Antennepees gebroken
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2008 10:09 #1204414
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic no
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2008 10:12 #1204417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké

Oké,
In dat geval is Wytze toch nog goedkoper (en dichter bij mij in de buurt dan Estate Services)
Groet,
Jan-Willem
Oké,
In dat geval is Wytze toch nog goedkoper (en dichter bij mij in de buurt dan Estate Services)
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2008 17:54 #1204979
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let op !!
Hoi Jan-Willem,
Houd er wel rekening mee dat de oude pees nog in het oprolmechanisme van de antenne zit en dat je dus eerst deze even demonteerd en de oude verwijderd, anders loopt straks de nieuwe pees vast op de oude en breekt je nieuwe ook en dat is sneu.
Als je de nieuwe pees laat oprollen, kan het zijn dat ie dat niet in één keer doet, zet dan de radio nog even een paar keer opnieuw aan en uit tot dat de pees de antenne mee trekt de aluminium cillinder in en voor dat je de pees zich laat oprollen, vet deze nog even in met wat Vaseline.
Succes.
Gr Bart.
Houd er wel rekening mee dat de oude pees nog in het oprolmechanisme van de antenne zit en dat je dus eerst deze even demonteerd en de oude verwijderd, anders loopt straks de nieuwe pees vast op de oude en breekt je nieuwe ook en dat is sneu.
Als je de nieuwe pees laat oprollen, kan het zijn dat ie dat niet in één keer doet, zet dan de radio nog even een paar keer opnieuw aan en uit tot dat de pees de antenne mee trekt de aluminium cillinder in en voor dat je de pees zich laat oprollen, vet deze nog even in met wat Vaseline.
Succes.
Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2008 19:04 #1204987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank

Ha Bart,
Oude pees is er al uit maar bedankt voor de waarschuwing. Volgende week hoop ik de nieuwe spriet te hebben. Wytze had hem niet op voorraad maar is ermee bezig. Alternatief is Estate Services.
Groet,
Jan-Willem
Ha Bart,
Oude pees is er al uit maar bedankt voor de waarschuwing. Volgende week hoop ik de nieuwe spriet te hebben. Wytze had hem niet op voorraad maar is ermee bezig. Alternatief is Estate Services.
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2008 18:26 #1205096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antenne schuifspriet vervangen......
ja dat dacht ik gisteren even te doen. Echter het laatste restje van het dikste antennedeel, waar de rest afgebroken is is de spelbreker. Door het knikken en breken van de antenne is dit laatste restje verre van cirkelvormig. Resultaat ik krijg de sluitwartel (buiten aan de D-stijl) of moer niet los. Een stukje draaien is mogelijk, dan wordt ook het schroefdraad van het huis zichtbaar, maar dan is het over en wil de sluitwartel niet verder. Ik heb al geprobeerd met een puntbektang de oorspronkelijke vorm terug te krijgen, maar nog geen effect. Wat is wijsheid....?
Groet,
Hans van Oostveen , lidnr 54
Groet,
Hans van Oostveen , lidnr 54
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2008 21:30 #1206284
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sluitwartel
Al gelukt Hans? Mijn nieuwe spriet zit er op. 10 minuutjes werk. Hij trok m er meteen goed in.
Groet,
Jan-Willem
Groet,
Jan-Willem
Moderators: Jerry Stam