Bagagerek tegen hemel en lage bestuurdersstoel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2007 21:14 #1058252 door V700 register
Bagagerek tegen hemel en lage bestuurdersstoel is gemaakt door V700 register
Waarde clubleden,<div></div><div>Onze 940 is in de vaart. Wat een heerlijke auto vergeleken met onze trouwe 740! Zeer compleet, met bagagerek. Maar nu willen we er niet steeds tegenaan kijken... In het originele instructieboekje (ja, dat zat erbij) staat dat je &#39;m kunt opklappen tegen de hemel. Daar zit wel een plastic rondje met een gleuf erin, maar waarschijnlijk mis ik toch een bevestigingsstukje. Weet iemand hoe je het bagagerek tegen de hemel vastzet?</div><div></div><div>Verder zit de 940 als een Alfa Romeo: laag! En met zo&#39;n schuin aflopende voorkant zie je met parkeren niet meer wat je doet (en ik ben 1,94m). In hetzelfde instructieboekje staat dat je voor het verstellen van de bestuurdersstoel in de hoogte &#39;gereedschap&#39; nodig hebt. Mmmm, dat brengt ons niet veel verder.</div><div></div><div>Iemand tips? Alvast dank!</div><div></div><div>Groet van Andre.</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2007 21:23 #1155293 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Twee clips aan de bovenkant in de hemel
Andre,
Bij de Ofilant wordt het bagagerek vastgeklikt in 2 beugels die in de hemel vastgemaakt zijn.
De bstuurdersstoel in hoogte verstellen gaat met de hendel aan de rechterzijkant van de bestuurdersstoel. Naar voren dan gaat de stoel van achter omhoog en naar achteren gaat de stoel aan de vorkant omhoog. Moet dus een beetje "waggelen" om de stoel omhoog c.q. omlaag te brengen.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2007 21:30 #1155294 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Ook

Willem V. schreef : Bij de Ofilant wordt het bagagerek vastgeklikt in 2 beugels die in de hemel vastgemaakt zijn.

Bij mij ook. Dit zijn overigens dezelfde klemmetjes die op de rugleuning van de achterbank zitten geschroefd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2007 22:01 #1155306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klik
Klik hem gewoon in een plastic beugel
<a href=" imageshack.us/?x=my6&amp;myref=http:.../v_images.php?page=2 " onclick="return fitsInWindow();"> img237.imageshack.us/img237/3541/hemel740webag3az0.jpg " alt="img237/3541/hemel740webag3az0.jpg" title="Click to visit ImageShack for Image Hosting!" width="280" height="210" />

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2007 22:16 #1155309 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Beugels
Hallo Andre
Er zijn twee verschillende bagagerekken. Die voor de 700 en 900 t/m 1992 en die voor de 900 vanaf 1993 en de V90. Volgens mij worden die ook op verschillende manieren tegengehouden. Voor de modellen vanaf 1993 heb ik een PDF.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 21:50 #1155425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor alle tips!!
Dank voor alle tips!!<div></div><div>Ik ga waggelen met de stoel en heb Mathy de pdf gevraagd.</div><div></div><div>Hou jullie op de hoogte.</div><div></div><div>Groet van Andre.</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2007 10:51 #1155488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoogteverstelling
De bestuurdersstoel van mijn 940 uit 98 kan ik met een hendel rechts naast de zitting in hoogte verstellen. De bijrijdersstoel kan alleen worden versteld door met gereedschap. Het glijdende onderframe is met vier bouten verbonden aan het stoelframe. Door de bouten in andere gaten van het onderframe te steken, kun je de boel verstellen.
En bij mijn honderek zaten twee kunststof beugels die tegen het plafond geschroefd moesten worden. Bij het hoogklappen klemmen deze het rek in de opgeklapte stand vast. Ik moet wel zeggen dat het rek niet feilloos vast blijft zitten en vaak met een rotklap naar beneden dondert. Je schrikt je wezenloos. Ik rijd daarom eigenlijk altijd met het rek naar beneden, wel zo veilig.
Rob

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2007 11:57 #1155499 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Klem goed plaatsen

Rversteeg schreef : En bij mijn honderek zaten twee kunststof beugels die tegen het plafond geschroefd moesten worden. Bij het hoogklappen klemmen deze het rek in de opgeklapte stand vast. Ik moet wel zeggen dat het rek niet feilloos vast blijft zitten en vaak met een rotklap naar beneden dondert.

Dat is een kwestie van de klemmetjes op de goede plaats bevestigen, of eventueel even losdraaien en proberen om wat te verschuiven.
Mijn rek valt nooit naar beneden, maar ik moet hem wel ferm aanduwen om hem in de klem te krijgen. 

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2007 12:01 #1155501 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stevig vast
Bij mij zit het rek ook erg stevig vast in de klemmetjes, zowel op de rugleuning als aan de hemel.
Je moet hem echt stevig aandrukken. Hij komt bij mij nooit vanzelf naar beneden. Meestal laat ik hem dicht omdat er vaak het een en ander in mijn kofferbak ligt wat ik niet in mijn nek wil hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2007 21:27 #1155656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed uitzicht; geen klemmen
@ Willemv en Rversteeg: de hendel deed het keurig en na enig waggelen heb ik weer uitzicht over de motorkap!<div></div><div>Mathy zeer bedankt voor de pdf: de klemmetjes missen inderdaad (dezelfde die ook aan de stoelen zitten). Volgens de handleiding worden ze gemonteerd op de zwarte kunststof randen (niet in de hemel zelf, zo te zien) en moet dat wat voorgeboord worden.</div><div></div><div></div><div>Zijn er nog van die klemmen in omloop of zijn ze gewoon bij de dealer te bestellen?</div><div></div><div></div><div>Groet!</div><div>Andre.</div>

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC