Hemeltje verwijderen - tips?

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-10-2007 23:34 #1062293 door Hendrik Teerink
Hemeltje verwijderen - tips? is gemaakt door Hendrik Teerink

Wie kan me zeggen hoe je de strips rondom het hemeltje (estate) het beste verwijdert. Ik ga van de week proberen de hemel eruit te halen en er een 940 hemel in te doen. Ik ben bang dat ik plastic klemmetjes, etc, kapot maak...

(940 hemel heeft overigens geen uitsparing voor het open dak, ik wil dat zelf gaan uitsnijden, iemand ervaring mee?)

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2007 11:27 #1181677 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hemel

Hebben we het over ene sedan of een estate?

In ieder geval, je begint achteraan met verwijderen van de plastic strips, en werkt naar voren. Eerst de handgrepen eraf: met een heel klein schroevedraaiertje voorzichtig de inlegstrips eruit halen, die beschadigen vrij gemakkelijk. Daaronder  zitten de schroeven. Daarna strips verschuiven, naar achter als ik me niet vergis, en dan eraf. De volgende strip zit met een schroef vast onder de vorige strip.

Met name het A-stijl paneel is een lastige, die zit op diverse plekken geklemd. Ook weer naar boven schuiven, nadat je het rubber van de ventilatieschacht er doorheen hebt gefrummeld. Even lostrekken van het deurrubber aan de voorkant wil weleens handig zijn, en dat druk je zo weer terug.

Spiegels en zonnekleppen losschroeven (afdekkapje spiegel naar achteren schuiven), binnenverlichting loshalen (iets naar voren schuiven en naar beneden trekken) en kapje van de schuifdakmotor loshalen.

Hemeltje zit dan nog vast met vier doppen, en natuurlijk om het schuifdak. Schuifdak is als ik me niet vergis een rubber rand die je gewoon rondom lostrekt. Doppen kan je met een scroevedraaier een kwartslag draaien, dan komen ze los. Als laatste de randen boven voor- en achterruit iets openbuigen en dan de hele hemel naar achteren schuiven en voor loswippen. Het handigste met twee man.

Een laatste tip: als je helemaal zeker wilt weten hoe het zit, ga dan eerst even kijken op een sloop. Maak je bij een sloper iets stuk, dan is er niets verloren (maar wel netjes werken!).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC