bumpersteun achterbumper losgekomen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2020 20:12 #1110047 door V700 register
bumpersteun achterbumper losgekomen is gemaakt door V700 register
Bij mijn S90 is het linker montagepunt van de achterbumper afgebroken, zie foto's. De steun zit geschroefd aan de auto, maar de bumper is losgekomen van de steun. Hij is zo te zien al meer dan eens geplakt met lijmkit of iets dergelijks. Weet iemand wat de handigste manier is om deze te repareren? Ik betwijfel een beetje of opnieuw lijmen zinvol is, dat is immers al vaker gedaan en het blijft kennelijk niet zitten. Of misschien moet hij met iets heel anders gelijmd worden, epoxy bijvoorbeeld?

Ik zie bij Estateservices wel een reparatiedeel ( www.estateservices.nl/carrosserie-en-int...740-760-940-960.html ), maar is dat toepasbaar op mijn auto en voor dit probleem?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2020 12:06 #1462563 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Vervangen
Gewoon vervangen door een reparatiedeel en niet gaan liggen klooien met lijjm en plakband. Anders kun je er op wachten dat de hele Volvo van de bumper valt... ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2020 17:30 #1462572 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb het nog eens goed
Ik heb het nog eens goed bekeken, en het montagepunt is een integraal deel van de bumper, en deze is niet los te vervangen. Daarom op de sloop een andere gekocht en afgeleverd bij een schadehersteller om bij te werken en te spuiten, maar ik zie nu dat hier de chrome strip niet op zit. Is dit nog over te zetten?

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2020 00:41 #1462582 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Volvo zal die stripjes er ook ooit opgezet hebben.
Dus vanwaar zou je dat soort stripjes er niet zelf op kunnen zetten ?
Vaak is het wel zo dat bij demontage en hermontage stripjes te lijden hebben en dat kan je gaan zien .

Dat raparatiedeel in je linkje is wel voor de bumperbevestiging maar dan wat ik maar even de hoofdbevestiging noem. Dus aan de bumpersteunen met geïntegreerde schokdempers. Aan het eind vd bumpersteun zit een vierkantige stalen plaat met gaten . Daar zit de bumper aan vastgebout met de aluminium binnenbalk van de bumper. De gaten in het aluminium willen nog wel eens uitscheuren, Deze is set voor dat probleem.
Dus je hebt er wijs aan gedaan dat niet te bestellen want het is niet de oplossing voor het probleem dat jij hebt/had.

TImen maakt en levert ze ook trouwens dacht ik, die reparatiesetjes.
Voorzover de estateservices versie wellicht niet ook bij Timen vandaan komt. Het zou kunnen. Geen idee.

Dat uitscheuren gebeurt met name bij de achterbumper en niet bij de voorbumper.
Zal te maken hebben met grotere gevoeligheid voor corrosie gezien de rijrichting van onze Volvo's.

Met dit reparatiedeel kan dus de bevestiging van de steun aan de aluminium balk hersteld worden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC