Volvo radio CT-906 in combinatie met equalizer EQ-611???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2008 21:22 #1063598 door V700 register
Beste clubleden,
Ik ben de gelukkige bezitter van een CT-906 radio-cd speler én een Volv oequalizer EQ-611.
Maar tot nu toe ben ik er niet in geslaagd deze tot elkaar te brengen, want een CT-906 heeft weliswaar een uitgang voor een externe versterker, maar géén aansluiting voor een equalizer.
Doormeten van de versterkeruitgang heeft mij geleerd dat er alleen maar (vier) uitgangssignalen zijn, één voor iedere speaker.
Deze radio heeft dus geen ingang.
Mijn vraag is dus als volgt:
- Is er een externe versterker van Volvo die een equalizer-uitgang/ingang heeft ?
- zo nee, is er het dan wellicht mogelijk de equalizer tussen de speakerdraden te plaatsen ?
Bijgaand de foto's van beide apparaten.

Bijlage ct906.jpg niet gevonden

Bijlage eq611.jpg niet gevonden

Graag hoor ik jullie ervaringen en/of tips !
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Jake (Volvo 940 Polar 1998)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2008 22:23 #1189509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic radio en equalizer
Die equalizer kun je inderdaad niet gebruiken bij deze radio. De radio is volledig "klaar" om aan te sluiten op de accu, antenne en 4 luidsprekers.
Verder niets aan doen.
Deze equalizer is geschikt voor laagvermogens signalen tot 750 mVolt. En dat zijn signalen die zich voor de eindversterker bevinden. Daarom kun je h'm ook niet gebruiken in combinatie met de luidsprekeruitgangen van de genoemde radio.
Als ik de foto goed bekijk is de equalizer geschikt voor de oude 700-serie. De bediening is recht terwijl de middenconsole van de 700 een beetje achterover hangt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2008 00:16 #1189520 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ook voor nieuwere modellen
Hallo Mark, Volvisti

MSuidgeest schreef : Als ik de foto goed bekijk is de equalizer geschikt voor de oude 700-serie. De bediening is recht terwijl de middenconsole van de 700 een beetje achterover hangt.

Volgens de accessoirescatalogus van augustus 1995 is ie geschikt voor:
740 84-92, 760 82-87, 940
760 88-90, 960
(ze staan in de catalogus op twee regels, maar het bestelnummer is hetzelfde)
Ze worden gewoon ingebouwd in het vak naast de aansteker.  Het achterwandje dat daar in zit, kan er gewoon uit.  Er wordt nog wel een paneelset genoemd, maar waar die voor nodig is???
Groetjes
Mathy 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC