Stoel ombouwen van electrisch naar handbediening.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 10:37 #1063856 door V700 register
Na een tijdje te hebben rondgereden met de volledig functionele electrische bestuurdersstoel EN het bereik iets naar achter te hebben aangepast ben ik toch van mening dat ik een ietwat teveel prinses-op-de-erwt-zit heb en dat de rugleuning niet ver genoeg naar voren gesteld kan worden om de zit goed te krijgen naar mijn vrouw haar zin.
Ik heb van de bijrijdersstoel al de twee pinnen verwijderd waardoor ook daar de stoel 2~3cm verder naar achter kan.
Dit is echt een fluitje van een cent om te doen.
Als ik nu beide stoelen in de achterste stand zet dan staan ze op het oog, gemeten aan de voorkant zitting, even ver naar achter.
Zet ik dan bij beide stoelen de zitting voor helemaal naar boven en achter helemaal naar beneden en zet dan ook nog de leuning aan beide kanten gelijk qua hoek dan zie ik een verschil (en meet die ook) aan de bovenkant van de hoofdsteun tot het dak van 1~2 cm. Het meten tot het zitvlak lijkt mij geen eerlijke meting met 300.000km zit achter de rug.
Dus voor mij zou ik die 2cm extra tot het dak graag willen hebben en voor mijn vrouw de uiterste stand van de leuning verder naar voren. 
Zijn er hier al mensen die een ombouw hebben gedaan van electriek naar handbediend?
Kun je die bekleding dan overzetten?
Heeft er iemand een tweede generatie handbediende stoel over met lelijke bekleding?
Of nog leuker heeft er iemand een een handbediende stoel over met mooie leren bekleding? Kleur saai grijs/beige half glad half ruw leer. (ik zal eens een fotootje maken)
Dan zou het alleen een swap zijn van vier schroeven en drie stekers los... 
Groet, 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 11:00 #1191012 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan
Obouw van electrische naar handbediening of andersom gaat echt niet. Het onderstel van de zetels zijn totaal verschillend. Niet alleen het onderste bewegende deel maar ook het bovenste vaste gedeelte. IK heb dit op zolder net even nagekeken bij twee zetels. Beste is de om de zetels uom te ruilen.
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 12:02 #1191025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen de bekleding
Ik was van plan om alleen de bekleding over te zetten.
Als ik de zitting bekijk dan zou dat wel redelijk overeen komen.
De leuning is waarschijnlijk een ander verhaal omdat daar die motor inzit.
Groet, 

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 18:55 #1191064 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Heb het al wel gezien

robertm schreef : Obouw van electrische naar handbediening of andersom gaat echt niet. Het onderstel van de zetels zijn totaal verschillend. Niet alleen het onderste bewegende deel maar ook het bovenste vaste gedeelte. IK heb dit op zolder net even nagekeken bij twee zetels. Beste is de om de zetels uom te ruilen.
Robert 

Was een ombouw van handverstelbaar naar electrisch in de auto van Marc met die moeilijke achternaam. In zijn grijze 940 Estate zit een interieur van een 960. Electrisch verstelbaar met geheugen.
Dus wil je de truuk weten, mail even naar <a href="/?q=v700ledenlijst/toonlid/43" target="_blank">Marc</a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 20:55 #1191086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK
Kan dus wel kennelijk, maar met best wat werk neem ik aan. Of er zijn verschillende uitvoeringen in omloop van de zetels (zal wel dus ook hier wel gelden. Alle combinaties zijn mogelijk bij Volvo waarbij ombouw misschien wat gemakkelijker wordt?). Ik weet het niet, ik hou mijn mond wel in het vervolg met dit soort zaken
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC