaken van de ramen morgen uitvoeren. Wordt vervolgd!
Pieter
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2008 18:55 #1220886
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoonmaaktips lijken goed
Schoonmaaktips lijken goed geholpen te hebben, we kunnen er weer tegenaan.
Pieter
Pieter
Moderators: Jerry Stam