Bigfront voor 940.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 21:13 #1064983 door V700 register
Bigfront voor 940. is gemaakt door V700 register
Is er een bigfrontexpert in de zaal? Ik zat te kijken naar zo'n radio voor m'n 940 maar zie door de bomen het bos niet meer. Dus de vraag is;
Welke bigfronten met cd passen in de 940 en wat zijn de eventuele verschillen onderling?
Groet, Bob. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 21:22 #1198758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij past geen
Volgens mij past geen enkele bigfront in een 940 zonder te zagen, kabelboom verplaasten en relaishouders te verplaatsen.

Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 21:25 #1198757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
mij moet je de zekering kast met relais even op een ander plekje schuiven.
Zit dacht ik nml in de weg en past je big-front niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 21:25 #1198759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen.

gerritsen.bob schreef : Welke bigfronten met cd passen in de 940 en wat zijn de eventuele verschillen onderling?

Geen enkele bigfront past zonder meer in een 940.
De enige die er eventueel in te frommelen is, mist je de juiste stukken middenconsole hebt, is de cassettespeler met wisselaar, waar het cassettedeel, bovenin zit, zoals bij de SC-700.
De onderkant van die bigfront is namelijk helemaal leeg en die kun je dus aanpassen. Dan past ie wel.
Maar als je noch je auto, noch je radio wilt aanpassen, past geen enkele bigfront in een 940. 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 21:43 #1198762 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Theoretisch

Baseman schreef : Maar als je noch je auto, noch je radio wilt aanpassen, past geen enkele bigfront in een 940.

Volgens mij is er niemand in de vereniging of op de site die het tot een goed einde heeft gebracht.
En dit onderwerp is al talloze malen op tafel geweest.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 21:59 #1198770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wacht maar af.........

Eric Bakker schreef : Volgens mij is er niemand in de vereniging of op de site die het tot een goed einde heeft gebracht.

..........dat gaat dit jaar nog veranderen....;-)De onderdelen zijn besteld, de wisselaar is ook geregeld, de SC-700 is getest en werkt .......dus......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 22:40 #1198789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gedoe dus.
Jammer. Wel raar want de mijne komt uit de vs en dacht dat het daar bigfront was wat de klok sloeg. Bij mij ontbreekt het afwerkraampje voor enkel-Din en ik dacht dat dat was omdat er ooit dubbel-Din in zat. Wishfull thinking heet dat geloof ik...
Maar resume, bigfront is dan in principe alleen voor 960? (Met uitzondering evt van de sc-700)
Dan nog een vraag, veel gewone autoradios zijn gemonteerd in zo'n raampje waardoor het geheel een tikje naar buiten komt. Is persoonlijk maar naar mijn idee is dat niet zo mooi dus zijn er alternatieven? Het idee wat ik in m'n hoofd heb is eigenlijk dat er 1 vlak onstaat van contactslot tot asbak. Als het echt moet ga ik desnoods zelf wat maken maar hoor graag wat de markt biedt. Weet er iemand een verkooppunt voor mijn wensen?

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 22:53 #1198792 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Lekker knutselen

gerritsen.bob schreef : Dan nog een vraag, veel gewone autoradios zijn gemonteerd in zo'n raampje waardoor het geheel een tikje naar buiten komt. Is persoonlijk maar naar mijn idee is dat niet zo mooi dus zijn er alternatieven? Het idee wat ik in m'n hoofd heb is eigenlijk dat er 1 vlak onstaat van contactslot tot asbak. Als het echt moet ga ik desnoods zelf wat maken maar hoor graag wat de markt biedt. Weet er iemand een verkooppunt voor mijn wensen?

De diepte is het enige probleem. Volvoradio's (oudere types) passen wel in een frame dat niet uitsteekt, enkelDIN bovenin het vak.
Deze frames zijn nog gewoon te koop bij de dealer zover ik weet (vorig jaar nog wel in ieder geval). 
Meer naar onderen zit (achter de asbak) de zekeringen- en relaishouder. Gewoon een keer slopen, dan zie het voor je en begrijp je precies wat wel en niet past.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 23:39 #1198800 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Een radiovak apart
Hallo Bob

gerritsen.bob schreef : Het idee wat ik in m'n hoofd heb is eigenlijk dat er 1 vlak onstaat van contactslot tot asbak. Als het echt moet ga ik desnoods zelf wat maken ...

Eventueel zou je de asbak ook kunnen vervangen.  Maar goed ...
Je bent niet de eerste die hierover heeft nagedacht.  Bas(eman) en ik lopen met vergelijkbare ideen rond.  Bas heeft meen ik een "radiovak" van een 760/960 gekocht.  Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden, maar ik heb ook een 760 radiovak liggen (overgenomen destijds van, jawel, Bas).  Misschien ga ik voor het 780 radiovak, dat past qua vorm beter bij de "omgeving" van het radiovak van de 940.  Dat van de 760/960 is eigenlijk iets te smal en ook qua vorm niet helemaal hetzelfde.  Maar eventueel is MDF ook een optie.  Probleem is dat je naderhand ook nog bij de zekeringen en de relais moet kunnen komen.  En dat liefst zonder dat je de halve auto uit elkaar hoeft te schroeven.
Een voorbeeld uit <a href=" volvo-turbo.de/radioschacht_740940_umbau_auf_din.html " target="_blank">Duitsland.  En eentje uit www.svenskavolvo7900klubben.se/phpBB3/viewtopic.php?p=602906 " target="_blank">Zweden (voor deze moet je je waarschijnlijk aanmelden --> "bli medlem").   Beide met 780 radiovak.
Of eentje uit <a href=" carwa-t-ch.blogspot.com/2008/03/afwerking-radio.html " target="_blank">België waarbij alleen "het raampje" vervangen is.
Maar deze met hoog <a href=" carwa-t-ch.blogspot.com/2008/01/watch-to-radio.html " target="_blank">James Bond gehalte heeft ook wel wat.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 00:00 #1198805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

Mathy schreef : Je bent niet de eerste die hierover heeft nagedacht. Bas(eman) en ik lopen met vergelijkbare ideen rond. Bas heeft meen ik een "radiovak" van een 760/960 gekocht.

Ik heb inderdaad een radiovak van een 760 gekocht,.......had jij dat niet overgenomen?
In mijn sedan zat gewoon een met leder beklede plank, met de radio en navigatie erin.
Ik ben net mijn wensenlijstje voor de dealer bijelkaar aan het zoeken, zodat ik het spul morgen kan bestellen.Een van de onderdelen op mijn lijstje, is onderdeelnr:  6840206, de middenconsole van een 960 uit 1993.Ik gok dat dat met 30 euri wel te krijgen is. (de hele afdeklijst in het zwart, van asbak tot contactslot voor een 960 uit 1996 was 'maar' 42 euro, dus.....)Ik twijfel dan nog, of ik de bediening van mijn ECC op de plek naast de aansteker zal zetten, zodat bovenin plek is, voor mijn navigatie.......maar dat is een later project.
Eerst die bigfront erin.(Ja, foto's volgen in een apart topic, als het zover is)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC