Lekkage via kachelmotor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 18:58 #1066355 door V700 register
Lekkage via kachelmotor is gemaakt door V700 register
Jawel, weer eens een 940 met lekkage. Sinds een tijdje hoor ok als ik stevig door de bocht ga "gerammel" of iets heen en weer schuiven in één van de ventilatie delen. Sinds een week of 2 ben ik er achter dat dat te maken heeft met de lekkage. Water dus. Echter sinds dit weekend ben ik er achter gekomen dat de lekkage wat heftiger is dan ik in eerste instantie dacht. De hele vloer aan de rechter kant is namelijk drijfnat. Ik heb nu wat interieurdelen verwijderd (en te drogen gehangen), en zie als ik rijd duidelijk water druppen/stralen. Het komt boven m'n Jetronic vandaan, uit één van de kacheldelen dus. Heeft iemand een idee waar het water vandaan komt, en hoe ik het op kan lossen? De kap die onder de paravan zit en de kachelmotor af moet dekken zit nog op de goede plek. Oja, ik heb een af-fabriek handmatig bediende airco. Geen Deltamill, geen ECC. Dank! En nog een keer oja, ik heb al wat topics door gelezen, maar nergens echt een concreet antwoord kunnen vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 19:07 #1208023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic water of koelvloeistof ?
is het water (geurloos) of koelvloeistof (zoetig, in ieder geval geurend) ?

je kokerbalken zijn nog steeds open ? in een extreem geval is het misschien mogelijk dat door blaadjes ed de ruimte aan de rechterzijde tussen paravent en opening in de kokerbalk aan onderzijde verstoppen waardoor het water daar niet meer weg kan lopen en langzaam die ruimte vult. mogelijk komt het helemaal bovenin toch in de kachelmotor ?

nu ik het lees misschien erg extreem.

anyway: als het roostertje in je paravent scheef ligt omdat de kit is losgelaten: meteen maken ! ik heb een zomer zo rondgereden en peuter na een jaar nog steeds zwarte, half verrotte takjes en blaadjes uit mijn kokerbalken. paravent even demonteren, met sikaflex plakken en terugzetten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 22:41 #1208048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic controleer
Controleer maar eens de lekbak van de airco verdamper!
Schroef je dashboard kastje eruit en dan kan je de onderplaat controleren an de lekbak,en tevens het pijpje waar het naar buiten loopt.
Oook kun je dan beter zien waar het anders vandaan kan komen.
Suc6!!

gr chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 23:13 #1208051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleurloos, rooster + snowcap
Henk, Chris,
het is echt water. Het rooster zit nog op z'n plek, en behalve dat zit er ook een snowcap op. Ik heb de tuinslang in het gat laten spuiten naast de kachelmotor. Na een kwartier kwam er nog steeds geen nieuw water naar binnen. Wel is de sproeikop daar terecht gekomen. Volgens mij krijg ik die er ammenooiniemeer uit. Ik ga morgen even naar de lekbak kijken. Alhoewel ik het wel erg veel water vind voor van de airco. Alhoewel, ik heb 'm bijna altijd aan. Alvast bedankt! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2008 12:58 #1208092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost!
Opgelost! Ben even naar de Volvo dealer gereden waar de magazijnman die zelf ook een 940 heeft een blik wierp onder mijn dashboard, tot de conclusie kwam dat het condenswater van de airco was, de kap open deed en met een punttang in een afvoerslangetje prikte waarna het water er uit gutste. Probleem opgelost, nu alleen de boel nog droog laten worden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC