Schade aan de 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2022 10:35 #1111145
door V700 register
Schade aan de 740 is gemaakt door V700 register
Beste Volvokenners,
Helaas was het plezier met mijn Volvo 740 van korte duur...
2 weken geleden geen voorrang gekregen en ik kon niet meer uitwijken helaas(90 km/h).
De auto wordt vandaag of morgen weer afgeleverd bij mij in de staat zoals op de foto.
Ik ben van plan hem zelf op te knappen, maar nu komt mijn vraag.
Dit betreft een Volvo 740 2.3 GL uit 1990. Naar welke modellen + jaren kan ik op zoek voor onderdelen?
Ik hoor het graag.
Groeten,
Jesse
Helaas was het plezier met mijn Volvo 740 van korte duur...
2 weken geleden geen voorrang gekregen en ik kon niet meer uitwijken helaas(90 km/h).
De auto wordt vandaag of morgen weer afgeleverd bij mij in de staat zoals op de foto.
Ik ben van plan hem zelf op te knappen, maar nu komt mijn vraag.
Dit betreft een Volvo 740 2.3 GL uit 1990. Naar welke modellen + jaren kan ik op zoek voor onderdelen?
Ik hoor het graag.
Groeten,
Jesse
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 102
14-03-2022 20:38 #1470138
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Ai !!
Dat ziet er niet fijn uit, Jesse. Mbt de vraag over de passende onderdelen kan ik je niet helpen (1990: waarschijnlijk heb je een tussenneus?).
Wat ik wel weet is dat repareren niet mee zal vallen. In 2016 zijn mijn zoontje en ik aangereden in het centrum van Kopenhagen, toen we op weg waren naar Zweden om oa het Volvomuseum in Gothenburg te bezoeken. Een nieuwe Mercedes E-klasse taxi boorde zich in de flank aan de bijrijderskant. Gelukkig geen persoonlijk letsel, maar wel forse schade. Zo op het oog vergelijkbare schade als die van jouw 740 (zie: foto). Ik was vastbesloten de 940 weer in oude staat te herstellen, omdat de auto veel persoonlijke emotionele waarde voor mij had (ik had er o.a. in 2014 de kist met mijn overleden vader er in mee naar het crematorium gereden). Uiteindelijk na veel advies ingewonnen te hebben bij o.a. richt-en schadeherstel-specialisten was het geen haalbare kaart. Ik had nog geen taxatierapport bij de auto, dit wou ik na de roadtrip gaan regelen. Onderliggend frame had een tik gehad en was krom en moest op de richtbank, de losse (plaatwerk)onderdelen kon ik wel aan te komen maar volledig herstel zou de waarde vd auto overtreffen. Daarom na 2 maanden met pijn in het hart de knoop doorgehakt en de auto als donor gebruikt voor mijn huidige 940. Wat ik er van geleerd heb: zorg voor een goede taxatie als je de auto tip top hebt, anders vang je er de oud ijzer prijs voor.
Ik hoop voor jou dat je jouw 740 weer op de weg krijgt, succes met de afhandeling!
groet,
Kogelman
Wat ik wel weet is dat repareren niet mee zal vallen. In 2016 zijn mijn zoontje en ik aangereden in het centrum van Kopenhagen, toen we op weg waren naar Zweden om oa het Volvomuseum in Gothenburg te bezoeken. Een nieuwe Mercedes E-klasse taxi boorde zich in de flank aan de bijrijderskant. Gelukkig geen persoonlijk letsel, maar wel forse schade. Zo op het oog vergelijkbare schade als die van jouw 740 (zie: foto). Ik was vastbesloten de 940 weer in oude staat te herstellen, omdat de auto veel persoonlijke emotionele waarde voor mij had (ik had er o.a. in 2014 de kist met mijn overleden vader er in mee naar het crematorium gereden). Uiteindelijk na veel advies ingewonnen te hebben bij o.a. richt-en schadeherstel-specialisten was het geen haalbare kaart. Ik had nog geen taxatierapport bij de auto, dit wou ik na de roadtrip gaan regelen. Onderliggend frame had een tik gehad en was krom en moest op de richtbank, de losse (plaatwerk)onderdelen kon ik wel aan te komen maar volledig herstel zou de waarde vd auto overtreffen. Daarom na 2 maanden met pijn in het hart de knoop doorgehakt en de auto als donor gebruikt voor mijn huidige 940. Wat ik er van geleerd heb: zorg voor een goede taxatie als je de auto tip top hebt, anders vang je er de oud ijzer prijs voor.
Ik hoop voor jou dat je jouw 740 weer op de weg krijgt, succes met de afhandeling!
groet,
Kogelman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 54
14-03-2022 21:09 #1470140
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic richten is ook wat ik denk.
Super vervelend. Sterkte overal mee.
Als ik het zo zie, zou het mij verbazen als de voorkant van het chassis niet krom is.
Ik zou het laten beoordelen door een goede schade-hersteller. Die zien veel meer dan wij. Ik heb zelf een keer met 50 geen voorrang gehad. Schade zag er minder uit dan bij jou. Reparatie inclusief richten 8250 Euro bij een taxatiewaarde van 9500. In theorie zijn er dan al verzekeraars die zich het recht van total-loss voorbehouden. Bij mij alles netjes gerepareerd. Maar na jaren toen de motor eruit ging een mega-vette scheur in de hoofddraagbalk die niet zichtbaar was met de motor erin.
Succes
Als ik het zo zie, zou het mij verbazen als de voorkant van het chassis niet krom is.
Ik zou het laten beoordelen door een goede schade-hersteller. Die zien veel meer dan wij. Ik heb zelf een keer met 50 geen voorrang gehad. Schade zag er minder uit dan bij jou. Reparatie inclusief richten 8250 Euro bij een taxatiewaarde van 9500. In theorie zijn er dan al verzekeraars die zich het recht van total-loss voorbehouden. Bij mij alles netjes gerepareerd. Maar na jaren toen de motor eruit ging een mega-vette scheur in de hoofddraagbalk die niet zichtbaar was met de motor erin.
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2022 22:25 #1470143
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties
Met de verzekering alles geregeld. De dagwaarde was minimaal, dus aan mij de keuze; aankoopbedrag terug of auto terug en aankoopbedrag - €500 terug. Heb voor het laatste gekozen omdat ik denk dat ik er meer uit kan halen dan €500.
Ik heb stiekem al een proefrit gemaakt in een Volvo 850 2.5T, maar mis m'n 740 al wel... Ik hou jullie op de hoogte!
Ik heb stiekem al een proefrit gemaakt in een Volvo 850 2.5T, maar mis m'n 740 al wel... Ik hou jullie op de hoogte!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2022 23:39 #1470144
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic 940 plaatwerk (en onderdelen)
kan je vaak gebruiken bij een 740 van 1990.
Zo heb ik een spatbord in de juiste kleur gevonden bij de 940 spullen van
Elferink, dat naadloos op mijn 740 Turbo van 1990 past.
Zo heb ik een spatbord in de juiste kleur gevonden bij de 940 spullen van
Elferink, dat naadloos op mijn 740 Turbo van 1990 past.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2022 23:52 #1470145
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ik heb een tussenneus sloper
Ik heb een tussenneus sloper staan. Mocht je interesse hebben in onderdelen of om afstand van je auto te doen, stuur gerust even een pb!
Gr stijn
Gr stijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 10:56 #1470159
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 1990 is tussenneus. Wil je
1990 is tussenneus. Wil je restaureren met de exact juiste onderdelen, dan heb je ze nodig van een 1990-1991 tussenneus. 940 delen passen wel, maar eigenlijk moet je dan de hele neus ombouwen naar 940. Motorkap, bumper, spatborden, grille en alle plastic in de neus zijn anders.
Oude rechte neus past niet, tenzij je daarvan ook alle binnenplaatwerk overzet. Dat is een enorme verbouwing.
Oude rechte neus past niet, tenzij je daarvan ook alle binnenplaatwerk overzet. Dat is een enorme verbouwing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
17-03-2022 15:38 #1470161
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vier
Hallo Volvisti
Let er bij de tussenneus op dat je de juiste hebt. Er zijn twee tussenneuzen, die ook nog op elkaar lijken. Plus de oude 740 neus en de 940 neus. De 740 is met vier verschillende neuzen geleverd.
groetjes
Mathy
Let er bij de tussenneus op dat je de juiste hebt. Er zijn twee tussenneuzen, die ook nog op elkaar lijken. Plus de oude 740 neus en de 940 neus. De 740 is met vier verschillende neuzen geleverd.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 18:49 #1470168
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Yep, die laatste is modeljaar
Yep, die laatste is modeljaar 1992. En voor sommige markten waaronder Zweden: tot 1996 aan toe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam