Nieuwe koplampunit (TYC) anders dan origineel

• Mathy van Nisselroy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-03-2026 20:49 - 05-03-2026 20:50 #1480111 door Mathy van Nisselroy
Nieuwe koplampunit (TYC) anders dan origineel is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvist

De nieuwe koplampunits zijn binnen. Het zijn TYCs. Maar het gedeelte met de reflectoren ligt los in de behuizing. Voor het transport vastgehouden aan elkaar met een ty-rap. Gaat dat, als het op de auto zit, niet bewegen?
En waar is die bedrading voor? Volgens mij zit dat bij de originele units anders. Alle draden komen bijeen achter de vier-polige stekker.

groetjes

Mathy
Laatst bewerkt 05-03-2026 20:50 door Mathy van Nisselroy.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-03-2026 19:03 #1480129 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nieuwe koplampunit (TYC) anders dan origineel
Hallo Volvisti

Voor de zekerheid toch maar even gekeken hoe het nu zit in/aan de auto.  Op de vierpolige stekker zit de bekabeling onder de motorkap voor de verlichting aangesloten.  Da's dus zoals het hoort, ook bij de nieuwe units.  Nou er nog achter komen hoe ik de reflectors vast zet en hoe ik erbij kom zonder iets te beschadigen.

groetjes

Mathy

• Reinier Verbeek
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-03-2026 12:32 #1480132 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Nieuwe koplampunit (TYC) anders dan origineel
Glas eraf halen en goed kijken. Glas zit vast op een rubber pees met 8? klemmen, die je met een schroevendraaiertje in een gat loswipt. Normaal zit er een reflectorverbinding van kogels die in een plastikje kliken. Dat kan los zitten ,maar nieuw zou ik dat niet verwachten en zeker niet met tie wraps.

Succes
Reinier

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-03-2026 16:25 #1480184 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Nieuwe koplampunit (TYC) anders dan origineel
Ervaring leert dat die reflectoren 50% van de tijd al afgebroken zijn voordat ze geleverd zijn. 
Hier hetzelfde gehad, zoek je online dan zijn er meer met die ervaring.,, 

Omgeruild, goede gemonteerd.. en 2 jaar mee gereden (daarna is de auto verkocht) 

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Moderators: Jerry Stam