Derde hoofdsteun midden achterbank?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie weet of Volvo ooit orgineel een derde hoofdsteun heeft geleverd voor de Volvo 760 760 SEDAN?
Groeten, Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik.
Groetjes Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hij staat in de accessoirescatalogus op pagina 2.17.
Groetjes
Mathy
PS niet vergeten dat je de bekleding er los bij moet bestellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Xie-um!
Voor de sedan "middelste achterrste hoofdsteun" nummer 1394 831-0
Voor de Estate (die moet op het metalen beschermrek worden gemomteerd en heet "Comfortkussen" 3529 033-7
Thanx!
Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze moet er ook ergens in de buurt staan.
Is wel alleen voor de sedan dan hè...
Groet,
Tamas
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat "in de buurt" valt wel mee, maar hij staat er inderdaad wel in. Pagina 4.23.tkornman schreef : Misschien ook wel leuk om dan de extra driepuntsgordel erbij te doen om de zitplaats helemaal volledig te maken.
Deze moet er ook ergens in de buurt staan.
Is wel alleen voor de sedan dan hè...
Op pagina 2.22 vind je overigens het zonnegordijn, je bent toch bezig, dus ...
Het derde remlicht, mocht je dat ook gelijk willen inbouwen, staat op pagia 4.49.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tot recent dus want korte tijd geleden vond ik ineens een grote barst in mijn achterruitje. Ik heb de prijs al geinventariseerd: Eur. 774,- inclusief strips links, strips rechts, strips boven, btw en montage dacht ik ook. Aan de ene kant viel me dat mee, het is een gelaagde ruit etc, maar het is toch wel even een bedragje waar voor gespaard moet gaan worden.
De derde gordel lijkt me overigens ook wel een mooie optie. De hoofdsteun weet ik nog niet helemaal. Wel veilig maar stylistisch vind ik de oplossing in de 900 serie wel wat beter.
Groet,
Tamas
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik zou zelf ook graag een derde remlicht (type "onder tegen de achterruit") willen plaatsen. Ik heb ook al alles. Maar helaas ook geen ruit met zo'n zwarte rand. (Wel overigens een estate) Een tijdje geleden hoorde ik echter van iemand, dat die zwarte rand een sticker zou zijn. Dat leek me erg vreemd, maar ik heb het nagevraagd aan Carlo Schmidt. Volgens hem wordt er geen sticker gebruikt als het derde remlicht er af fabriek opzit. Maar als je naderhand een origineel derde remlicht bij de dealer bestelt, dan zou er een sticker bij zitten. Als ik me niet heel hard vergis, heb ik, toen ik Carlo ernaar vroeg, naar het derde remlicht van een estate gevraagd. Maar omdat zo'n zelfde setje ook bestaat voor de sedan, lijkt me dat daar ook een sticker in zit.
Je zou dus kunnen informeren of de achterruit zonder dat randje (inclusief apart aangeschafte sticker) goedkoper is dan een ruit waar die rand af fabriek al in zit.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is interessante info. Wist ik niet van die sticker. Volgens VADIS zou de hele unit niet meer leverbaar zijn, in delen wel behalve de kabel (?). Geen idee of dat echt zo is.
De prijs voor een achterruit met wel of geen plek voor het 3e remlicht maakt overigens niets uit. Daar kwam de magazijnman zelf al mee.
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb in mijn sedan ook eens een achterruit laten vervangen. Een gelaagde met van die mooie zeer dunnen warmtedraadjes voor de verwarming er in.
In 2003 kostte dat exclusief strips, want die zijn er goed en heel af tekrijgen, 517,- euro. Mijn eigen risico (want ik heb het mijn vorige verzekeraar gemeld als "steenslag") bedroeg toen 135,- (WA beperkt casco verzekerd, toen). En dat vond ik toen een mooi bedrag om de ouderdom (het werd tussen de twee glaslagen inmiddel na toen 19 jaar "melkglas") te vernieuwen!
Groeten,
Lieme Huib