Gordelontvangen bestuurder en stroeve slede
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2008 21:00 #1070924
door Peter van Luijk
Gordelontvangen bestuurder en stroeve slede is gemaakt door Peter van Luijk
Wie kan mij vertellen hoe ik aan een ontvanger voor mijn driepuntsgordel kom? Mijn waarschijnlijk ooit zo mooie rode drukknok is volledig doorgesleten en zou er dus graag een nieuwe opzette.
Gezien het feit dat ik dan mijn stoel los moet halen, als ik het goed heb beoordeeld, wil ik dan direct mijn sledes soepel maken. Dit is nu erg stroef. Hoe haal ik dat het beste los en waar smeer/behandel ik dit het beste mee?
Groet
Gezien het feit dat ik dan mijn stoel los moet halen, als ik het goed heb beoordeeld, wil ik dan direct mijn sledes soepel maken. Dit is nu erg stroef. Hoe haal ik dat het beste los en waar smeer/behandel ik dit het beste mee?
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2008 21:31 #1218566
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekker laten zitten.
De stoelgeleiders zou ik lekker in elkaar laten zitten.Ik heb ze wel uit elkaar gehaald.
In de rails, zitten twee balletjes en een staafje. Als je de rails loshaalt, kun je ze inderdaad weer mooi schoon krijgen, maar het is een klerewerk ze weer in elkaar te krijgen.Ik zou ze eerder met een goeie stofzuiger goed uitzuigen (gebruik een stuk PVC-pijp en ducktape, helpt echt.)Smeren? Ik weet het niet, maar wit spuitvet misschien? Nadeel is dat het stof aantrekt helaas.
In de rails, zitten twee balletjes en een staafje. Als je de rails loshaalt, kun je ze inderdaad weer mooi schoon krijgen, maar het is een klerewerk ze weer in elkaar te krijgen.Ik zou ze eerder met een goeie stofzuiger goed uitzuigen (gebruik een stuk PVC-pijp en ducktape, helpt echt.)Smeren? Ik weet het niet, maar wit spuitvet misschien? Nadeel is dat het stof aantrekt helaas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2008 08:01 #1218596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gordelspanners
Zit er bij de gordelvanger ook een rond, rood knopje met een zaaggleufje ? In dat geval heb je een mechanische gordelspanner die je eerst moet vergrendelen. Ik dacht met een schroevendraaier linksom draaien totdat het knopje naar boven schiet. Na inbouwen natuurlijk weer ontgrendelen, indrukken en andere kant op draaien. Doe je dat niet dan kan het je je vingers kosten (volgens de sticker die erop zit). Ik heb bij het smeren kogellagerveet gebruikt, maar heb geen ervaringen met het gebruik (frame is inmiddels geruild).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2008 18:29 #1218667
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Makkelijk
Week of 4 geleden gedaan, precies het zelfde.
Stoel los gemaakt van de carrosserie, gelift en gordelvanger los geschroefd en vervangen (55 euro oid bij dealert) compressor door de slede's gehaald en ingespoten met WD40. Werkt prima weer! Stoel losmaken was wel een 2man job!
Stoel los gemaakt van de carrosserie, gelift en gordelvanger los geschroefd en vervangen (55 euro oid bij dealert) compressor door de slede's gehaald en ingespoten met WD40. Werkt prima weer! Stoel losmaken was wel een 2man job!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2008 19:34 #1218679
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen ?
Heb het ook wel alleen gedaan, in mijn geval een 940 '98 stoel. Wat mij betreft geen probleem.Sjaap schreef : Stoel losmaken was wel een 2man job!
Moderators: Jerry Stam