Monteren Volvo 940 estate antenne
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2020 19:31 #1459254
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Er is
heel veel te vinden over DAB en de "beoogde" uitfaseerdatum van FM op dit forum.
En over mensen die daarop hun aankoop baseerden van een DAB autoradio die waarschijnlijk alweer aan vervanging toe is voor het daadwerkelijk zo ver is...
Leuk onderwerp
En over mensen die daarop hun aankoop baseerden van een DAB autoradio die waarschijnlijk alweer aan vervanging toe is voor het daadwerkelijk zo ver is...
Leuk onderwerp

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2020 08:53 #1459259
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Aangezien je nu al DAB kunt
Aangezien je nu al DAB kunt ontvangen, is een DAB radio nu al een aanwinst.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2020 02:04 #1459266
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Da's waar
Maar FM doet het nog steeds. En da's ook waar.
Leuk onderwerp zoals ik al zei.
Zou ik ook zeggen als ik een DAB radio gekocht had als ik er destijds in geloofde dat FM er met 5 jaar of zo uit zou gaan en dat niet zo blijkt te zijn.
Maar men hoeft dus nog niet persé een DAB radio te kopen maar het kan inderdaad wel desverkiezend.
Leuk onderwerp zoals ik al zei.
Zou ik ook zeggen als ik een DAB radio gekocht had als ik er destijds in geloofde dat FM er met 5 jaar of zo uit zou gaan en dat niet zo blijkt te zijn.
Maar men hoeft dus nog niet persé een DAB radio te kopen maar het kan inderdaad wel desverkiezend.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2020 08:46 #1459269
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic In mijn 940 en ook mijn V70
In mijn 940 en ook mijn V70 zit een DAB+ radio. En die ontvangt gelukkig ook FM. De dekking voor DAB+ wordt steeds beter. Daardoor kun je nu meestal met een simpele plakantenne op de voorruit digitaal ontvangen.
Zo’n radio kost circa 200 euro in mijn geval (Kenwood, 1 din, 4 x 50 Watt, BT, USB, CD, SW-aansluiting) of minder.
Zo’n radio kost circa 200 euro in mijn geval (Kenwood, 1 din, 4 x 50 Watt, BT, USB, CD, SW-aansluiting) of minder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2020 09:56 #1459270
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of je koopt een DAB uitbreiding
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2020 10:33 #1459271
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dat is een hele goede optie
Dat is een hele goede optie als je de originele radio wilt houden. Je krijgt er dan wel een extra kastje bij.
Nu is de ontvangst van de DAB+ soms wisselend. Dan schakelt de radio die ik gebruik om naar gewone FM-ontvangst. Da’s handig. Weet niet wat zo’n uitbreidingskastje kost.
Het kastje werkt met een FM-transmitter. Dat leidt niet altijd tot geweldige resultaten in de overdracht. Kost circa 100 euro.
Nu is de ontvangst van de DAB+ soms wisselend. Dan schakelt de radio die ik gebruik om naar gewone FM-ontvangst. Da’s handig. Weet niet wat zo’n uitbreidingskastje kost.
Het kastje werkt met een FM-transmitter. Dat leidt niet altijd tot geweldige resultaten in de overdracht. Kost circa 100 euro.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2020 14:40 #1459277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een DAB+ uitzending ontvangen
Een DAB+ uitzending ontvangen en die dan weer naar FM transmitten?
Klinkt als een oplossing die alleen interessant is als de (door jou gebruikte) radiozenders op FM er werkelijk uitgaan. Dan zal ook het ontvangstprobleem zijn opgelost want mijn ervaring (lees: overdracht naar FM) met die transmitters in de Randstad is werkelijk erbarmelijk te noemen.
Het zou natuurlijk aardig zijn als die Yatour niet alleen een BT uitbreiding heeft maar ook met een DAB+ module komt... (ik heb de vraag aldaar maar even neergelegd ook).
Klinkt als een oplossing die alleen interessant is als de (door jou gebruikte) radiozenders op FM er werkelijk uitgaan. Dan zal ook het ontvangstprobleem zijn opgelost want mijn ervaring (lees: overdracht naar FM) met die transmitters in de Randstad is werkelijk erbarmelijk te noemen.
Het zou natuurlijk aardig zijn als die Yatour niet alleen een BT uitbreiding heeft maar ook met een DAB+ module komt... (ik heb de vraag aldaar maar even neergelegd ook).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2020 17:08 #1459294
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadje ontspoort, excuus
Antwoord gekregen: helaas heeft Yatour geen DAB+ module dus ik blijf even bij mijn AUX snoer van mobiel/mp3-speler naar CD-wisselaar vd SC805 (gebruikte ik al voor Spotify). .
Ik ben nu wel twee apps (1. Tunein Radio & 2. Simple Radio) aan het testen (de gratis variant vooralsnog). Heul veul zender-keus en goede kwaliteit lijkt het. Kost wel data (zal een een dagje bijhouden hoeveel precies).
Aangezien de smartphone toch in de houder staat voor de navigatie is het qua bedienen geen issue/extra handeling, behalve dan de mini-jack aansluiten voor het wegrijden.
Iphone
1. apps.apple.com/nl/app/tunein-radio/id418987775
2. apps.apple.com/us/app/simple-radio-live-am-fm-app/id891132290
Android
1. play.google.com/store/apps/details?id=tunein.player&gl=NL
2. play.google.com/store/apps/details?id=co...ma.simpleradio&gl=NL
Ik ben nu wel twee apps (1. Tunein Radio & 2. Simple Radio) aan het testen (de gratis variant vooralsnog). Heul veul zender-keus en goede kwaliteit lijkt het. Kost wel data (zal een een dagje bijhouden hoeveel precies).
Aangezien de smartphone toch in de houder staat voor de navigatie is het qua bedienen geen issue/extra handeling, behalve dan de mini-jack aansluiten voor het wegrijden.
Iphone
1. apps.apple.com/nl/app/tunein-radio/id418987775
2. apps.apple.com/us/app/simple-radio-live-am-fm-app/id891132290
Android
1. play.google.com/store/apps/details?id=tunein.player&gl=NL
2. play.google.com/store/apps/details?id=co...ma.simpleradio&gl=NL
Moderators: Jerry Stam