Bijrijdersstoel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2007 18:25 #1061783 door V700 register
Bijrijdersstoel is gemaakt door V700 register

Ik zoek een bijrijdersstoel voor mijn Volvo 940 (1993) die in hoogte verstelbaar is. Vraag: is de bovenbouw makkelijk over te zetten ? Want mijn huidige bekleding is prima.

mvg

Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2007 20:59 #1178030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te doen

Het is een lastig karweitje maar het is te doen.

Probeer wel een zelfde in hoogte verstelbare stoel te vinden als je nu hebt, dan is het uitwisselen van onderdelen ook geen probleem.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2007 22:18 #1178044 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic onderstel linker stoel is een optie
Voor een rechterstoel die in hoogte verstelbaar is moet je naar Engeland. Die is hier nl moeilijk te vinden. Je kunt het onderstel van een linkerstoel nemen en dat rechts plaatsen. Zit je alleen met die handel aan de rechterkant. Die handel kan wat verkort worden denk ik, maar dat heb ik nog niet gedaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2007 22:39 #1178049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Been there..........

Adrian schreef : Je kunt het onderstel van een linkerstoel nemen en dat rechts plaatsen. Zit je alleen met die handel aan de rechterkant. Die handel kan wat verkort worden denk ik, maar dat heb ik nog niet gedaan.

.......but didn't do that, want ik vindt een hendel aan de rechterkant van de rechterstoel niet acceptabel en heb het dus nog liggen. Het is niet op een nette manier te regelen. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2007 23:45 #1178060 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 960

Hallo Volvisti

Een zelfde vraag heb ik hier een paar jaar geleden ook gesteld. Als ik het me goed herinner was het antwoord dat de 960 nog wel eens een handmatig verstelbare passagiersstoel wil hebben.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 09:07 #1178072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt allemaal

bedankt allemaal !!

Michiel

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 10:30 #1178081 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 960
Een onderstel van een rechterstoel uit een 960 of late 760 kan uitkomst bieden. Iets lastiger te vinden, maar niet onmogelijk...

En als je een sedan hebt: is Robert uit Amsterdam dat interieur nog kwijtgeraakt afgelopen weekend?

Een andere mogelijkheid zou een 850 kunnen zijn, ik weet niet of dat stoelframe past, maar in ieder geval heeft ELKE 850 twee in hoogte verstelbare stoelen, dus daar is wat makkelijker aan te komen. En Volvo kennende heb je een reele kans dat het gewoon hetzelfde is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 23:43 #1178147 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of..
het onderstel van een vroege 740, mijn '86er had de hendel aan de voor/onder zijde zitten van de stoel. Zit een beetje verstopt achter de beugel om afstand te verstellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 09:55 #1178173 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan ......

moet ik straks eens even onder de stoel kijken achter de beugel voor de afstand, want ik zie wel dat de stoel in de hoogte kan maar ik dacht dat de hendel aan de zijkant was afgebroken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 10:02 #1178285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verstelling bijrijderstoel

Als ik mij niet vergis, is de bijrijdersstoel van een 940 (in ieder geval de latere series) in hoogte te verstellen met gereedschap. De bevestigingsboutjes kunnen in een paar verschillende posities worden gemonteerd. Toegegeven, niet zo handig als een hendel langs de middentunnel, maar je kunt wel je stoel verstellen. Overigens hadden sommige DAFs een dergelijke verstelmogelijkheid ook al!

Ik heb zelf ook al eens zitten denken aan het kopen van een (rechtste) bijrijdersstoel in Engeland, omdat die vaak veel minder doorgezeten zijn dan de bestuurdersstoel. Die zou dan mijn bestuurdersstoel kunnen vervangen. Maar ja, om daar nou speciaal voor naar de UK te gaan, wordt het toch nog een dure stoel....
Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC