Commerciele 940 estate?
- Ward Nijenhuis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2008 10:47 #1065110
door Ward Nijenhuis
Commerciele 940 estate? is gemaakt door Ward Nijenhuis
Ik heb onlangs een 940 estate van 1996 gekocht, Mijn vrouw klaagde over koude voeten, wat in mijn vorige 940 van 1994 nooit was voorgekomen. Bij nader onderzoek bleek dat er helemaal geen warme lucht uitgang was boven de passagiersvoeten. De auto was ook geleverd met een andere stofbekleding op de achterbank als van de voorstoelen. Is dit een commerciele versie? Bestond dat? Was hij geleverd zonder achterbank? Graag informatie! Beadankt!
wardnyen
wardnyen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2008 14:13 #1199644
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Grijs
Hallo Ward
De achterbank uit een estate is redelijk gemakkelijk te vervangen. Let er wel op, dat die van voor 1993 anders zijn dan die van na 1992. Die passen gewoon niet.
Als een auto zonder achterbank geleverd werd, omdat ie anders niet aan de regels voor grijs kenteken voldoet, dan moeten de bevestigingspunten voor die achterbank onbruikbaar worden gemaakt. In de meeste gevallen betekende dat, dat er iets ingelast werd, waardoor de schroefgaten voorgoed onbruikbaar werden. Of dat nog zo is weet ik niet, sinds een paar jaar is het voor particulieren onmogelijk gemaakt om een auto op grijs kenteken te krijgen. Of de 7/90(0) ooit op grijs kenteken geleverd is, kan ik je helaas niet vertellen.
Groetjes
Mathy
De achterbank uit een estate is redelijk gemakkelijk te vervangen. Let er wel op, dat die van voor 1993 anders zijn dan die van na 1992. Die passen gewoon niet.
Als een auto zonder achterbank geleverd werd, omdat ie anders niet aan de regels voor grijs kenteken voldoet, dan moeten de bevestigingspunten voor die achterbank onbruikbaar worden gemaakt. In de meeste gevallen betekende dat, dat er iets ingelast werd, waardoor de schroefgaten voorgoed onbruikbaar werden. Of dat nog zo is weet ik niet, sinds een paar jaar is het voor particulieren onmogelijk gemaakt om een auto op grijs kenteken te krijgen. Of de 7/90(0) ooit op grijs kenteken geleverd is, kan ik je helaas niet vertellen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2008 17:32 #1199652
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja,ze bestaan.
Van de 740 is in ieder geval een bestelversie gemaakt.
Deze versie heette officieel de 740 Wagon in Nederland en is geleverd tussen 1986 en 1988
Van de 940 bestaat in NL in ieder geval geen officiele uitvoering maar Denemarken/Duitsland en België hadden hem wel.
Toch verschillen deze modellen onderling vanwege de wetgeving in de onderlinge landen qua inrichtingseisen.
Conclusie: Ja,ze bestaan!
Deze versie heette officieel de 740 Wagon in Nederland en is geleverd tussen 1986 en 1988
Van de 940 bestaat in NL in ieder geval geen officiele uitvoering maar Denemarken/Duitsland en België hadden hem wel.
Toch verschillen deze modellen onderling vanwege de wetgeving in de onderlinge landen qua inrichtingseisen.
Conclusie: Ja,ze bestaan!
- Ward Nijenhuis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2008 17:49 #1201631
door Ward Nijenhuis
Beantwoord door Ward Nijenhuis in topic Commerciële estate
Hartelijk dank voor je antwoord. De auto was in Zwitserland geleverd (waar ik woon) en was door een firma gebruikt. Il zal hier eens naar de dealer stappen, misschien weten zij er wat van...
Groeten
Ward
Groeten
Ward
Moderators: Jerry Stam