Bijrijdersstoel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zoek een bijrijdersstoel voor mijn Volvo 940 (1993) die in hoogte verstelbaar is. Vraag: is de bovenbouw makkelijk over te zetten ? Want mijn huidige bekleding is prima.
mvg
Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een lastig karweitje maar het is te doen.
Probeer wel een zelfde in hoogte verstelbare stoel te vinden als je nu hebt, dan is het uitwisselen van onderdelen ook geen probleem.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef : Je kunt het onderstel van een linkerstoel nemen en dat rechts plaatsen. Zit je alleen met die handel aan de rechterkant. Die handel kan wat verkort worden denk ik, maar dat heb ik nog niet gedaan.
.......but didn't do that, want ik vindt een hendel aan de rechterkant van de rechterstoel niet acceptabel en heb het dus nog liggen. Het is niet op een nette manier te regelen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Volvisti
Een zelfde vraag heb ik hier een paar jaar geleden ook gesteld. Als ik het me goed herinner was het antwoord dat de 960 nog wel eens een handmatig verstelbare passagiersstoel wil hebben.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedankt allemaal !!
Michiel
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
En als je een sedan hebt: is Robert uit Amsterdam dat interieur nog kwijtgeraakt afgelopen weekend?
Een andere mogelijkheid zou een 850 kunnen zijn, ik weet niet of dat stoelframe past, maar in ieder geval heeft ELKE 850 twee in hoogte verstelbare stoelen, dus daar is wat makkelijker aan te komen. En Volvo kennende heb je een reele kans dat het gewoon hetzelfde is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
moet ik straks eens even onder de stoel kijken achter de beugel voor de afstand, want ik zie wel dat de stoel in de hoogte kan maar ik dacht dat de hendel aan de zijkant was afgebroken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik mij niet vergis, is de bijrijdersstoel van een 940 (in ieder geval de latere series) in hoogte te verstellen met gereedschap. De bevestigingsboutjes kunnen in een paar verschillende posities worden gemonteerd. Toegegeven, niet zo handig als een hendel langs de middentunnel, maar je kunt wel je stoel verstellen. Overigens hadden sommige DAFs een dergelijke verstelmogelijkheid ook al!
Ik heb zelf ook al eens zitten denken aan het kopen van een (rechtste) bijrijdersstoel in Engeland, omdat die vaak veel minder doorgezeten zijn dan de bestuurdersstoel. Die zou dan mijn bestuurdersstoel kunnen vervangen. Maar ja, om daar nou speciaal voor naar de UK te gaan, wordt het toch nog een dure stoel....
Rob