Kinderzitje: Gordelspanner en keurmerk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mbroeren schreef : Paste dat?
Ja, dat paste, prima zelfs. Doordat de middenarmsteun eruit is, kan de maxi-cosi ietsje verder "in" de leuning verdwijnen, ouwe handoek eronder om het gemis aan steun van de bank te compenseren en ze zit stevig in de gordel (15 cm gordel over!) in het midden. Tevens in Frankrijk een verbeterde versie van hoofdsteuninsert gekocht, zodatdat ze bij zijdelingse aanrijding niet met haar knappe koppie tegen de zijkant van de maxi-cosi knalt (er zat wel een insertje in, maar die was te klein naar mijn zin).
Prima oplossing voor lange ritten, ik ga die steun er natuurlijk niet elke keer uit slopen.
web schreef : Ik ken het pad van de gordel door het zitje natuurlijk niet, maar de spankracht van een gordelspanner is veelal begrensd.
De heupgordel loopt door 2 sleuven over het "been-gedeelte" de schouderband haakt achter de leuning van het zitje langs, naar de gordelhouder.
web schreef : Omdat de pakkans zo minimaal is, moet je als ouder sterk in je schoenen
staan om het kind wél in de gordel te zetten, want "van pietje's mamma
mag het wel! *drein*"
Niks sterk in je schoenen, er wordt gewoon niet gereden zonder gordel. Punt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weer iemand gelukkig gemaakt.
Ik leg net de telefoon neer met Volvo Nederland, maar het antwoord op mijn vraag was: "Dat vindt ik een hele intressante vraag.......
Dus........
Hij gaat het uitzoeken en adviseerde me ook de firma te bellen die mijn stoeltje maakt, dus dat ga ik ook nog effe doen, waarvan akte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij ons is de stelregel "geen gordel, dan gaan we gewoon niet rijden". Maar geef dan zelf ook altijd het goede voorbeeld. Gordel losklikken voordat we stilstaan? Gewoon een keer boven op de rem staan, meteen over. Op dit punt geen grappen accepteren en consequent zijn. Ik moet zeggen dat we eigenlijk nooit problemen hebben hierover en reken er maar op dat twee jongens van 4 en 7 graag de grenzen opzoeken!
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rversteeg schreef :
Bij ons is de stelregel "geen gordel, dan gaan we gewoon niet rijden". Maar geef dan zelf ook altijd het goede voorbeeld.
Rob
Kijk dat is het. De "braketest" is een beetje 80's maar soit.
Toch nog een vraag aan Bas:
Die gordelspanners werken al 20(oid) jaar in onze auto's. Blijkbaar is er nog nooit een probleem geweest met die dingen, ook niet met kinderen en autostoeltjes en zo.
Waardoor ben je getriggered dat ze uit zouden moeten kunnen?
en hier nog en stukje van Volvo UK
www.volvocars.co.uk/NR/rdonlyres/4EF52F9...drenincarsmanual.pdf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vooral om in die folder precies al mijn beweringen worden bevestigd, toch weer prettig.
Getriggered? Tsja, ik weet niet. Kijk iedereen doet gestressed over afgehakte vingers bij die gordelspanners (ik ze, ik ga het niet testen) maar daaruit leidt ik af dat de gordel dus met een aardige ruk teruggetrokken moet worden. Als dat zo is, kan mijn stoeltje dat dan wel hebben? Dat was eigenlijk mijn vraag.
Ook bij de ANWB, die ik vandaag belde, en bij Maxi-Cosi, hadden ze in al die jaren deze vraag nog nooit gehoord.
Maxi-Cosi zegt (natuurlijk) dat hun stoeltje het kan hebben.
De ANWB-man heeft het opgezocht en vertelde dat de spanners gewoon ingeschakeld konden blijven.
Ik ben geneigd de ANWB te volgen in hun uitlating.