geen warme lucht meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de eerste testrit leek de auto wel een oven
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij word de rechterslang wel warm. En de linkerslang voelt lauw aan.
Binnenkort als het lekker weer is en ik eindelijk er tijd voor heb moet ik dit maar eens proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
MaGNeT schreef : - kachelradiateur gevuld met ontkalker (89 cent per flesje, bij de supermarkt) voor o.a. de badkamer. Is héél fanatiek spul en kost bijna niets. Zit meestal in een blauw flesje.- dit een kwartier in laten weken, niet langer want het "vreet" je kachel op waardoor het kan gaan lekken.
wellicht kan gewone azijn hier ook helpen ? vast minder aggressief maar lost kalk wel op en vreet waarschijnlijk de goede onderdelen minder aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je kachel al op het punt van lekken staat, kan ik me echter wel voorstellen dat dit de doodsteek is...
Ik ontkalk m'n Senseo er overigens ook ieder half jaar mee, op dezelfde manier.De bakjes koffie (die al niet zo groot zijn) worden steeds kleiner naarmate je de Senseo langer hebt; dat komt door kalk in de "boiler" van de Senseo.Het zal vast niet goed zijn, maar ik heb het apparaat alweer ruim 2 jaar en gebruik het dagelijks.Senseo ontkalken... Hoe?- Je giet 2 centimeter ontkalker in het reservoir en dat vul je aan met 4cm water.- Zet een schaal onder de Senseo.- Zet de Senseo aan en wacht tot hij opgewarmd is.- Laat nu 2 bakjes warm doorlopen.- De ontkalker is nu aangezogen in de boiler.- Laat dit een kwartiertje inwerken.- Spoel het reservoir om en vul het met schoon, warm water.- Spoel nu de Senseo enkele malen om door op beide knopjes (1 en 2 bakjes) tegelijk te drukken.- Herhaal dit tot er schoon water uit komt ipv witte prut en water met schuim. Dit kan wel een half uur werk zijn!- Spoel nu alle onderdelen goed schoon en zet een lekker bakje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
We zijn er om elkaar te helpen740gl schreef : ah goed om te weten hoe ik mijn senseo moet ontkalken
Er is voor de Senseo overigens ook een ontkalker van Philips zelf, op basis van citroenzuur.Mogelijk werkt dit ook voor de kachelradiator?En anders zijn er van HG nog flesjes met "koffie-automaten ontkalker", ook op basis van citroenzuur.Deze heeft wat grotere verpakkingen en kost zo'n 4 euro per flesje van 0,5 liter.
Het lijkt me een veilige methode om bij het verversen van je koelvloeistof, de kachelradiator daar preventief mee door te spoelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
in dat geval ga ik gewoon voor de minder subtiele manier denk ik