Defecte ECC?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heren,

een week geleden manifesteerd zich bij mijn 944 B230FK met ECC het volgende;
In welke stand ik de bediening van de ECC ook zet, hij blaast altijd warme (heet) lucht naar binnen, ten zij ik op de temperatuurschijf het blauwe streepje selecteer. Daarbij komt dat de uitstroomopeningen in het dashboard ook geen lucht doorlaten, ook al staan ze wagenwijd open.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Groeten,

Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is een verhaal over de balgjes die onder je dashbord zitten. Naar het schijnt kunnen die kapot gaan en dan werkt het niet meer zoals het bedoeld is.
Zou het kunnen zijn dat daar iets mis mee is? Want die balgjes regelen ook je luchtstroom.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
EndlessQuest schreef :
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Richard,
Kijk eens op <a href="/node/10895" target="_blank" title="ECC">deze vraagbaak pagina</a>, daar staan een aantal onderwerpen over de ECC waar je mogelijk wat aan hebt.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Richard,
dan is waarschijnlijk het slangetje van een vacuum bediende klep lek of eraf geschoten. Daardoor is het net of het systeem smoort, er komt niet voldoende lucht meer in het systeem doordat die klep dicht blijft. Ik heb precies hetzelfde gehad. Zonder het hele dashbord er uit te slopen hebben de kundige handen van John Blom, een monteur van van Hemert, dit euvel binnen 5 kwartier opgelost en het losgeschoten slangetje weer gemonteerd. En tot je geluk is diezelfde John Blom als het goed is aanwezig op de sleuteldag 3 november a.s. ! Deze klep ziet overigens helemaal onder achter de middenconsole dus je moet de onderste dashbordpanelen demonteren om erbij te komen.
Groeten, Jan.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Maar het kan ook anders, bij mn 960 hetzelfde euvel gehad, echter het vacuum van de ECC komt bij het gasklephuis vandaan en het pijpje waar het slangetje op zat was verstopt(of liever gezegd IS verstopt) Ik heb em nop een ander punt aangesloten, dat komt niet zo nauw, vacuum is vacuum.
Maw, voordat je vanalles los schroeft, voel eerst of je bij het gasplephuis vacuum hebt op het pijpje en volg dan het slangetje richting de ECC, kom je vanzelf binnen uit
Suczeven!
Grt Leôn
960 3.0 aut Lpi

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben nog niet zo heel erg ver qua kennis, ik doe mijn best. Maar als ik het stukje van Leon zo lees, moet ik ineens denken aan de vorige sleuteldag bij Nordicar. Daar heb ik mijn CIS klep schoongemaakt. Kan het zijn dat ik daarbij iets gedaan kan hebben waardoor mijn ECC nu dus niet meer werkt? Of zit dat allemaal op andere plaatsen in de auto?
Groeten,

Richard
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
EndlessQuest schreef :
Ik ben nog niet zo heel erg ver qua kennis, ik doe mijn best. Maar als ik het stukje van Leon zo lees, moet ik ineens denken aan de vorige sleuteldag bij Nordicar. Daar heb ik mijn CIS klep schoongemaakt. Kan het zijn dat ik daarbij iets gedaan kan hebben waardoor mijn ECC nu dus niet meer werkt? Of zit dat allemaal op andere plaatsen in de auto?
Groeten, Richard
Zou kunnen Richard, ik weet niet hoe het bij een 4 cylinder zit, maar bij een 6 cyl. komt daar het vacuum van de ECC vandaan.

Groeten Leon
- V700 register
- Nieuw lid
-