Tips voor goed adres roest/lak herstel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2019 09:20 #1109138
door V700 register
Tips voor goed adres roest/lak herstel is gemaakt door V700 register
Beste leden!
Ik zoek een goed adresje voor het herstellen van een roestplek op mijn deur en twee kleine lelijke plekjes op mijn achterklep.
Ik weet dat ik het in principe ook zelf kan doen, maar ik mis de gelegenheid en plek om het goed aan te pakken. Daarom zoek ik nu iemand die het professioneel kan doen.
Wie kan mij helpen aan een betrouwbare, niet te dure vakman? En het liefst in de buurt van Leiden of in Zuid-Holland?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Ik zoek een goed adresje voor het herstellen van een roestplek op mijn deur en twee kleine lelijke plekjes op mijn achterklep.
Ik weet dat ik het in principe ook zelf kan doen, maar ik mis de gelegenheid en plek om het goed aan te pakken. Daarom zoek ik nu iemand die het professioneel kan doen.
Wie kan mij helpen aan een betrouwbare, niet te dure vakman? En het liefst in de buurt van Leiden of in Zuid-Holland?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-09-2019 12:40 #1456658
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Ton van der Meer autoschade op het industrieterein Waardeiland
Daar staat mijn 242 ook.
Prima adres, MAAR deze deurschade kun je zelf niet, dit is van binnenuit doorgeroest, Ik zou zoeken naar een beter deur en naar een lek waar het water binnenkomt, of waar de afwateringaatjes verstopt zitten?
Succes!
Prima adres, MAAR deze deurschade kun je zelf niet, dit is van binnenuit doorgeroest, Ik zou zoeken naar een beter deur en naar een lek waar het water binnenkomt, of waar de afwateringaatjes verstopt zitten?
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2019 13:15 #1456659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Ok, dankjewel voor de tip!
Wat betreft de deur zelf: die lijkt waterdicht met goed aansluitende rubbers, na regen komt er niets uit de gaatjes en de gaatjes zijn nooit verstopt. (Ik hou het al een tijdje goed in de gaten.) Kan het toch niet gewoon oude schade van buitenaf zijn geweest?
Wat betreft de deur zelf: die lijkt waterdicht met goed aansluitende rubbers, na regen komt er niets uit de gaatjes en de gaatjes zijn nooit verstopt. (Ik hou het al een tijdje goed in de gaten.) Kan het toch niet gewoon oude schade van buitenaf zijn geweest?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2019 14:10 #1456662
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Haal het deurpaneel er eens
Haal het deurpaneel er eens af. Dan kun je meer zien.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-09-2019 17:29 #1456663
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic schroevendraaiertje?
Of zet er van buitenaf een schroevendraaiertje op/in. Ik denk dat je zo binnen zit, omdat de roest horizontaal loopt ter hoogte van de plek waar water zou blijven staan?
Als je het doet het deurpaneel wel voorzichtig losnemen er breekt snel een klemmetje. Op de site staat wel ergens hoe het moet.
Als je het doet het deurpaneel wel voorzichtig losnemen er breekt snel een klemmetje. Op de site staat wel ergens hoe het moet.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-09-2019 18:04 #1456664
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic lijkt overgespoten
Voor zover te zien op de foto heeft het er alle schijn van dat deze 'omgeving' al eens eerder voorzien is van een niet orginele laag lak. Kortom: bijwerkt.
De oorzaak van de nu zichtbare roestschade KAN het gevolg zijn van zowel doorrotten van binnenuit (bijv. geen nieuwe roestbescherming na bijwerken van eerdere schade) als ook een slecht uitgevoerde reparatie aan eerdere schade (dus roest van buitenaf).
Mijn advies: kijk zowel van binnenuit (dus verwijderen binnenbekleding) naar evt. roestvorming op binnenzijde 'deurhuid' / overgang deurframe en 'deurhuid' als ook via de buitenkant. Met dat laatste bedoel ik: Hoe ver kan je roest verwijderen zonder dat je er doorheen gaat. Wanneer je er doorheen gaat en het gat is groter dan wat je aan de buitenkant zit, dan komt t van binnenuit.
Goedkoopste oplossing is zoeken naar vervangend portier (al is afhangen ervan niet het leukste werk... , vooral niet als de auto eerder schade heeft gehad en eea. wat creatief is gerepareerd / vlak gezet.
De oorzaak van de nu zichtbare roestschade KAN het gevolg zijn van zowel doorrotten van binnenuit (bijv. geen nieuwe roestbescherming na bijwerken van eerdere schade) als ook een slecht uitgevoerde reparatie aan eerdere schade (dus roest van buitenaf).
Mijn advies: kijk zowel van binnenuit (dus verwijderen binnenbekleding) naar evt. roestvorming op binnenzijde 'deurhuid' / overgang deurframe en 'deurhuid' als ook via de buitenkant. Met dat laatste bedoel ik: Hoe ver kan je roest verwijderen zonder dat je er doorheen gaat. Wanneer je er doorheen gaat en het gat is groter dan wat je aan de buitenkant zit, dan komt t van binnenuit.
Goedkoopste oplossing is zoeken naar vervangend portier (al is afhangen ervan niet het leukste werk... , vooral niet als de auto eerder schade heeft gehad en eea. wat creatief is gerepareerd / vlak gezet.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2019 22:10 #1456674
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Bekleding eraf
is 5 minuten werk als je het kunstje kent en een half uur als het nieuw is voor je.
Nog altijd veel minder tijd dan het oplappen aan de buitenkant kost ( wat wellicht voor niks is als het van binnenuit lekker verder roest).
Dus meer onderzoek eerst, Eens met de vorige "sprekers".
Nog altijd veel minder tijd dan het oplappen aan de buitenkant kost ( wat wellicht voor niks is als het van binnenuit lekker verder roest).
Dus meer onderzoek eerst, Eens met de vorige "sprekers".
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2019 22:52 #1456676
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Als je dit voor het eerst
Als je dit voor het eerst moet doen: kom naar een sleuteldag of naar de VKB. Dan is er hulp voor je. Wel zo makkelijk en gezellig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2019 09:07 #1456715
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt weer!
Allereerst super bedankt voor de reacties en tips! En sorry dat ik niet eerder kon reageren!
Volgens mij is de hele historie van de auto bekend, en heb ik niets kunnen vinden van schade of bijwerking. Ook de andere zijde ziet er precies hetzelfde uit. Maar ik kan mij vergissen.
Ik heb nog geen tijd gehad (en plek, ik woon midden in de stad) om de deur (vanuit de binnenkant) los te peuteren en eens goed nader te onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte, en wellicht blijkt vervanging van de deur dan de makkelijkste en beste weg.
Voor nu heel erg bedankt allemaal! Fijn, zo'n club!
Wordt vervolgt.....
Volgens mij is de hele historie van de auto bekend, en heb ik niets kunnen vinden van schade of bijwerking. Ook de andere zijde ziet er precies hetzelfde uit. Maar ik kan mij vergissen.
Ik heb nog geen tijd gehad (en plek, ik woon midden in de stad) om de deur (vanuit de binnenkant) los te peuteren en eens goed nader te onderzoeken. Ik houd jullie op de hoogte, en wellicht blijkt vervanging van de deur dan de makkelijkste en beste weg.
Voor nu heel erg bedankt allemaal! Fijn, zo'n club!

Wordt vervolgt.....
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-09-2019 17:59 #1456730
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Kleur deurrubber onderzijde
Kijk even naar t deurrubber aan de onderkant van portier. Op de foto lijkt deze in de kleur van carrosserie te zijn. Dat is geen item wat regulier in een kleur van de auto wordt gespoten. Is dat aan de andere kant ook t geval?
Moderators: Jerry Stam