Stoelhoogteverstelling bijrijderskant.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 08:04 #1206175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Miquelangelo1969 schreef: -

Miquelangelo1969 schreef : - bijrijders stoel bekleding overgezet op een in hoogte verstelbare stoel

Miquel, ben wel nieuwsgierig hoe je dit hebt gedaan. mijn vriendin is vrij lang (1.83) en zit nu op een kussen ivm lage zit bijrijdersstoel. ikzelf zit er ook niet graag (1.85, ook ivm lage zit, dus niet alleen omdat ik dan zelf niet rijd).  
heb je ergens een engels stoelframe gevonden ? of een nederlandse en die gewoon gemonteerd (met de handle aan de uitstapkant ?) of een nederlandse omgebouwd ? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 08:15 #1206104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Engelse stoel.
Met een engelse stoel (het onderstel) kun je de bijrijdersstoel ook in hoogte verstellen.Ik heb hem uit een engelse sloper, van volgens mij Koiter.
Echt geweldig.
Echter, toen ik die stoel nog niet in hoogte verstelbaar had, heb ik hem met de 4 bouten onder de stoel hoger gezet, toen mijn vriendin zwanger was, want die is ietsje korter (1.74) en dat was met in en uitstappen prettiger.Je kunt dus (redelijk permanent) je stoel hoger zetten, of lager, afhankelijk van hoe die nu staat.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 09:12 #1206108 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Heb ik nog!
Hoi Henk,

ik heb mijn 'oude' bestuurdersstoel, die in hoogte verstelbaar is, nog staan! Dus met de handel aan de rechter kant.
Het is alleen wel een kaal frame, dus zonder bekleding, maar als je interesse hebt......? Mij staat ie in de weg!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 12:44 #1206126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handle
de handle zou wel tegen de middenconsole moeten komen, als je m bij het uitstappen tegenkomt lijkt me dat erg onhandig.

ik ben dus vooral benieuwd hoe jij het gefixt hebt. dus met een engelse bestuurderstoel, ombouw of toch met de handle naar de buitenkant ?

ik heb wel van bas een adres gekregen waar ik een vast wel een engels frame op de kop kan tikken.  misschien is een extra frame om te ruilen dan wel handig (om zelf een vast frame reserve te houden).

als jij ervan af, waar zou dat frame op te halen zijn (prijs komen we wel uit denk ik) ? 

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 13:43 #1206133 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Engelese stoel
Hoi Henk,

ik heb destijds van David Koiter een electrisch bedienbare bestuurdersstoel en een in hoogte verstelbare bijrijderstoel gekocht, het zou goed kunnen dat ze uit een engelse sloper komen.
Aangezien ik eerst alleen een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel had heb ik die nu over, maar ja, wel met de handle aan de rechter kant.

Ik woon in Kolhorn, bij Schagen in de buurt. Laat maar weten of je hem wilt hebben.

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 16:05 #1206140 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

henk 940LPT schreef : de handle zou wel tegen de middenconsole moeten komen, als je m bij het uitstappen tegenkomt lijkt me dat erg onhandig.

Ik dacht ook, een hendel is een hendel, die kan linksom of rechtsom.
Na 1 uur stoeien met de onderdelen kwam ik tot de ontdekking dat de stang wel past, maar de bevestiging voor het hendel-mechaniet niet in de stoel past. Ombouwen van links naar rechts is (naar mijn ervaring dus) echt niet mogelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 16:46 #1206142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ombouw

Baseman schreef : Ik dacht ook, een hendel is een hendel, die kan linksom of rechtsom.
Na 1 uur stoeien met de onderdelen kwam ik tot de ontdekking dat de stang wel past, maar de bevestiging voor het hendel-mechaniet niet in de stoel past. Ombouwen van links naar rechts is (naar mijn ervaring dus) echt niet mogelijk.

zoiets stond me al bij, maar had de hoop dat ombouwen misschien toch nog mogelijk was. niet dus....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2008 01:00 #1206176 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Beide
Hallo Volvisti
De 760 en 960 hebben zowel op de linker als op de rechter stoel verstelling.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2008 01:41 #1206165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Hallo,
De stoelen (frames althans...) van Miquel komen uit een 960II die gesloopt is. Wij hebben de bekleding gebruikt om de stoelen van steven z'n 960 mooier te maken. De oude bekleding met de 960II frames is naar Miquel gegaan.
Dus een in hoogte verstelbare bijrijdersstoel zit voor zo ver ik het weet inderdaad in iedere 960. En die stoelen passen weer in een 940... Dus zoek op de sloop een 960 met lelijke stoffen bekleding en koop daarvan één stoel...
David

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2008 11:40 #1206171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk eens aan
dit vergroot de zoekmogelijkheden !

heren, mijn hartelijke dank 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC