Ledje CR-906
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om precies te zijn een gloeilampje van 3mm diameter 60mW en ja, ik heb ze liggen. (en bij me op de sleuteldag)
Maar een LED? Die zitten er volgens mijn niet in, en als ze er wel in zitten, zal er iets anders stuk zijn dan een halfgeleider die 20000uur mee hoort te gaan.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Het zijn gloeilampjes. Er zit een kousje overheen om het ding een kleurtje te geven. Die kun je gewoon overzetten naar de nieuwe lampjes.
De oude lampjes zitten waarschijnlijk gesoldeerd op de printplaat. Haal het oude lampje eruit, meet deze door en je weet of ie echt kapot is of niet. Maar 99 van de 100 keer is dat de oorzaak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
met draaifitting??Dat zou dan wel verklaren waarom er geeen beweging in zat. Er zat ook nog een blauw rubberen "condoompje" overheen.Als dat het zou zijn, dan is het waarschijnlijk ook niet zo heel moeilijk te vervangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben nu ongeveer 2 maanden aan het zoeken naar twee lampjes voor mijn CR906, en ik kan ze dus tot nu toe nergens vinden. Overigens mis ik voor een van de twee lampjes ook het blauwige hoesje. Het lijkt er op dat dat lampje stuk gedrukt is bij het in elkaar zetten van de radio in de fabriek, jaren geleden.
Als iemand mij aan deze onderdeeltjes kan helpen zou dat fantastisch zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar kan ik je aan helpen.Garfield schreef : Ik heb door dat ik op een onderwerp van een jaar oud reageer, maar ik moet 't toch proberen.
Ik ben nu ongeveer 2 maanden aan het zoeken naar twee lampjes voor mijn CR906, en ik kan ze dus tot nu toe nergens vinden. Overigens mis ik voor een van de twee lampjes ook het blauwige hoesje. Het lijkt er op dat dat lampje stuk gedrukt is bij het in elkaar zetten van de radio in de fabriek, jaren geleden.
Als iemand mij aan deze onderdeeltjes kan helpen zou dat fantastisch zijn.
Ik raad je wel aan ze allemaal te vervangen en ik meen dat er 5 lapmjes in zitten. Goedkoop zijn ze trouwens niet en zonder blauw hoesje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dan blijft natuurlijk de vraag: hoe kom ik aan zo'n hoesje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen probleem, ik geloof niet dat daar forumregels tegen zijn, ik ben maar hobbyist, geen handelaar....;-)Ik koop ze voor 1,90 euro bij m'n electronicawinkel, dat is ook wat ik je reken, daar komt de postzegel dan nog bij.Garfield schreef : Kan je aangeven wat jij verstaat onder "niet echt goedkoop", of is dat tegen de forum regels?
En dan blijft natuurlijk de vraag: hoe kom ik aan zo'n hoesje?
Omgerekend heb je voor ruim 20 gulden weer licht in je radio, en dat vindt ik duur. Ik heb ze echter nog niet goedkoper kunnen vinden, maar wellicht bied de hierboven genoemde site uitkomst.
Mocht je ze willen bestellen, kan ik de hoesjes ook wel voor je regelen, maar mogelijk zit daar wel kleurverschil in. Je zou ze dus het beste alle 5 ook van een nieuw hoesje kunnen voorzien.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
De lampjes die trouwens bij www.astelectronica.nl verkocht worden als "lampjes voor in autoradio's" (LMDM12V50) zijn NIET de lampjes die passen in de SC-series en CT/CR-series.Ze zijn beduidend kleiner en de blauwe kousjes zijn op die kleinere lampjes dus niet te hergebruiken.