gordels 780

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2007 21:08 #1059074 door V700 register
gordels 780 is gemaakt door V700 register
Einde van deze middag de 780 weer eens "uitgelaten". De gordels gaan echter weer moeizaam terug als je deze af doet. Nu lijkt het mij dat als je de rol schoonmaakt en wat smeert, dit over moet zijn. Klopt dit, of moet dat op een andere manier, of zijn ze dan gewoon versleten? Voordat ik eraan ga beginnen wil ik eerst eens weten hoe jullie daar over denken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2007 21:46 #1160673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
Hans, deze zeldzame keer ga ik eens wat lelijks zeggen. Want als jij je gordels niet meer vertrouwt, moet je volgens mij niet gaan vragen wat een ander er van vindt maar nieuwe gordels aanschaffen. Ik zie gordels als een wezelijk veiligheidsmiddel en zal dus zelf niet gaan bezuinigen op een riempje met een oprolmechanisme.
Excuse moi le taalgebruik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2007 21:54 #1160675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niets te maken met vertrouwen

MSuidgeest schreef : Hans, deze zeldzame keer ga ik eens wat lelijks zeggen. Want als jij je gordels niet meer vertrouwt, moet je volgens mij niet gaan vragen wat een ander er van vindt maar nieuwe gordels aanschaffen. Ik zie gordels als een wezelijk veiligheidsmiddel en zal dus zelf niet gaan bezuinigen op een riempje met een oprolmechanisme.
Excuse moi le taalgebruik.

Dan heb je me niet goed begrepen. Ik vertrouw de gordels zeker wel, alleen "rolt" de gordel niet terug als je deze af doet. Alsof de veer lam is van het oprolmechaniek. Heeft niets met de veiligheid te maken lijkt mij. En ja, als ik iets wil vragen dan kan dat toch?
Gordels zijn inderdaad van wezenlijk belang! Als de veiligheid in het geding is dan moeten deze vervangen worden. Dus als jij zegt dat mijn "probleem" ook zorgt voor minder veilige gordels dan is dat zo, en is het maar goed dat ik het gevraagd heb.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2007 22:06 #1160677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onhandig
Hans, ik heb mij wat onhandig uitgedrukt, maar je vraag wel begrepen.
Er had bij moeten staan, van mijn kant en dat heb ik verzuimd, dat je niet moet gaan "rommelen" met gordels. Smeren zou kunnen maar voor je het weet zit er vet of smeer aan je gordel en dat is een APK-afkeur. Er staat iets omschreven dat riemen onbeschadigd moeten zijn en vrij van vet.
Nogmaals mijn excuses voor het taalgebruik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2007 22:08 #1160678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK!
Hans,
Niet goed oprollende gordels zijn volgens mij en APK afkeurpunt.
Ik heb vroeger bij andere auto's dat probleem ook gehad en op de APK dag rolde ik ze helemaal uit en spoot ik ze in met siliconenspray. Werkte perfect gedudende een korte periode.
Dus: als je de veiligheid zelf geen punt vindt, maar het oprolgemak wel: sprayen...!
Groet, Lieme Huib Osinga

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2007 23:01 #1160682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen probleem Mark

MSuidgeest schreef : Hans, ik heb mij wat onhandig uitgedrukt, maar je vraag wel begrepen.
Er had bij moeten staan, van mijn kant en dat heb ik verzuimd, dat je niet moet gaan "rommelen" met gordels. Smeren zou kunnen maar voor je het weet zit er vet of smeer aan je gordel en dat is een APK-afkeur. Er staat iets omschreven dat riemen onbeschadigd moeten zijn en vrij van vet.
Nogmaals mijn excuses voor het taalgebruik.

Geen enkel probleem Mark. Ik ben blij dat ik de vraag gesteld heb, en met jullie reacties. Ik weet nu in ieder geval dat ik de gordels moet vernieuwen. Ik wist dit alles niet. Komende week ga ik ze bestellen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2007 09:32 #1160693 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgezocht......
Op pagina  13 (14 van 28) van <a href=" www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38-6573-4C...47AC/0/2_B_0821b.pdf " target="_blank">dit document , staan de eisen nog even op een rijtje.Inderdaad is een niet goed oprollende gordel APK-afkeur.
AutogordelsAutogordels zijn verplicht:voor alle naar voren én achteren gerichte zitplaatsen bij personenauto’sdie na 30 september 1999 in gebruik zijn genomen; Voor alle naar voren gerichte zitplaatsenbij personenauto’s van na 31 december 1989 en van voor 1 oktober 1999;voor de aan de voorste portieren grenzende zitplaatsen bij personenauto’svan na 31 december 1970 maar van voor 1 januari 1990.De autogordels moeten deugdelijk bevestigd zijn en een goed werkende sluiting,blokkering en oprolmechanisme hebben. </blockquote>

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2007 20:04 #1160762 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Gordelspanner.
Hans,
Als je gaat demonteren let dan even op want er zit ook een explosieve gordelspanner bij het oprolmechanisme!
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2007 20:29 #1160766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoon maken?
Kun je de gordels niet schoon maken met een sopje ( weet iemand dat?) Als de stof van de stof is gehaald is ie schoneren/ dunner en rolt ie misschien weer beter op.
Volgens mij heeft dat ooit eens ergens gestaan hier op de site.
Als dit niet helpt kun je toch altijd nog over gaan op vernieuwen?
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC