achterbank, veiligheidsgrodels en hoofdsteunen van een Volvo 760

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2008 14:59 #1065254 door V700 register
Ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een volvo 760 station. Ik heb 3 kinderen die graag ook op de achterbank ruim willen zitten. Heel veel achterbanken zijn uitgevoerd met 2 zitplaatsen met daar tussenin een smal wat hoger gelegen gedeelte waar dan de 3de persoon op kan zitten. Hoe is dat bij deze achterbank??  Is deze bank ook uitgerust met 3 hoofdsteuren of eventueel uit te breiden naar 3 hoofdsteunen?? Waarschijnlijk zijn er op de achterbank bij dit model 2 3-punt gordels aanwezig voor de beide zittingen en 1 heupgordel op de middenplaatst. Zou deze ook uitgevoerd kunnen worden met een 3-puntsgordel. Er zijn bijvoorbeeld losse riemen te koop die je via de achterleuing aan de bodemplaat zou kunnen bevestigen. Heeft hier iemand ervaring mee?? alle tips en suggesties zijn van harte welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2008 16:32 #1200773 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor de 700 serie estate is
Voor de 700 serie estate is nooit een 3-puntsgordel leverbaar geweest. Dat was alleen een accesoire op de sedans. Een derde hoofdsteun kon wel, deze werd tegen het hondenrek gemonteerd. De middelste plek is gewoon vlak, geen verhoging dus en kan als een volwaardige zitplaats gezien worden, wel is er natuurlijk de bobbel waar de cardanas doorheen gaat. Hierdoor is er iets minder ruimte bij de voeten.
De latere 900 serie estate (met de hoge achterbank) heeft, dacht ik, wel een driepuntsgordel en hoofdsteun op de middenplek.De eerdere types waren nog niet van deze hoge achterbank voorzien en kunnen dus gezien worden als de achterbank zoals ik deze hierboven beschreef.
Voor de rest zou ik gewoon gaan kijken, dan zie je vanzelf hoe het bevalt. 
Groet,
Tamas 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC