Advies gevraagd - LPG aansluiting roest

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2023 14:09 #1111760 door V700 register
Advies gevraagd - LPG aansluiting roest is gemaakt door V700 register
Hallo, een vraagje om advies/ervaringen.

Een of andere *&$-gasinstallateur vond het 25 jaar geleden een goed idee om de LPG-aansluiting dwars door het plaatwerk rechtsachter te boren, vlak boven het achterwiel. Da's wel lekker makkelijk tanken, maar het is natuurlijk gelijk een zwakke plek voor roest. Ik heb de plek al eens opgeschuurd, geprimerd en gespoten (knikkerbus), maar behalve dat het resultaat natuurlijk niet zo strak is, komt de roest nu ook weer terug. Ik overweeg daarom om het wat grondiger aan te pakken door de gasdop naar de bumper te verplaatsen, en het gat dicht te laten lassen. Kan ik daarmee verwachten dat het strak af te werken is, en er niet over een paar jaar weer roest terug komt? Of zal het altijd een zwakke plek blijven?

Iemand ervaringen, tips, of zelfs een adresje in de buurt van Apeldoorn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-09-2023 15:54 #1473617 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Goede schadeboer, liever restauratieboer
In principe zou elke schadeboer dit moeten kunnen repareren.
Restauratie boeren hebben, naar mijn bescheiden mening, meer gevoel en liefde bij t werk wat ze doen. En dat zie je, ook en vooral, op langere termijn (oa. Aftekenen van reparatie plek) en minder snel tot niet meer terugkomen van roest.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-09-2023 15:34 #1473620 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Goed aanpakken ook optie??
Naast de meer ingrijpende oplossing waar je op hint, kan je de plek ook goed aanpakken. Dus roest of eruit stralen of via chemische weg totaal verwijderen (bijv. Via fosforzuur). Hiermee haal je daadwerkelijk alle roest weg (dit in tegenstelling tot schuren etc). En daarna de coating weer opbouwen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC