Factor 700, nummer 70

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2016 20:01 #1106167 door Chris Kobes
Factor 700, nummer 70 is gemaakt door Chris Kobes
De afgelopen weken hebben de machines van de drukker overuren gedraaid om alle najaarsartikelen te kunnen drukken.
Tussen deze hectiek zat onder andere ook de nieuwe Factor 700 met de laatste verslagen van het afgelopen jaar.

Ook ditmaal gaat mijn dank weer uit naar iedereen die een stukje heeft weten te typen voor in de Factor en aan iedereen die wederom weer mooie foto's hebben ingezonden.
Tot het einde van dit jaar zal het rustig zijn, echter zoals men in De 700 Agenda kan lezen beginnen we volgende jaar direct volle bak!
Ik moet zeggen dat het er volgend jaar erg goed uit ziet qua evenementen en ik hoop dan ook dat iedereen hier massaal gebruik van gaat maken, zodat ons clubblad ook lekker gevuld kan gaan worden.

De verwachting is dat Factor700 nummer 70 rond de kerst op de mat zal vallen.

Via deze weg wens ik iedereen alvast prettige kerstdagen en het allerbeste voor het nieuwe jaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2016 08:32 #1433196 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Insgelijks.
Vanuit Wormer ook iedereen vrolijk kerstfeest en een goed 2017 gewenst!

Groeten,

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2016 14:44 #1433290 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Waarde Volvisti,
Waarde Volvisti,

Gisteren viel de Factor 700 nummer 70 op de mat. Da's natuurlijk altijd goed voor de kerst :-)
Met veel plezier gelezen wat er gebeurd is binnen de vereniging op het sleutel- en toervlak. De vormgeving van de Factor is weer mooier en professioneler geworden. Het was al een mooi blad, maar het werd steeds weer mooier. De complimenten aan Chris en zijn team.
Ik vind het leuk om te lezen over de rij-indrukken van 'de nieuwe 90'. En ook mooi dat de 'oude(re)' 90 nog steeds een fijne reisgezel blijft.

In aanvulling op mijn verhaal op de Transamazonica. Nadat de 940 terug was in Nederland is de auto op de brug gegaan bij garage Koops in Ees. Daar werd, behalve heel veel modder en stof in alle hoeken en gaten, niks bijzonders geconstateerd. Kort daarna heeft de auto gewoon een beurt gehad (en is helemaal van binnen en van buiten schoongemaakt) alsof er niks gebeurd was. De enige extra actie: uitlijnen.
De auto staat nu droog en brandschoon te wachten op het voorjaar. Kortom, de 940 is een hele sterke auto. Onverwoestbaar. Dat vermoeden hadden we hier binnen de club al, maar dat is nu helemaal bewezen.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-12-2016 15:15 #1433293 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Fijne Factor
Erg leuk verhaal, Lex. Met plezier gelezen. En wat een auto, ja!
Ook het verhaal van Jan over zijn nieuwe liefde leest als een trein.
Fijn Factor! Mijn complimenten.

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2016 16:28 #1433297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Factor700
Vandaag viel de Factor700 op de mat, (just in time) voor de Kerst, hoe krijgen
ze het zo gepland.
Ziet er Pico Bello uit, proficiat voor een ieder die aan dit mooie exemplaar hebben meegewerkt.

Fijne Kerstdagen voor allen, en maak er een Goed en Gezond 2017 van.

Groet Mart, lidnr.: 950

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2016 11:37 #1433308 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Mooi nummer
Vooral het verhaal van Lex.
Ik had graag gezien dat de 940 nog meer op zijn donder gekregen had.
Daar kan die best wel tegen. Op wasbord ervaar ik een hogere snelheid als comfortabeler. Inderdaad oppassen of je niet in de slip komt. Stuur losjes vasthouden en de auto zijn richting laten zoeken.
Ik ben benieuwd welk reserve materiaal je hebt meegenomen.

Enige zwakke punt van de lpt in dergelijke condities is de temperatuur huishouding bij lage snelheid. Gelukkig heb je de airco de hele tijd aan gehad. De efan zal overuren gemaakt hebben en zo tegelijkertijd ook de radiator koel gehouden hebben.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2016 14:58 #1433311 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Nou, de 940 heeft heel erg
Nou, de 940 heeft heel erg flink op zijn donder gehad. Door dikke modder gereden, door kuilen en gaten en over dikke stenen. En dat in totaal 450 km bij een temperatuur van 25 tot 30 graden met een luchtvochtigheid die echt hoog was.

En na meer dan 30 km wasborden achter elkaar is dat écht wel genoeg. We hebben geprobeerd om meer dan 30 km/u te rijden. Maar dan schuif je gewoon met de 940 de berm in omdat je geen enkele controle meer hebt over de auto. De auto wordt dan onbestuurbaar. Los daarvan verga je van het lawaai door het gerammel en gestuiter. Voor het goede beeld: dit zijn wasborden met scherpe ribbels van zo'n 10 cm hoog die zo'n 10 cm uit elkaar staan. Eigenlijk een soort van zaagtanden.

Kortom, een belevenis om nooit meer te vergeten. Zoals het artikel in Autoweek bewijst: de 940's zijn echt hele goede auto's!

Reservemateriaal dat we meehadden: onder andere 3 reservewielen, ontstekingsdelen, remmen, diverse vloeistoffen, wat elektrieke onderdelen, dynamo, benzinepomp, diverse relais, slangetjes, ringetjes, gereedschap, momentsleutel, bandenpomp, proppen voor reparatie van banden, startkabels, sleepkabel, ... Nou ja, dat soort spul dus. Een bak vol en gelukkig niks gebruikt!! Nou 1 ding: een brandstofrelais dat in een 240 is gegaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2016 17:02 #1433355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed Kiek,n
Raggartrappa

Slurpje laat zijn laatste "foute" accessoire zien in de factor

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2016 19:22 #1433360 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Verchroomd eindstukkie op de
Verchroomd eindstukkie op de uitlaat?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2016 20:51 #1433362 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Hönstrappa
Ook wel hönstrappa genoemd.
Zie ik er nou toch iets van een derde remlicht in Henk?
Midden boven?

@ Lex, nee geen bling-bling, nog een keer goed kijken.

Groeten,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC