geen warme lucht meer

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 19:18 #1194227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelvloeistofniveau
Koelvloeistofniveau zou ik als eerste nakijken. als het te laag is doet de kachel niks en wordt je blok wel warm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2008 07:05 #1194254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kvs
dat is op redelijk tot god niveau
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2008 07:58 #1194255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe makkelijk/stroef gaat
Hoe makkelijk/stroef gaat de knop van de temperatuurregeling eigenlijk? Het zou niet voor het eerst zijn dat de verbinding tussen knop en kachelkraan los is geschoten of kapot is. Dan draai je wel aan de knop maar de kachelkraan doet niks. Logisch dat er dan ook niks met de temperatuur gebeurd.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 20:03 #1194319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat ik gedaan heb...
- links, onder je stuur/dashboard zit een beschermplaat die je met een paar schroeven los kan halen. Hierachter zit, tegen het schutbord, de kachelkraan. Gaat die open en dicht als je de schuif bedient?- heb je voldoende koelvloeistof? (ja zei je)- worden de slangen van/naar je kachelradiator (onder motorkap gaan ze door het schutbord je interieur in) wel warm?Mijn kachel deed ook vrijwel niets.Wat we gedaan hebben?- koelsysteem leeg laten lopen- doorgespoeld met de tuinslang- beide slangen van de kachel losgehaald onder de motorkap (ging bij mij erg eenvoudig vanwege 2x T stukje van de LPG verdamper).- kachelradiateur gevuld met ontkalker (89 cent per flesje, bij de supermarkt) voor o.a. de badkamer. Is héél fanatiek spul en kost bijna niets. Zit meestal in een blauw flesje.- dit een kwartier in laten weken, niet langer want het "vreet" je kachel op waardoor het kan gaan lekken.- tuinslang er op en de kachelradiateur héél goed doorspoelen.- slangen weer aansluiten- koelsysteem vullen- ontluchten en bijvullen (in de praktijk stelt dit niets voor; motor starten, knijpen in de 2 dikke slangen, oppassen voor de draaiende delen, opnieuw bijvullen tot het niet meer daalt)
Bij de eerste testrit leek de auto wel een oven :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 18:47 #1194492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk
kijk dat is een mooie oplossing daar word ik een stuk vrolijker van.
Bij mij word de rechterslang wel warm. En de linkerslang voelt lauw aan.
Binnenkort als het lekker weer is en ik eindelijk er tijd voor heb moet ik dit maar eens proberen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 12:12 #1194548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic azijn ?

MaGNeT schreef : - kachelradiateur gevuld met ontkalker (89 cent per flesje, bij de supermarkt) voor o.a. de badkamer. Is héél fanatiek spul en kost bijna niets. Zit meestal in een blauw flesje.- dit een kwartier in laten weken, niet langer want het "vreet" je kachel op waardoor het kan gaan lekken.


wellicht kan gewone azijn hier ook helpen ? vast minder aggressief maar lost kalk wel op en vreet waarschijnlijk de goede onderdelen minder aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 12:27 #1194549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met azijn...
Met azijn ben je wel enkele dagen aan het ontkalken ;)Ik had ook zoiets van "hmm, als het misgaat heb ik straks een nieuwe kachel nodig én een flinke dag werk".Maar met alleen de slang erop kwam de rommel er ook niet uit; er kwam maar een héél klein straaltje water door.Dus het risico genomen én ondervonden dat het werkt. Ik rij er alweer een half jaar mee en géén problemen gehad.Goed naspoelen is wel erg belangrijk.
Als je kachel al op het punt van lekken staat, kan ik me echter wel voorstellen dat dit de doodsteek is... 
Ik ontkalk m'n Senseo er overigens ook ieder half jaar mee, op dezelfde manier.De bakjes koffie (die al niet zo groot zijn) worden steeds kleiner naarmate je de Senseo langer hebt; dat komt door kalk in de "boiler" van de Senseo.Het zal vast niet goed zijn, maar ik heb het apparaat alweer ruim 2 jaar en gebruik het dagelijks.Senseo ontkalken... Hoe?- Je giet 2 centimeter ontkalker in het reservoir en dat vul je aan met 4cm water.- Zet een schaal onder de Senseo.- Zet de Senseo aan en wacht tot hij opgewarmd is.- Laat nu 2 bakjes warm doorlopen.- De ontkalker is nu aangezogen in de boiler.- Laat dit een kwartiertje inwerken.- Spoel het reservoir om en vul het met schoon, warm water.- Spoel nu de Senseo enkele malen om door op beide knopjes (1 en 2 bakjes) tegelijk te drukken.- Herhaal dit tot er schoon water uit komt ipv witte prut en water met schuim. Dit kan wel een half uur werk zijn!- Spoel nu alle onderdelen goed schoon en zet een lekker bakje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 15:05 #1194566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic senseo
ah goed om te weten hoe ik mijn senseo moet ontkalken :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 15:29 #1194567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We zijn er om elkaar te helpen :P

740gl schreef : ah goed om te weten hoe ik mijn senseo moet ontkalken :P

We zijn er om elkaar te helpen :P
Er is voor de Senseo overigens ook een ontkalker van Philips zelf, op basis van citroenzuur.Mogelijk werkt dit ook voor de kachelradiator?En anders zijn er van HG nog flesjes met "koffie-automaten ontkalker", ook op basis van citroenzuur.Deze heeft wat grotere verpakkingen en kost zo'n 4 euro per flesje van 0,5 liter.
Het lijkt me een veilige methode om bij het verversen van je koelvloeistof, de kachelradiator daar preventief mee door te spoelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 15:38 #1194569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic duurt lang
lijkt me dat je daar dus wel een tijd mee rond moet rijden voordat dat een beetje ontkalkt is dan.
in dat geval ga ik gewoon voor de minder subtiele manier denk ik
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD