verlichting kachel / airco
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ben van plan om binnenkort mijn dashboard verlichting te gaan vervangen voor led's.
Op de site heb ik al wat info gevonden maar....
hoe kom ik bij de lampjes achter de kachel/airco draaiknoppen ?
Is het lampje voor de buitenthermometer ook te vervangen door een led (type?) ?
En heeft er iemand nog foto's met blauwe of rode dashboardverlichting?
Alvast bedankt voor de info !
Mike
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wilde de rest ook vervangen, maar ben gestopt toen ik de derde afwijkende fitting tegenkwam, helaas.
Anyway, ik heb dit twee keer gedaan/ondersteund op de sleuteldag.Het is nogal wat werk.De asbak moet eruit.De radio moet eruit.De sigarenaansteker moet eruit, schroeven achter plastic afdekkapje.De bak waar de radio in zat, moet eruit, bovenin zitten meestal 2 torx-en T35.De stripdie om de knoppenhandel zit, moet eraf, let op, hij breekt makkelijk. Hij zit achter het contactslot gehaakt, schuifhem naar rechts weg.Dan blijft er een plaatje over, mer daarin de knoppen. Dat ding moet er ook uit, zit met 4 torx-en vast.Dan zit er bij geval van climate control een zwart klepje, daar zitten de twee lampjes.Heb je geen climate control, zit dat kapje er niet en kun je ze zo verwisselen.
Kun je hier iets mee?
31 maart in Gemert kun je checken hoe blauw eruit ziet, mocht je dat willen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 MB schreef : Is het lampje voor de buitenthermometer ook te vervangen door een led (type?) ?
Ja, heb ik zojuist gedaan, lampje is een b8.5d en ik heb hier een led-variant gekocht:
<a href=" www.leds-buy.nl/autolampen-b85d-c-67_110.html "> www.leds-buy.nl/autolampen-b85d-c-67_110.html
Ging er niet zonder slag of stoot in, maar het is wel hetzelfde type en het past en werkt.

Ook heb ik de 4 T10 lampen achter de klokken vervangen door "hyperflux leds", maar dat ziet er niet uit, ze produceren zeer plaatselijk licht, en niet mooi egaal over het gehele dashboard.
Weer op zoek naar iets anders.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.leds-buy.nl/concave-blauwe-t10-led-v...ger-stuks-p-243.html " target="_blank">Deze LED is 3 mm korter, maar de kern van de LED zit op 16 mm van de voet, ingeveer, wat weer overeen komt met de originele lamp. Ik heb ze er in zitten, werkt schappelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ha, bedankt, exact de info die ik nodig heb (sorry voor de thread-jack)Baseman schreef : De hyperflux LED's hebben een uitstraal opening die helemaal bovenin zit, en dus straalt het meeste licht ergens heen, waar het geen nut heeft.
<a href=" www.leds-buy.nl/concave-blauwe-t10-led-v...ger-stuks-p-243.html " target="_blank">Deze LED is 3 mm korter, maar de kern van de LED zit op 16 mm van de voet, ingeveer, wat weer overeen komt met de originele lamp. Ik heb ze er in zitten, werkt schappelijk.
Die bestel ik dan ook maar.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de tellerbak was het volgens mij 4x T5 en 1x T10 toch ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat wil ik ook gaarne weten, vandaag weer een poging gedaan de boel los te halen, maar er mee gestopt, wat een ellende. De gene die dit heeft ontworpen moeten ze kielhalen, vierendelen, radbraken etcMB schreef : Weet je toevallig ook de type leds die achter deze knoppen zitten ?
Precies andersom, 4xT10 en 1XT5MB schreef : Voor de tellerbak was het volgens mij 4x T5 en 1x T10 toch ?
- V700 register
- Nieuw lid
-