Help! Stoelen er uit halen

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2008 17:31 #1064296 door Eric Bakker (GAST)
Help! Stoelen er uit halen is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
kan iemand mij vertelen hoe je het makkelijkst de voorstoelen er uit kan halen
alvast bedankt
740

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2008 19:53 #1194278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is al een tijdje geleden, maar volgens mij ging dat zo...
Hoi 740,
Procedure
De stoelen zitten met vier bouten in de bodem verankerd. Als je de stukjes plastic die linksvoor en op de twee punten achter verwijderd dan zie je ze zo zitten. De stoel zit dan nog geborgt op de rail en moet voor een stel slotjes gepositioneerd worden alvorens deze van de grond gelicht kan worden. Als je de bouten er uit hebt dan is het dus even voelen/schuiven om de slotjes te vinden.
Dan zit alleen de gordel nog aan de deurkant bevestigd. Het verwijderen van de stoelen uit de auto kan wat handiger met twee man is mijn ervaring.
Plastic
Het plastic afdekkapje voor zit simpelweg met een bout vast en kan je, als deze los is, zo wegkantelen. Achter is het aan te raden iets voorzichtiger te werk gaan om het plastic niet te breken. Het beste is om de kapjes bij de pootjes iets naar buiten te duwen en ze dan over de borgjes te trekken. Het is wat houterig uitgelegd maar als je ermee bezig bent dan zul je zien wat ik bedoel.
Draden
Oh ja, vergeet de kabels van de gordelverklikker en de stoelverwarming niet. Deze kan je als eerste loshalen door de stoel naar achteren te zetten. Dan kan je er zo bij.
Groet,
Tamas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 00:09 #1194305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stoelen eruit halen
Hé Tamas
Bedankt voor het antwoord.
als ik het goed begrijp kan de stoel aan de voorkant als aan de achter kant uit de rail woorden geschoven?
Groeten 740

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 00:30 #1194308 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Jammer, maar helaas ...
Hallo 740
Helaas heb je dat verkeerd begrepen.  Je moet ze met rails en al verwijderen.  Aan de onderkant van de rails zitten "paddestoelen".  Die zitten in sleufgaten.  Ik meen me te herinneren, dat de stoelen eerst helemaal naar achter (in die sleuven) en dan een cm of 10 naar voor geschoven moeten worden.  Onder iedere rail zit één paddestoel en ze moeten er tegelijk uit.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 20:18 #1194376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat ik me herinner:
Het zijn 4 bouten per stoel, achter de kunsstof kapjes (die bij mij los in de auto lagen :P).Bouten losdraaien.
Stekkers losklikken van stoelverwarming, gordelverklikker, etc. 
Vervolgens iets achterover kantelen (zover ik me herinner) en tegelijkertijd de stoel met rails en al naar achteren proberen te schuiven.
De "paddestoelen" schuiven dan door de sleuf naar de opening waar ze door kunnen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 21:09 #1194385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je moet er even mee spelen...
Jep. Jet klinkt misschien raar, maar je moet er even mee spelen. Als je er mee bezig bent dan zie je direct hoe een en ander in elkaar steekt. Voor wat betreft de paddo's, als de bouten los zijn schuift de stoel al. Gewoon een kwestie van voelen waar de sleuven zitten.
Groet (en succes!),
Tamas 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 17:04 #1194482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stoelen
hé Mathy
ook bedankt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 17:45 #1194486 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan snel, kan langzaam

tkornman schreef : Jep. Jet klinkt misschien raar, maar je moet er even mee spelen. Als je er mee bezig bent dan zie je direct hoe een en ander in elkaar steekt. Voor wat betreft de paddo's, als de bouten los zijn schuift de stoel al. Gewoon een kwestie van voelen waar de sleuven zitten.

Ik heb het gehad dat ik de stoel na het verwijderen van de bouten er in 1 minuut uit had liggen, ik ben ook wel eens een minuutje of tien aan het pielen geweest, soms lukt het gewoon niet in één keer. (het is net een opbouw tank die je moet terugplaatsen........ )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 17:02 #1194578 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit de Haynes:

mderijke schreef :

tkornman schreef : Jep. Jet klinkt misschien raar, maar je moet er even mee spelen. Als je er mee bezig bent dan zie je direct hoe een en ander in elkaar steekt. Voor wat betreft de paddo's, als de bouten los zijn schuift de stoel al. Gewoon een kwestie van voelen waar de sleuven zitten.

Ik heb het gehad dat ik de stoel na het verwijderen van de bouten er in 1 minuut uit had liggen, ik ben ook wel eens een minuutje of tien aan het pielen geweest, soms lukt het gewoon niet in één keer. (het is net een opbouw tank die je moet terugplaatsen........ )

Rechtstreeks uit de Haynes:
Lift the front of the seat, pushing it rearwards at the same time, to free the tracks from their "keyhole" fixings in the floor.
En dat werkte bij mij perfect ;)

Moderators: Jerry Stam