945 raamlijst zijruit achter los - Hoe gaat ie weer vast?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2023 17:51 #1111560
door V700 register
945 raamlijst zijruit achter los - Hoe gaat ie weer vast? is gemaakt door V700 register
Ik heb een raamlijst van de zijruit rechtsachter die aan de voorkant niet meer vast zit.
Iemand ervaring met ht monteren van deze lijsten?
Het is een klik systeem, ik zie twee (verschillende?) beugeltjes op de auto zitten.(tweede foto, helaas niet erg scherp)
Ik heb geprobeerd de strip terug te klikken op die beugeltjes, maar dat lukt niet, ik ben bang dat de lijst breekt.
Moet ik de lijst boven over de beugeltjes hangen, en vervolgens de onderkant vastklikken door te duwen, of juist de lijst onder de beugel haken, en bovenaan duwen?
Zou het nodig zijn om de lijst wat te verwarmen?
Ik kan er niet de juiste nifo over vinden op het internet..
Tips welkom!
[img src=" www.winand.nl/1/volvo940_raamlijst1.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
[img src=" www.winand.nl/1/volvo940_raamlijst2.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
Iemand ervaring met ht monteren van deze lijsten?
Het is een klik systeem, ik zie twee (verschillende?) beugeltjes op de auto zitten.(tweede foto, helaas niet erg scherp)
Ik heb geprobeerd de strip terug te klikken op die beugeltjes, maar dat lukt niet, ik ben bang dat de lijst breekt.
Moet ik de lijst boven over de beugeltjes hangen, en vervolgens de onderkant vastklikken door te duwen, of juist de lijst onder de beugel haken, en bovenaan duwen?
Zou het nodig zijn om de lijst wat te verwarmen?
Ik kan er niet de juiste nifo over vinden op het internet..
Tips welkom!
[img src=" www.winand.nl/1/volvo940_raamlijst1.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
[img src=" www.winand.nl/1/volvo940_raamlijst2.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2023 11:09 #1472653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tape
Niet heel fraai, maar ze zitten bij mij links en rechts al jaren vast met een stukje zwart tape dat doorloopt tot "om de hoek". Omdat de tape zwart is, stoort het mij nauwelijks. Ik heb hier wel eens klemmetjes voor besteld die zouden moeten passen, maar helaas, de verkeerde. Voorlopig maar even opgegeven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2023 16:00 #1472655
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klemmetjes
Ok, dat lost nu niet veel op voor mij denk ik. Tape vind ik maar niets..
Zaten die klemmetjes er niet meer op bij jou dan ?
Zaten die klemmetjes er niet meer op bij jou dan ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2023 16:06 #1472656
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Estate Services
Hallo wdonders
Bij Estate Services hebben ze de juiste klemmetjes. Er moeten <a href=" www.estateservices.nl/sierlijstklem-745-...-r-zijraamlijst.html " target="_blank">vier dezelfde op (per kant van de auto) en www.estateservices.nl/sierlijstklem-volv...amlijst-1392391.html " target="_blank">één andere.
groetjes
Mathy
PS ze hebben de passende rubber strip ook.
Bij Estate Services hebben ze de juiste klemmetjes. Er moeten <a href=" www.estateservices.nl/sierlijstklem-745-...-r-zijraamlijst.html " target="_blank">vier dezelfde op (per kant van de auto) en www.estateservices.nl/sierlijstklem-volv...amlijst-1392391.html " target="_blank">één andere.
groetjes
Mathy
PS ze hebben de passende rubber strip ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2023 20:39 #1472659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klemmetjes
De klemmetjes zitten nog op de auto dus ik denk dat ik die niet nodig heb.
Wel interessante info, dank je!
Je hebt het over een rubber strip?, de lijst lijkt me eerder hard plastic, vandaar dat ik ook bang ben dat ie breekt..
Misschien zijn de sierstrips bij de laatste modeljaren anders als bij eerdere jaren?
Ik wacht wel even op warmer weer, kijken of de strip dan wat soepeler beweegt..
Ik weet nu alleen nog niet hoe ik die strip moest vastklikken/
Gewoon lomp geweld er tegenaan duwen? / met een blokje hout en dan met een hamertje op slaan?
Wel interessante info, dank je!
Je hebt het over een rubber strip?, de lijst lijkt me eerder hard plastic, vandaar dat ik ook bang ben dat ie breekt..
Misschien zijn de sierstrips bij de laatste modeljaren anders als bij eerdere jaren?
Ik wacht wel even op warmer weer, kijken of de strip dan wat soepeler beweegt..
Ik weet nu alleen nog niet hoe ik die strip moest vastklikken/
Gewoon lomp geweld er tegenaan duwen? / met een blokje hout en dan met een hamertje op slaan?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2023 01:24 #1472660
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo wdonders
Hallo wdonders
Ja, de oudere modeljaren hebben een andere sierstrip dan de nieuwere. <a href=" www.estateservices.nl/volvo-carrosserie-...0-940-960-volvo.html " target="_blank">De rubber strip die aan de lijst vast zit, kun je bij Estate Services bestellen.
groetjes
Mathy
Ja, de oudere modeljaren hebben een andere sierstrip dan de nieuwere. <a href=" www.estateservices.nl/volvo-carrosserie-...0-940-960-volvo.html " target="_blank">De rubber strip die aan de lijst vast zit, kun je bij Estate Services bestellen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2023 21:04 #1472662
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah juist, die strip is wel
Ah juist, die strip is wel wat er bij mij op zit denk ik..
Maar... is het niet mogelijk mijn strip weer vast te klikken op de klemmetjes die er ook nog gewoon zitten?
Beetje onnoig om meteen nieuwe klemmen en strip te kopen terwijl mijn strip en klemmetjes gewoon in tact lijken
Maar... is het niet mogelijk mijn strip weer vast te klikken op de klemmetjes die er ook nog gewoon zitten?
Beetje onnoig om meteen nieuwe klemmen en strip te kopen terwijl mijn strip en klemmetjes gewoon in tact lijken
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2023 19:21 #1472664
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo wdonders
Hallo wdonders
Als de oude het nog doen hoef je geen nieuwe te bestellen. Maar het is altijd goed om te weten dat/waar je nieuwe kunt krijgen voor het geval de oude afbreken.
groetjes
Mathy
Als de oude het nog doen hoef je geen nieuwe te bestellen. Maar het is altijd goed om te weten dat/waar je nieuwe kunt krijgen voor het geval de oude afbreken.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2023 09:39 #1472673
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus...
Iemand nog tips voor HOE ik die strip het beste weer vast kan klikken? (zie mijn eerste post)
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2023 10:02 #1472674
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Aangezien je ze niet vast
Aangezien je ze niet vast krijgt... verwacht ik eigenlijk dat er 1 (of meerdere) clips zijn overleden.
Zo ingewikkeld moet het vastklikken namelijk niet zijn.
Misschien eens een goed scherpe foto maken van de clips die los zijn, en vergelijken met (een plaatje) van een nieuwe.
Zo ingewikkeld moet het vastklikken namelijk niet zijn.
Misschien eens een goed scherpe foto maken van de clips die los zijn, en vergelijken met (een plaatje) van een nieuwe.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam