kachelradiator / warmtewisselaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2007 20:30 #1063191 door V700 register
kachelradiator / warmtewisselaar is gemaakt door V700 register

Beste leden,

Mijn kachelradiator / warmetewisselaar is lek. Ik ben voornemens deze te vervangen.

Wie heeft er een goede handleiding voor mij? Het is nogal een klus heb ik begrepen. Of zijn er handigheidjes?

Groeten Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2007 19:42 #1186720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airco

Met airco nogal een klus er staat een handleiding op de 700/900 faq

<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm "> www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm

zonder airco een eitje

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2007 20:08 #1186723 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airco

Hoi Rob,

Dank voor je antwoord. Ik heb een volvo met nagebouwde (datamil) airco. Dus zonder standaard airco.

Ik ga er dus vanuit dat het een eitje is. Heb je een idee wat ik moet doen, ervan uitgaande dat er geen airco in de auto zit?

groeten Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2007 00:16 #1186740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan hoeft alleen de

Dan hoeft alleen de schopplaat eraf. De radiator zit achter een open plastic plaatje dat met twee schroefjes vastzit. De twee slangen moeten er natuurlijk af. Je kan m dan er naar links uitschuiven. Gaspedaal en ontstekingsdoos zitten dan nog in de weg. Gaspedaal zit met twee boutjes vast. Ontstekings module zit aan een beugel geval. Ik was wat ongeduldig en heb toen wat pop nagels gesloopt. Dat hoeft niet! Als je de schroef of schroeven weet ik niet meer los hebt kan je schuiven en dan los. dwz het dikke deel van de popnagel loopt in een sleuf met aan 1 kant een groter gat en daar kan ie doorheen. Als je ze toch sloopt moet je naar de ijzerhandel voor een paar parkers. Is nog wel een beetje manouvreren dat eruit schuiven en je moet m ook een beetje schuin houden en dan loopt ie leeg :-) doeken bij de hand en niet op de ontstekingsmodule morsen

&#160;

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2007 10:29 #1186810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaspedaal

Hoi Rob,

Nog even een vraag. Het gaspedaal zit vast met twee bouten. Zitten er ergens aan de andere kant twee moeren? Of kun je ze er zo uitdraaien. In het eerste geval moet er iemand zijn die de moeren tegenhoud en moet je het dus met twee man doen. En de vraag of de kabel echt los moet van de gasrol?

groeten Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2007 13:00 #1186826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeren zitten vast in het

Moeren zitten vast in het schutbord. En de gaskabel zit eigenlijk net zo vast aan het pedaal als een kabel bij de greep van een handrem op een fiets. Kijk maar even maar kan gewoon bij het pedaal los is beetje prutsen. Je kan m zelfs vast laten zitten. Niet aan die gasrol knoeien.

Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC