stoelverwarming

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 11:35 #1062770 door V700 register
stoelverwarming is gemaakt door V700 register

Hallo, wie weet meer?

In mijn Volvo V 90 zit geen stoelverwarming, wel afdekplaatjes op de plek van de schakelaars. Daaronder zit een kabelboom die zo in de schakelaar zou passen. Betekend dit dat de voorstoelen zijn is voorbereid op stoelverwarming. Of is het slechts alleen maar de kabelboom die is voorbereid?

Is het mogelijk om in de bestaande voorstoelen (leer) een stoelverwarming te monteren van een sloop volvo 900 serie?

Met vriendelijke groet,

Rudi

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 12:37 #1184066 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Huh?

Stoelverwarming...was dat een optie? Of heb je een auto uit een warm land gekocht, waar het niet standaard was? Volgens mij in Nederland altijd standaard...

Ik zou eens beginnen met de juiste schakelaars te kopen op de sloop (S/V90 specifiek) en even te kijken of in de relaisbak de juiste relais wel zitten. Zo niet, dan kan je die ook uit een late 960 halen denk ik. Er schijnt ook een relais onder de stoelen te zitten, ik heb dat zelf nog niet uitgebreid bekeken.

De verwarmingsmatjes zullen al wel in de stoelen zitten (kan je zien door de kabel onder de stoel te traceren: als die netjes de stoel in verdwijnt zal de mat er wel zitten).

Ik kan me voorstellen dat Volvo niet veel extra werk wilde hebben op het moment dat iemadn die optie alsnog bestelde, en je dus het grootste deel van het systeem simpelweg al hebt, zeker omdat je auto al is voorbedraad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 12:50 #1184069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt,

Hej hej

niet alle Volvo's hebben stoelverwarming, zelfs niet van bouwjaar 2006. Heb deze week in verschillende Volvo's V70, S60 en S80 uit Italie gereden en daar zit inderdaad geen stoelverwarming in.

Hej då

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 14:29 #1184077 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wist ik
Dat het in de latere series niet altijd standaard was, dat wist ik. Ook bij ons is bijvoorbeeld de 850 zonder stoelverwarming geleverd, en de basis-versies S70, S60, S80 waarschijnlijk ook. Maar de 700/900 heeft het bij ons altijd standaard gehad: het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat het in de V90 ineens een optie was...maar voor andere, warmere markten kon dat weleens anders zijn: ook de 700 voor het midden-oosten had geen stoelverwarming standaard...

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 19:32 #1184095 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Zou het niet

kunnen dat de stoelverwarming automatisch werkt onder een bepaalde temperatuur. De 760 die ik zojuist heb aangeschaft, heeft voor de linkerstoel ook geen handbediende stoelverwarming maar deze slaat aan onder de 15 graden en schakelt uit bij 30 graden. De passagiersstoel kun je met de schakelaar uitzetten. Er zit derhalve tussen de stoelen alleen een schakelaar rechts. De linkerplek is gereserveerd voor de schakelaar van een electrisch schuifdak. ( Wat er bij mij helaas niet in zit)

Grtx, Jan

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 23:39 #1184130 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Luxe

Jan,

Zou inderdaad kunnen.

Dat is de meest luxe uitvoering van Volvo stoelverwarming, met een termostaat, gaat automatisch aan en uit.

Zit in m'n (Volvo) vrachtwagen ook, vindt ik niet echt handig. Hoe weet die termostaat nou of <u>ik</u> het koud heb!!!!!

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2007 00:10 #1184141 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Daarom..........

hebben ze in de latere Volvo personenauto's gelukkig een aan- en uitknop gemaakt. Kun je inderdaad zelf bepalen of je de biefstuk rauw of goed doorbakken wilt hebben.

In de s80 zitten zelfs twee standen hoewel de hoogste stand mij toch wat veel van het goede is. Ik houd nl. niet van doorbakken biefstuk .

Grtx, Jan. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2007 01:21 #1184149 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Termo

Nou, als je half bevroren, in je termo pak achter het stuur kruipt, is het wel lekker als de stoel verwarming even op stand "snijbranden" staat..........

Dus: knoppen is het beste!!!!!!!!!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC