Dashboardverlichting repareren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 16:36 #1056946 door V700 register
Dashboardverlichting repareren is gemaakt door V700 register
Vraagje over de dashboardconstructie van mijn 740 uit 1988:
De verlichting van de klokkenwinkel t.h.v. de toerenteller werkt niet meer. Hoe kom ik daarbij? Moet ik het dashboard half demonteren of is er een makkelijkere manier?
Dan zou ik verder nog graag weten of het klopt dat er in de knoppen van o.a. de achterruitverwarming geen verlichting zit. Of zijn die misschien ook defect :-(

Groeten,
Dennis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2006 20:18 #1147940 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampjes
De knoppen hebben ook verlichting, bij u zullen de lampjes ook defect zijn. Het is niet zo dat iedere knop zijn lampje heeft. Het lampje zit in een houdertje dat via een plastic staafje de knoppen verlicht. Een soort glasvezel maar dan een van ong. 6mm dik. Als je ze wil uithalan moet nogal voorzichtig zijn. Je kan het houdertje kraken zoals ik tegen gekomen ben links van mijn stuur.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2006 20:32 #1147943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadjes
Er zijn al meerdere draadjes geweest over het vervangen van de dashboard verlichting. Ik meen dat dit ging over de 940. Ik weet niet af het exact hetzelfde werkt als bij een 740, maar het is het proberen waard. Zoek even op de site, want ik weet niet hoe ik een link kan toevoegen in dit bericht.
Bij de 940 werkt het zo: Vóór het glas van de tellers zit een metalen afdekkap. Deze kan je verwijderen door een smalle schroevendraaier in de kleine gaatjes aan de zijkant te duwen en de veer die daar zit weg te duwen. Hierdoor kan de kap naar voren getrokken worden, en komen de schroeven vrij die je los kunt maken om de tellers uit het dash te halen. Aan de achterkant van het tellerblok vind je vervolgens de fittingen die je met een halve of een kwart slag draai kunt verwijderen. Een tip: vervang gelijk alle lampjes, het zijn de kosten niet en je tellers liggen er toch uit. Je dashboard oogt dan weer fris.
Succes 
Hans, Volvo 940 2.3 LPT 1998 (ltd edition) estate.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2006 21:01 #1147945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic makkelijk!!!!!!!!
Het is hartstikke simpel! Op de kast vd klokkenwinkel zitten 2 plaatjes, bij het knopje vd klok. Deze plaatjes verwijderen en hierachter zit een schroefje. Allebei verwijderen en klokkenwinkel naar je toe halen. Stekkers verwijderen en naar je toe halen. Dat is alles eigenlijk.
Tip: Vervang alle lampjes.
Succes, Eddy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2006 16:57 #1148073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties.
Bedankt voor de reacties. Mooi, dat het makkelijk is. Ik ga lekker prutsen!

Groeten,
Dennis

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC