Kleurnummers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2022 16:51 #1471968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kringetje
Het is een kringetje: onaantrekkelijk om lid te worden/blijven: dan minder mogelijkheden en dan nog minder aantrekkelijk.En geen ideeën om dat kringetje te doorbreken. En dat al sinds jaren. Jammer.

En ik hoop dat alle knowhow die hier is opgeslagen over de 700/900 serie dan wel beschikbaar komt als de V700 in de VKV zou opgaan.
Iets wat volgens mij allang had moeten gebeuren, want ik proef bij bestuur en de meeste leden weinig enthousiasme om deze club te trekken.

Maar wie ben ik: al heel lang geen lid meer. Wel drie verenigings auto's..

@Ton: fijne kleur hè, heb ik ook!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2022 19:00 #1471975 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja!
Zeker een mooie kleur Tom!

Ik ben het helemaal met je eens hoe jij het kringetje schetst.

En die know how hier verzameld en het veilig stellen daarvan bij een eventuele overgang naar bij voorbeeld VKV, ervaringen uit het verleden geven geen garantie.
Ik vrees dat de inhoud van de pagina kleurnummers hetzelfde lot is ondergaan.

Groeten,

Ton.

• Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-11-2022 13:19 #1471979 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Wees het eens met elkaar!
Dat is altijd fijner dan elkaar verwijten maken op het forum.

Echter toch een andere zienswijze in deze post op een draadje met een wat eenzijdige input.
Een vereniging wordt gedraaid door de leden en besluiten worden genomen door de leden op de ledenvergadering.
Het bestuur bestaat uit zwaar ondergewaardeerde actieve vrijwilligers die maar positief blijven doorgaan en uitvoeren wat de vergadering heeft besloten en daar dan ook nog de maat op kan worden genomen. Openbaar voor iedereen die het niet wil lezen.

Maar als de vereniging kleurnummers met foto's wil, dan doet de vereniging dat. En het bestuur kan en mag dat faciliteren, maar is niks verplicht. Hetzelfde geld(t) voor het migreren van informatie, voorzover dat überhaupt gaat. In deze vluchtige internet tijd zijn foto's niet anders dan tijdelijke snapshots, die we allemaal niet meer kunnen lezen over een tijdje. Ik heb hier nog floppydisks helemaal vol met leuke informatie, ook over Volvo's. En het grootste gedeelte van de hier door leden geposte foto's staan ook niet meer op het www en dan zijn ze zeker niet meer terug te vinden, welke provider het dan ook om gaat.

Wie de oneshoe fits, neme hem op.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2022 15:56 #1471980 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eigen server
Hallo Reinier

De kleuren en veel van de ontbrekende foto's staan op de eigen server van de vereniging.

groetjes

Mathy

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2022 17:57 #1471981 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Ton
Het is al eerder beantwoord:

Beide onderwerpen zijn al jarenlang een terugkerend item op het forum, de kosten van de website, we zouden van OneShoe af, ze bestaan niet meer, maar hoe is het nu geregeld, onduidelijk.

==> We hebben support als nodig, maar al lang niet meer van OneShoe. Wat mij betreft staat de eventuele upgrade in de ijskast tot de gesprekken met de VKV zijn afgerond. Dus nee veel kosten zijn er niet, muv email en hosting.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2022 19:35 #1471982 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok,
Ondanks eerdere reacties, soms niet zo positief, lees ik hier nu een reactie van Mathy die mogelijk zou kunnen betekenen dat er iets te herstellen is wat betreft de kleurnummers?

En een reactie van Jerry, de interim webmaster, daar lees ik uit dat we inderdaad van One Shoe af zijn, dat wist ik min of meer al, zij zijn enige tijd geleden overgenomen.
Ik maak uit het antwoord van Jerry ook op dat er nog steeds een mogelijkheid is toe te treden tot de VKV als 700/900 register of hoe het ook mogelijk vorm gaat krijgen. Dat er nog steeds gesprekken zijn.
Dat daarbij ontwikkelingen die het forum aangaan op een lager pitje staan snap ik

Ik ben al een paar jaar lid, ik heb al een aantal ontwikkelingen voorbij zien komen.
Insiders hier weten dat ik zo nu en dan wel eens van mij heb laten horen omtrent mijn zienswijze over bepaalde onrwikkelingen.
Dat van mij laten horen, dat zijn zeker geen verwijten aan wie dan ook zoals ik wel eens lees, ik laat mijn standpunten weten.

Al met al denk ik dat ik dit topic over de kleurnummers niet voor niets gestart ben, om drie redenen, de link van piet22 om te beginnen, met de uitleg van de kleurnummers op volvotips.com, het bericht van Mathy dat er mogelijk iets te redden valt en de uitleg van Jerry waaruit ik oa opmaak dat er in ieder geval nog met de KVK gesproken wordt.

Groeten,

Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2022 21:08 #1472002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic https://volvo700vereniging.nl
volvo700vereniging.nl/static/Kleurstalen/Kleurzwart019.jpg

Begrijp ik dan goed dat bovenstaande mappen (/static/Kleurstalen/) niet meer aanwezig zijn Jerry?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2022 21:09 #1472003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic P.s. en ook niet een oude
P.s. en ook niet een oude back-up o.i.d. beschikbaar zodat deze terug geplaatst kunnen worden?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2022 08:57 #1472005 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Wayback machine
Liefhebbers kunnen zoeken in de Wayback machine, het digitale geheugen van internet: www.archive.org .

Die maakt regelmatig snapshots van vrijiwel alle websites ter wereld die dit niet hebben geblokkeerd.

Ook van een deel van onze website's zijn regelmatig snapshots gemaakt en terug te vinden. Vaak ontbreken de foto's maar er is zeker wat te vinden.

Overigens zou ik er niet al te veel tijd in steken omdat de kleuren ook al op volvotips te vinden zijn.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2022 16:49 #1472009 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Dank je wel @Piet22
Dank je wel Piet.

Het lijkt er op je foto op alsof daar ook best wat miste

Eerlijk gezegd is die vraag sinds de migratie niet eerder gesteld, dus is geen vraag van een backup terugzetten.

Ik kan kijken of wat op Volvotips staat te gebruiken is, maar wellicht kan @Ton dat ook doen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC