Plaatsen rolhoes Estate, hoe te boren/wie ervaring?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 12:49 #1064343 door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb een rolhoes gekocht voor een 960 Estate (1996) en ik ben benieuwd wie hier inbouwervaring mee heeft aangezien je maar 1 x kan boren. Ik heb wel een gebruiksaanwijzing maar die vind ik zelf enigszins sober.
Het volgende: Er wordt verzocht om te boren (4 gaten, 2 aan elke zijde) met een 5,5 mm boor voor de holle bevestigingspennen (links & rechts). In die gaten komen dus die 2 holle bevestigingspennen. In die 2 holle pennen komen dus weer 2 schroeven. Ik ben benieuwd waar deze schroeven zich in vastschroeven aangezien je eerst moet boren. Boor ik dan niet te veel weg?
Groeten Rik (Aanwezig bij de sleuteldag, 29 maart)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 17:48 #1194591 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic C-stijl
Hallo Rik
Je moet door boren tot in de C-stijl.  Ik vond dat niet zo'n geweldig idee en heb uiteindelijk voor de rolhoes met hoedenplank gekozen.  Al is dat ook niet altijd even handig.  Vooral als je een kinderbankje achterin hebt.  En soms te weinig geduld om de "schroeven" eruit te halen.  Bij Carlo hebben ze het schijnbaar al vaker gedaan (heb dat ooit nagevraagd), dus als je zolang kunt wachten lijkt het me een ideaal klusje voor de sleuteldag.
Groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 01:08 #1194824 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Knullig
Ik vind die montage van de rolhoes met die parkers ronduit knullig van meneer Volvo.
Als je dan toch op een sleuteldag komt, monteer de boel met blindklink moeren.
Druppeltje blauwe Loctite aan de boutjes, en je hebt er nooit geen omkijken meer aan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC